E-posta alma ve okuma

Bir e-postayı açmak için konu ve içeriğin bulunduğu satıra basın. YaGPT’li Neurofilter önemli mektupları açmadan okumanıza yardımcı olur.

E-postalarla yapabileceğiniz standart işlemlerin yanı sıra (yanıtlama, iletme, silme, spam olarak işaretleme vs.), e-postayı çevirebilir, özelliklerini görüntüleyebilir veya belirli tür e-postalar için filtreleme kuralları oluşturabilirsiniz.

Önemli e-postaların kısa özetlerini okuyun

En önemli e-postaların her zaman göz önünde olması için ayarlardan önemli e-postaların özetinin YaGPT’li Neurofilter ile gösterilme seçeneğini etkinleştirin. Sinir ağı son 7 günde gelen e-postalardan seçim yapar ve içeriklerini kısaca özetler. Neurofilter e-postada bir etkinlikle (örneğinin davetiye veya uçak bileti) ilgili bilgi görürse Yandex Takvim’de otomatik olarak etkinlik oluşturmayı önerecektir.

Neurofilter ile çalışma, görev listesi ile çalışmaya benzer. E-postayla çalışmayı bitirdiyseniz ve onu artık göz önünde bulundurmanız gerekmiyorsa simgesine basın.. E-posta artık Neurofilter’da görüntülenmeyecektir.

Not

Depolama alanının dolmaması için e-postalar 7 gün sonra her hâlükârda Neurofilter’dan silinir.

Neurofilter önemli bir e-postayı özetlemediyse imleci e-postanın üstüne getirin ve simgesine basın: Birkaç saniye sonra filtrede kısa bir özet görünecektir.

Yıldız simgesini görmüyorum

Ayarlardan İlk olarak bakılması gereken e-postaları “Önemli” klasöründe göster ve onları e-posta listesinde yıldızla işaretle seçeneğini etkinleştirin.

Seçkideki önemsiz e-postaları silmek simgesine basın.. Neurofilter bir dahaki sefere tercihlerinizi göz önünde bulunduracaktır.

Neurofilter’ı kullanmak istemiyorsanız onu ayarlardan devre dışı bırakın.

Neurofilter bende görünmüyor

Neurofilter Yandex 360 tarifelerindeki özelliklerinden biridir. Henüz yapmadıysanız, tarifeyi etkinleştirin. Bir tarife geçerli ise ayarlardan YaGPT’li Neurofilter’dan önemli e-postaların özetini göster seçeneğini etkinleştirin.

Neurofilter, Kurumlar için Yandex 360 kullanan kurum çalışanlarının posta kutularında mevcut değildir.

Yazışmayı görüntüle

Yazışmadaki önceki iletileri görüntülemek için iletideki Alıntıyı göster bağlantısına tıklayın. Bir önceki e-postayı tam açmak için Alıntının tümünü göster bağlantısına tıklayın. Bu dizideki tüm e-postaları görüntülemek için e-postanın altında yer alan Tüm yazışmayı göster bağlantısına tıklayın.

İletiyi hızlı yanıtla ya da yönlendir

İletinin sahibine ya da yazışmada yer alan herkese doğrudan ileti okuma sayfasından yanıt verebilirsiniz.

Yazışmadaki sadece birkaç kişiye yanıt vermek istiyorsanız, Yanıtla'ya, ardından tam yanıtlama formuna geçmek için simgesine tıklayın ve gereksiz alıcıları silin.

E-postayı yönlendirmek için sayfanın üst kısmındaki Yönlendir bağlantısına basın.

Yandex Takvim’de etkinlik oluşturma

Sınırlama

Sadece Yandex 360 tarifelerinde mevcuttur.

E-postada gelecekteki bir etkinlikle ilgili bilgi varsa (örneğin bir etkinlik davetiyesi veya uçuşla ilgili bir bildirim) bunu Neurofilter yardımıyla otomatik olarak Yandex Takvim’e ekleyebilirsiniz.

Etkinlik oluşturmak için:

  • Filtreden – imleci e-postaya getirin ve simgesine basın.
  • E-postanın içinden – e-postayı açın ve özet blokunda Yandex Takvim’e ekle seçeneğine basın.

Etkinlik hemen takvime eklenecektir – herhangi bir şey girmenize gerek kalmaz; Neurofilter tüm bilgileri e-postadan aktaracaktır. Oluşturulan etkinliği açmak için Yandex Takvim’de görüntüle seçeneğine basın.

Takvim simgesini görmüyorum

Bu, Neurofilter’ın etkinliği tanıyamadığı ve dolayısıyla etkinliğin e-postadan eklenmesinin mümkün olmayacağı anlamına gelir. Yandex Takvim’de manuel olarak etkinlik oluşturabilirsiniz.

E-postayı bir süre için erteleme

Aldığınız e-postayı hemen okuyup yanıtlaymıyorsanız, onu daha uygun bir zamana erteleyin. Bunu yapmak için e-postanın görüntülendiği pencerenin üst panelinde Daha sonra hatırlat butonuna tıklayın.

Ertelenmiş e-posta ayarlarını yapmak için:

Üst panelde Daha sonra hatırlat seçeneğine basın ve e-postaya ne zaman geri dönebileceğinizi seçin.

Gönderen kişinin isminin solundaki kutuyu işaretleyerek e-postayı seçin. Üst panelde Daha sonra hatırlat butonuna tıklayıp e-postaya ne zaman geri dönebileceğinizi seçin.

O süre dolana kadar ertelediğiniz e-posta ayrı bir klasörde bulunur.

E-postanın ertelendiği zaman geldiğinde e-posta orijinal klasörüne geri gönderilecek ve listenin başına sabitlenecektir. Satırın sağında, ertelenmiş e-posta simgesi ve seçtiğiniz hatırlatma zamanı görüntülenir.

E-postayı seçilen zamandan önce okursanız hatırlatmayı iptal edebilirsiniz. Bunun için e-posta okuma penceresinde e-postanın başlığının altında veya üst panelde Hatırlatmayı sil düğmesine basın. E-posta orijinal klasörüne geri gönderilecektir.

Gönderenin portresini kapat

Gönderenin portresi, gönderenin mail ayarlarındaki verilerden ya da sosyal ağ profilinden yüklenir. Profil resimlerinin görüntülenmesini kapatmak istiyorsanız:

  1. Sağ üst köşede Tüm ayarlar simgesine basın.
  2. Arayüz öğesini seçin.
  3. Gönderen profilini göster seçeneğini kapatın.
  4. Değişiklikleri kaydet butonuna tıklayın.

Ekleri görüntüle

Bazı ek dosyaları, ek programlar yüklemeden Yandex Mail'in web arayüzünde açabilirsiniz. Aşağıdaki dosya biçimleri desteklenmektedir:

  • Dokümanlar: DOC/ DOCX, XLS/ XLSX, PPT/ PPTX, ODT, ODS, ODP, CSV, RTF, TXT, PDF;
  • görseller — JPG, PNG, GIF, BMP, TIFF, EPS, PSD, CDR, AI;
  • Arşiv: ZIP, RAR, TAR

E-postada ekli dosya varsa, e-posta listesinde küçük resim ya da simgesi şeklinde gösterilir.

Ekli dosyaların küçük resimlerini devre dışı bırakmak için:

  1. Sağ üst köşede Tüm ayarlar simgesine basın.
  2. Arayüz öğesini seçin.
  3. Ekleri e-posta listesinde göster seçeneğini kapatın.

Eki görüntüleyebilir, Disk'e kaydedebilir veya e-posta sayfasından indirebilirsiniz:

Belge ve Arşiv Görüntüleme

Belge veya arşiv görüntülemek için istediğiniz dosyayı seçip Göster butonuna tıklayın. Dosya yeni pencerede açılır.

Görsel Görüntüleme

Eklerdeki resimler küçük görsel olarak görüntülenir. Resmi görüntüleme modunda açmak için küçük görsele sol tıklayın.

Görüntüleme modundan çıkmak için sağ üst köşedeki simgesine tıklayın veya Esc tuşuna basın.

Zincirdeki e-postalara göz at

Konuya göre gruplandırmayı etkinleştirdiğinizde e-postalar bir zincir halinde görüntülenecektir. E-postanın bulunduğu satıra tıklayarak zincirdeki herhangi bir e-postayı görüntüleyebilirsiniz. Daha fazla bilgi için bkz. E-postaları konuya göre gruplama.

İletileri alma ve görüntüleme sorunları

Bu kılavuz, iletilerin teslim alınması ve görüntülenmesi ile ilgili sorunları adım adım çözmenize yardımcı olacaktır. Başlamadan önce, önerileri uygulamak için Yandex Mail'i yeni sekmede açın.

Sorunu seçin:

E-postaların kimden gelmediğini netleştirin.

Yandex ID'de doğru kişisel bilgilerin belirtildiğinden emin olun ve hesaba telefon numarası bağlayın. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

Engellemenin kaldırılmasını beklerken gönderenin e-posta adresinin kara listede olup olmadığını kontrol edin. E-posta adresi kara listedeyse adresi oradan silin.

Bekleme süresi geçtiğinde gönderenden adresinizi doğru kaydedip kaydetmediğini öğrenin. Ardından, gönderenden e-postayı tekrar göndermesini isteyin.

Gelen kutusunda yeni e-posta iletileri yine de yok

E-postayı tüm klasörlerde aramayı deneyin.

E-postaları işleme kurallarında benzer e-postaları silen kuralın olmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

E-posta iletisini seçin ve Spam değil! tuşuna basın: ileti Gelenler klasörüne taşınacaktır. Ardından E-postaları işleme kurallarını açın ve gönderenin e-posta adresini beyaz listeye ekleyin. Beyaz listeye dahil edilen adreslerden gelen e-postaların hiçbiri Spam klasörüne girmez.

E-postaları işleme kurallarında benzer e-postaları bu klasöre taşıyan kuralın olmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

E-posta, gönderenin veya alıcının e-posta sunucularındaki teknik sorunlar, iletişim kanallarının yoğunluğu vb. nedenlerle teslim edilmemiş olabilir. Bu durumda gönderen, “Mailer-Daemon” servisinden teslim edilmeme ile ilgili otomatik bir rapor alır. Rapor, e-postanın alıcıya neden ulaşmadığını açıklar.

Alıcıya bu raporu alıp almadığını sorun ve kendisi ile E-postanın Yandex'e Ulaşmaması Raporu yazısını paylaşın; böylece o, e-postanın kutusuna ulaşmamasının nedenini kendisi öğrenebilir.

Rapor gelmediyse, e-postayı gönderenin e-posta servisinin hatası nedeniyle raporun teslim edilmemesi olasıdır. Bunun nedenini öğrenmek için ilgili servisin teknik desteğine başvurmanız gerekir.

Yandex ID'de doğru kişisel bilgilerin belirtildiğinden emin olun ve hesaba telefon numarası bağlayın. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

Engellemenin kaldırılmasını beklerken sitenin e-posta adresinin kara listede olup olmadığını kontrol edin. E-posta adresi kara listede bulunuyorsa adresi oradan silin ve e-postayı siteden tekrar isteyin.

Bekleme süresi geçtiğinde e-postayı göndermesi gereken sitede adresi doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin. Ardından sitenin destek ekibine başvurun ve e-postayı tekrar talep edin.

Gelen kutusunda yeni e-posta iletileri yine de yok

E-postayı tüm klasörlerde aramayı deneyin.

E-postalar aşağıdaki nedenlerden dolayı silinmiş veya taşınmış olabilir:

E-postaları silen veya taşıyan kural ayarlandı

E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.

Böyle bir kural varsa ve bu kuralı oluşturmadığınızı hatırlıyorsanız büyük ihtimalle kural otomatik olarak oluşturulmuştur. Bu durum, e-posta önce başka bir klasöre taşındığında ve ardından “Bu tür e-postalar klasöre taşınsın mı?” sorusuna “Evet” cevabı verildiğinde olur.

Gönderen kişi devre dışı bırakılan e-postalar listesine eklendi

E-posta aboneliklerini yönet üzerinden devre dışı bırakılan bülten e-postaları Çöp Kutusu klasörüne düşer. Ayarlar menüsünde E-posta aboneliklerini yönet bölümünü seçin ve Yeni bültenler sekmesine gidip aradığınız bültenin orada listelenip listelenmediğini kontrol edin. Bülten göndericisinin e-postalarının tekrar Gelen Kutusu’na gelmesi için bülteni işaretleyin ve Bu göndericiden e-posta al’a basın.

E-posta iletisini seçin ve Spam değil! tuşuna basın: ileti Gelenler klasörüne taşınacaktır. Ardından e-postaları işleme kurallarını açın ve sitenin e-posta adresini beyaz listeye ekleyin. Beyaz listeye dahil edilen adreslerden gelen e-postaların hiçbiri Spam klasörüne girmez.

Sosyal medyadan gelen reklam bülteni iletileri ve bildirimler varsayılan olarak özel sistem klasörlerine yönlendirilebilir. Bu gelen iletilerin kopyaları başka klasörlere ayrıca gönderilmez. Bu seçeneği Yandex Mail ayarlar menüsünden devre dışı bırakabilirsiniz.

E-postaları işleme kurallarında benzer e-postaları bu klasöre taşıyan kuralın olmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

E-postalar aşağıdaki nedenlerden dolayı ulaşmayabilir:

E-posta kutunuz doludur

Yandex Mail'e kayıt olduğunuzda e-posta kutusu kapasiteniz 10 GB'tır. Yandex Mail web arayüzüne kullanıcı hesabınızla düzenli olarak giriş yapıyorsanız, e-posta kutunuzda bir aşamada 200 MB'tan az boş alan kaldığında kullanılabilir alanınız otomatik olarak 1 GB'a artırılır. Giriş yapmazsanız e-posta kutunuz dolduğundan yeni e-postaların gelmesi mümkün olmayabilir. Sorunu çözmek için tarayıcıda Yandex Mail'in tam sürümünü açın ve hesabınıza giriş yapın.

Yeni e-posta bültenlerinin onaylanması açık

Yeni e-posta bültenlerini onaylama özelliği, almayı onaylamadığınız bültenlerin gelmesini engeller. Ayarlar menüsünde Abonelik yönetimi bölümünü seçin ve Yeni sekmesine gidip aradığınız bültenin orada listelenip listelenmediğini kontrol edin. Listelenmiyorsa Devre dışı sekmesini kontrol edin: Aradığınız bülten daha önce o listeye girmiş olabilir.

Gönderen tarafındaki teknik sorunlar

E-postayı göndermesi gereken sitenin yönetimine başvurun. Büyük olasılıkla e-posta, sitenin e-posta sunucularındaki teknik sorunlardan, trafik yoğunluğundan vb. nedenlerden dolayı teslim edilmemiş olabilir.

Başka bir e-posta hesabınızdan e-posta almıyorsanız (e-posta toplayıcısı çalışmıyor), Toplayıcı e-postaları toplamıyor sayfasındaki talimatları takip edin.

Tarafınıza e-posta gönderildiyse ve bu e-posta size ulaşmadıysa, gönderen kişi “Mailer-Daemon” servisinden teslim edilememe raporunu alır.

Otomatik raporda teslim edilmeme nedeni belirtilir. Nasıl bulunur ve deşifre edilir:

  1. Diagnostic Code sözcük grubunu bulun. Sağında İngilizce olarak hata kodu gösterilir.

  2. Aşağıdaki tabloda bu hata kodunu bulun.

    Öneri

    Tabloda hızlı arama yapmak için Windows'ta Ctrl+F ve macOS'ta Cmd+F tuş kombinasyonunu kullanın.

Hata kodu

Neden ve çözüm

Bad recipient address syntax

Bad address mailbox syntax

No correct recipients

No such user

Recipient address rejected: need fully-qualified address

İleti mevcut olmayan bir adrese gönderildi.

Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin.

Message rejected under suspicion of SPAM

Client host [IP_host] blocked using
spamsource.mail.yandex.net; see...

Blocked by spam statistics — see...

İleti spam olarak görünüyor.

E-posta kutunuzdan sadece spam gönderiliyorsa Yandex e-posta sunucusu e-posta kutusundan gönderilen e-postaları 24 saat engelleyecektir.

Not

Sitenizden kullanıcılarınıza veya abone olan kişilere yasal ileti gönderimi gerçekleştiriyorsanız "Gerçek" mesaj gönderimiyle ilgili Yandex Önerileri hakkında bilgi edinin.

Policy rejection on the target address

E-postanızın alıcısına ait hesap Kullanıcı Sözleşmesi ihlali nedeniyle engellendi.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

E-postanın gönderildiği e-posta kutusunun sahibiyseniz engeli kendiniz kaldırabilirsiniz. Kişisel bilgiler sayfasında kendiniz hakkında doğru bilgileri belirtin ve bir süre sonra engelleme otomatik olarak kaldırılır. Doğru veriler belirttiyseniz, fakat hesabınızın engeli kaldırılmadıysa, sayfanın alt kısmındaki geri bildirim formu aracılığıyla Destek Ekibi'ne yazın.

Mailbox size exceeded

Mailbox size limit exceeded

Message infected by virus

Alıcının e-posta kutusu dolu. Bu durum, genellikle, alıcının posta kutusunu nadir kullanmasından ve posta kutusunun bültenlerle dolmasından dolayı yaşanmaktadır.

Alıcıyla farklı bir iletişim yöntemiyle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin. Alıcının e-postaları kendi e-posta hesabına tekrar alabilmesi için web arayüzü üzerinden Yandex Mail'e tekrar giriş yapması gerekir.

Error: message file too big

Message size exceeds fixed limit

Dosya boyutu çok büyük. E-postayla gönderdiğiniz ek, Yandex’in e-posta sunucusu tarafından belirtilen kısıtlamalardan dolayı kabul edilemiyor. Yandex e-posta kutusuna gönderilebilecek ekli e-postaların büyüklüğü en fazla 30 MB olmalıdır.

Eki, dosya depolama hizmetine yükleyin (örneğin, Yandex Disk) ve iletiye onun linkini girin.

Error: timeout exceeded

Alıcının e-posta sunucusu yanıt vermiyor. E-posta sunucusu sistem komutlarına uzun süre yanıt vermedi ve Yandex’in e-posta sunucusu bağlantı ve e-posta aktarımı denemesini durdurdu.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: too many connections

Yandex’in e-posta sunucusu, diğer sunuculardan gelen çok sayıdaki talepten dolayı aşırı yüklüdür. Bu durum yükün artmasına ve çalışmasının yavaşlamasına yol açar.

Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin.

Error: too many recipients

E-postada fazla sayıda alıcı gösterilmiş: Kime, Bilgi ve Gizli bilgi alanlarında 35’ten fazla adres var.

Alıcı listesini düzenleyip tekrar deneyin.

Gecikme, alıcının sunucularında yaşanabildiği gibi Yandex'in sunucularında da yaşanabilir.

Gecikmenin nerede yaşandığını bulmak için:

  1. Geciken iletinin özelliklerini açın.

  2. Özelliklerde birkaç Received: alanı olacaktır, en alttakini bulun; Subject: ve From: alanlarının yanında bulunur.

  3. Received: alanında sunucunun adresi ve bu sunucuda iletinin geçiş zamanı belirtilecektir. Received: alanlarında aşağıdan yukarıya doğru ilerleyerek, iletinin gecikme yaşadığı sunucunun adresini öğrenebilirsiniz.

    Eğer, example.mail.domain.net görünümündeki adreste son noktadan önce (domain yerine) yandex belirtilmişse, ileti Yandex'in sunucusunda gecikmiş demektir. Eğer farklı bir değere sahipse, gecikme, diğer mail hizmeti sunucusunda meydana gelmiştir.

Bu durumun olası nedenleri:

Tarayıcı, sayfayı hatalı gösteriyor

İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Örneğin, tarayıcı gelen e-postalar sayfasını önbellekten yüklerse, yeni e-postalar sayacında doğru olmayan bir değer görürsünüz.

Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerezleri silin.

Eklentileriniz Yandex Mail'i engelliyor

Yandex Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Yandex Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısı nedeniyle yanlış çalışıyorsa, bu uzantıda Yandex Mail sayfası için özel durum ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

“Mailer-Daemon” servisinden hiçbir şey göndermediğiniz adrese e-postanın ulaşmadığına dair rapor alabilirsiniz. Bu, spam gönderen kişilerin Kimden alanında ve Reply-To gizli alanında sahte adresler göstermesi yüzünden meydana gelir. Sahte adresler veritabanına sizinki de düşebilir; üstelik spam gönderen kişilerin sizin hesabınıza erişim sağlamasına da gerek yoktur. Veri tabanı özel sözlük kullanarak seçim yöntemiyle oluşturulur veya herkesin erişebileceği web sitelerinde kullanıcıların yayınladıkları adresleri arama yöntemiyle doldurulur.

Tüm gönderici mail sunucuları gönderici kimlik doğrulaması gereksinimlerini karşılamadığı için, tanımlanan durumla diğer mail hizmetlerinin kullanıcıları da karşılaşabilir. Bu tür bir e-posta aldıysanız spam filtreleme kurallarına dâhil etmek için e-postayı seçip Bu bir spam! butonuna tıklayın.

Sizden başka birinin e-posta kutunuzdan e-posta göndermediğine emin olmak istiyorsanız ziyaret günlüğünü kontrol edin.

Bu durumun olası nedenleri:

Tarayıcı, sayfayı hatalı gösteriyor

İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Örneğin, tarayıcı gelen e-postalar sayfasını önbellekten yüklerse, yeni e-postalar sayacında doğru olmayan bir değer görürsünüz.

Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerezleri silin.

Eklentileriniz Yandex Mail'i engelliyor

Yandex Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Yandex Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısı nedeniyle yanlış çalışıyorsa, bu uzantıda Yandex Mail sayfası için özel durum ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

Bu e-posta iletilerinin Kime alanında hangi adres belirtilmiş?

Adresiniz tire ile yazılıyorsa fakat nokta işaretiyle yazılan adresin e-postaları geliyorsa, bu e-postalar büyük olasılıkla başka birine değil, size aittirler.

Yandex Mail, nokta ve tire ile yazılan e-posta adreslerini aynı sayar.Alias, aynı e-posta hesabının eş adresleri.Bunlar her zaman aynı alıcıya aittir. Yani eğer my-address@yandex.com.tr adresini kaydettiyseniz my.address@yandex.com.tr adresinden e-posta gönderebilir ve alabilirsiniz. Bu iki adresi sizden başkası kullanamaz.

Adresiniz küçük harflerle yazılıyorsa fakat büyük harflerle yazılan adresin e-postaları geliyorsa, bu e-postalar büyük olasılıkla başka birine değil, size aittir.

Yandex Mail, küçük ve büyük harfle yazılan adresleri aynı sayar.Alias, aynı e-posta hesabının eş adresleri.Bunlar her zaman aynı alıcıya aittir. Yani eğer my-address@yandex.com.tr adresini kaydettiyseniz My-Address@yandex.com.tr adresinden e-posta gönderebilir ve alabilirsiniz. Bu iki adresi sizden başkası kullanamaz.

Tanımadığınız adresten e-posta geliyorsa nedenleri şunlar olabilir:

Alıcı adresini girerken gönderenin adresi hatalı yazması,

Tanımadığınız gönderenden bir e-posta aldıysanız muhtemelen gönderen alıcı adresini yazarken hata yapmıştır. Gönderene hatayla ilgili bilgi verebilir veya bu e-postayı yok sayabilirsiniz.

Biri sitede kaydolurken adresinizi iletişim adresi olarak belirtti

Bazı sitelerde kaydolurken e-posta adresi doğrulaması gerekmediği için insanlar başka birine ait bir adres belirtebilirler. Bu kişi sitede adresinizi belirtmesine rağmen e-posta hesabınızı kullanamaz. Bu siteden e-posta almak istemiyorsanız:

  1. Bu iletileri gönderenin adresini kara listeye ekleyin.
  2. Site yönetimiyle iletişime geçin ve adresinizin sitede yanlışlıkla belirtildiğini iletin.

Bilinen bir göndericinin sizin adresinize değil de başka bir adrese gönderdiği bir e-postayı aldıysanız büyük ihtimalle adresiniz Gizli bilgi alanda belirtilmiştir. Bu tür e-postalar bizzat sizin için öngörülmüş olabilir. Gönderenle başka bir iletişim kanalından irtibata geçin ve bu e-postayı almanızın doğru olup olmadığını netleştirin.

Başka bir e-posta hesabından adresinize yönlendirme ayarlandığında bu durum meydana gelebilir. Eğer yönlendirme sizin tarafınızdan yapılmadıysa, iletileri yönlendiren e-posta kutusunun bulunduğu sunucunun yöneticisine başvurun ve özellikleriyle birlikte iletinin kopyasını gönderin.

Bilinmeyen bir göndericinin başkasına ait bir adrese gönderdiği bir e-postayı aldıysanız büyük ihtimalle adresiniz Gizli bilgi alanda belirtilmiştir. Bu tür e-postalar spam olabilir.

Başka bir e-posta hesabından adresinize yönlendirme ayarlandığında bu durum meydana gelebilir. Eğer yönlendirme sizin tarafınızdan yapılmadıysa, iletileri yönlendiren e-posta kutusunun bulunduğu sunucunun yöneticisine başvurun ve özellikleriyle birlikte iletinin kopyasını gönderin.

Sorununuz listede yoksa aşağıdaki formu kullanarak Destek Ekibi’ne başvurun.

Destek Ekibi'ne yaz