Güvenlik sertifikası hataları
Güvenlik sertifikası hatası oluştuğunda şu mesajı görürsünüz:
- «Bağlantınız güvenli değil».
- “Site, bilgisayarınızın güvenliğini tehdit ediyor”.
- «Sertifika hatalı».
- «Güvenlik sertifikası hatası».
- «Bu bağlantı güvenli değil».
Güvensiz bağlantı veya güvenlik sertifikası hataları, tarayıcı ve bilgisayar ayarları arasındaki çakışmadan kaynaklanabilir. Bunun yanı sıra antivirüs programının çalışması da hataya neden olabilir. Sertifika hatasının nedenini anlamak için hata mesajının sonundaki kodu bulun.
Hata kodu |
Çözüm |
|
Tarayıcının adres satırına doğru adresin |
|
Bilgisayarınızda tarih ve zamanın doğru ayarlandığından emin olun. Bu ayarlar yanlış yapıldıysa sistem hatalı bir şekilde sertifika süresinin henüz başlamadığını ya da artık sona erdiğini tanımlar. |
|
Antivirüs programınızın ayarlarında HTTPS bağlantıları denetlemesinin devre dışı olduğundan emin olun. Kaspersky Internet Security'de ve ESET NOD32 Smart Security'de bu işlemin nasıl yapılacağı hakkında ayrıntılı bilgiyi tablonun altında bulabilirsiniz. |
Kaspersky Internet Security'de HTTPS Bağlantı Denetimini Kapatma
- Antivirüs programını açın ve sol alt köşede
butonuna tıklayın.
- Ek sekmesine geçin ve Ağ öğesini seçin.
- Güvenli bağlantıların denetimi bloğunda Güvenli bağlantıları denetleme değerini belirleyin ve seçimi onaylayın.
ESET NOD32 Smart Security'de HTTPS bağlantı denetimini kapatma
- Antivirüs programının penceresini açın, Ayarlar sekmesine geçin ve Gelişmiş ayarlar bağlantısına tıklayın.
- İnternet ve e-posta SSL/TLS blokunda SSL/TLS protokolünün filtrelenmesini aç seçeneğini devre dışı bırakın.
- İnternet ve e-posta → Web erişiminin güvenliği → Web protokolleri → HTTPS tarama modülünün ayarları blokunda HTTPS protokolünün denetimini etkinleştir seçeneğini devre dışı bırakın.
- Değişiklikleri kaydetmek için Bitti butonuna tıklayın.