E-postalar gelen kutusundan kayboluyor
Kaybolan e-postaları bulmak için talimatları adım adım uygulayın. Çalışmaya başlamadan önce yeni sekmede Yandex Mail'i açın.
Sorunu seçin:
E-postalar olması gerektiği klasörde yoksa muhtemelen başka klasöre düşmüş olabilirler (örneğin Çöp Kutusu veya Spam). E-posta hesabınızdaki tüm klasörlerde e-postaları gönderen kişi adı veya adresi, e-posta metni veya konusuna göre aramayı deneyin.
Önemli
Silinenler klasöründe e-postalar 30 gün saklanır, Spam klasöründe ise 10 gün. Süre dolduğunda bu e-postalar Yandex sunucularından kalıcı olarak silinecektir.
E-postalar bulundu mu?
E-postaları geri yükleyebilirsiniz:
- E-postaların bulunduğu klasöre gidin.
- İstediğiniz e-postaları işaretleyin.
- Klasöre butonuna tıklayın.
- E-postaları taşımak istediğiniz klasörü listeden seçin, örneğin Gelen Kutusu.
Arama yardımıyla veya manuel olarak e-postalar bulunamıyorsa bu, e-postaların Yandex Mail sunucularından kalıcı olarak silindiği için geri yüklenemeyeceği anlamına gelir.
Gelen Kutusu’nda yeni e-postalar yoksa muhtemelen başka klasöre düşmüş olabilirler (örneğin Çöp Kutusu veya Spam). E-posta hesabınızdaki tüm klasörlerde e-postaları gönderen kişi adı veya adresi, e-posta metni veya konusuna göre aramayı deneyin.
Dikkat
Silinenler klasöründe e-postalar 30 gün saklanır, Spam klasöründe ise 10 gün. Süre dolduğunda bu e-postalar Yandex sunucularından kalıcı olarak silinecektir.
E-postalar bulundu mu?
E-postaları geri yükleyebilirsiniz:
1. E-postaların bulunduğu klasöre gidin.
2. İstediğiniz e-postaları işaretleyin.
3. Klasöre butonuna tıklayın.
4. E-postaları taşımak istediğiniz klasörü listeden seçin, örneğin Gelen Kutusu.
E-postalar Çöp Kutusu, Spam veya başka bir klasörde bulunduysa muhtemelen şu nedenlerden dolayı arındırılmışlardır:
E-postaları silen veya taşıyan kural ayarlandı
-
E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.
Böyle bir kural varsa ve bu kuralı oluşturmadığınızı hatırlıyorsanız büyük ihtimalle kural otomatik olarak oluşturulmuştur. Bu durum, e-posta önce başka bir klasöre taşındığında ve ardından “Bu tür e-postalar klasöre taşınsın mı?” sorusuna “Evet” cevabı verildiğinde olur.
Gönderen kişi devre dışı bırakılan e-postalar listesine eklendi
- Ayarlar menüsünde E-posta aboneliklerini yönet bölümünü seçin ve Yeni bültenler sekmesine gidip aradığınız bültenin orada listelenip listelenmediğini kontrol edin. Bülten devre dışı bırakılmışsa e-postalar Çöp Kutusu klasörüne düşecektir. Bülten göndericisinin e-postalarının tekrar Gelen Kutusu’na gelmesi için bülteni işaretleyin ve Bu göndericiden e-posta al’a basın.
Yeni e-postalar bulunmadıysa bildirimin gönderileceği sitede e-posta adresinizi doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin. E-posta adresinizin doğru yazılıp yazılmadığını alıcıdan teyit edin.
Bunun yanı sıra site veya gönderen adresinin Kara Liste'de yer alıp almadığından emin olun.
Yandex ID ayarlarında doğru kişisel veriler belirtin ve hesabınıza telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.
E-postalar neden kayboluyor ve bunu nasıl önleyebilirim?
Başka bir kullanıcı e-posta hesabınıza erişebilir
-
E-posta hesabınıza erişimi olan başka bir kullanıcı e-postaları silmiş olabilir. Başkasına ait bilgisayarda oturumunuzu kapatmayı unutmuş olabilirsiniz. Oturumu kapatmak için hesap menüsünde Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısına tıklayın. Bu, ayrıca Yandex ID ayarlarında Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısı yardımıyla da yapılabilir.
Ziyaret günlüğüne girin ve e-posta silinme işlemlerinin kaydedilip kaydedilmediğini kontrol edin.
Önemli
Günlükte, hangi IP adreslerinden gerçekleştirildikleri bilgisi ile birlikte yaklaşık 2.000 işlem saklanır. E-postalar silindikten sonra 2000'den fazla işlem yapıldıysa silinme bilgileri ziyaret günlüğüne yansımaz.
E-posta kutunuza sadece sizin erişebildiğinden eminseniz bile bilgisayarınızı antivirüs programı ile kontrol edin, şifrenizi değiştirin ve ek adresi değiştirin. Telefon numaraları sayfasında tanımadığınız telefon numaraları olup olmadığını kontrol edin.
E-postalar, e-posta programında kayboluyor
- E-posta programını kullanıyorsanız ve içindeki e-postaları siliyorsanız bu e-postalar servis sayfasında da kaybolur. Bunun nedeni, programınızın IMAP protokolüne göre ayarlanması ve servisteki e-posta kutusunun programdaki e-posta kutusu ile eşitlenmesidir. E-postaları sadece programda silip Yandex Mail'de bırakmak istiyorsanız, programı POP3 protokolüne göre ayarlayabilirsiniz; yine de, bu durumda e-postalar sunucuyla yanlış eşitlenebileceği için bunu yapmamanızı öneririz.
E-postaları silen veya taşıyan kural ayarlandı
- E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.