Çok sayıda e-posta gönderme

İş ortaklarınıza veya müşterilerinize toplu e-posta göndermek istiyorsanız Kurumlar için Yandex 360’ı etkinleştirin ve Yandex Send’i kullanın.

E-posta hesabınızdan her gün çok sayıda e-posta gönderiliyorsa güvenlik sistemi bunları spam olarak değerlendirilecek ve e-posta gönderimini engelleyecektir. Bunu önlemek için Yandex Mail servisinde günlük e-posta gönderimi için teknik sınırlama mevcutur. Bu sınırlama yok sayılamaz ve değiştirilemez.

E-postanızın Yandex’teki alıcılara ulaşması ve Spam klasörüne düşmemesi için Adil e-posta gönderimi için Yandex koşullarını uygulayın. İstenmeyen mesajları gerçek mesajlardan ayırmak gerekir. Yandex Mail bu belgedeki zorunlu hususlara uymayan toplu gönderim/bülten e-postalarını Spam’a yönlendirebilir veya tümden kabul etmeyebilir. Zorunlu olmayan gerekliliklere riayet ederseniz e-postalarınızın Spam klasörüne düşme ihtimalini önemli ölçüde azaltmış olacaksınız.

Yandex’teki posta kutularına toplu e-posta gönderiyorsanız ve e-postalar Yandex’in posta sunucusu tarafından reddediliyorsa Mailer-Daemon servisinden otomatik bir rapor alacaksınız. Bu raporda teslim edilmeme nedenleri ve e-postayı engelleyen sunucunun adı belirtilecektir.

E-posta gönderme kısıtlamaları

Alıcı sayısı

Sınırlama

Site aracılığıyla gönderilen bir e-postada veya mobil uygulama

1.000

E-posta programı aracılığıyla veya SMTP protokolü ile gönderilen bir e-postada

300

Dikkat

Limitlerde bireysel bir kullanıcıya gönderilen e-postalarla birlikte bir e-postanın Kime, Kopya, Gizli kopya alanlarında belirtilen alıcıların sayısı da dikkate alınır. Spam koruyucu program aynı tip, şablon, spam, reklam veya ticari teklifleri içeren e-postaların toplu gönderimini tespit ettiyse sınırlamalar daha da kısıtlanabilir.

İleti gönderimiyle ilgili öneriler

İşbu belge, Yandex şirketinin "gerçek ileti" gönderimiyle ilgili fikirlerini yansıtır. Bu belge bir teklif değildir; şirket ve e-posta hizmeti için toplu mesaj gönderimi gerçekleştiren servislerine karşı herhangi bir yükümlülük gerektirmez.

Belge, büyük servis sağlayıcıların ve e-posta hizmetlerinin geçerli uygulamalarına dayanmakta olup ASTA normları ve önerileri ile «Ağ kullanımı standartlarına» uygundur. Mesaj gönderimlerini spam ile ayırma algoritması şirketin uzmanlığıdır ve dışarıda yayınlamaz ve tartışılamaz.

Gerçek mesaj gönderiminin özellikleri:

  1. Abone olma işlemi:

    • (Zorunlu) Toplu gönderim sadece kullanıcının açık bir isteği ya da rızasıyla yapılmalıdır.
    • (Zorunlu) Toplu gönderim e-postası alıcısının adresi alıcı tarafından açıkça doğrulanmış olmalıdır.
    • Abonelik listesine eklenirken alıcı adresleri doğrulanmalıdır.
  2. Abonelikten Ayrılma İşlemi:

    • (Zorunlu) Her e-postada toplu gönderimin aboneliğinden nasıl çıkılacağı ile ilgili açık talimatlar bulunmalıdır. Abonelikten ayrılma süreci alıcının şifre yenileme, kayıt veya giriş yapma gibi zor işlemler yapmasını gerektirmemelidir. Alıcıya abonelikten 10 dakika içinde ayrılma imkanı sağlanmalıdır.
    • E-postanın içinde abone olan kişinin adresi belirli biçimde belirtilmiş olmalıdır.
    • (Zorunlu) E-postada RFC standardına göre oluşturulmuş list-unsubscribe başlığı kullanılmış olmalıdır. Kullanıcı, bu başlıktaki bağlantıya giderek abonelikten hemen ayrılabilmelidir.
    • (Zorunlu) Abonelikten çıkmak için sadece çalışır durumdaki bağlantılar belirtilmelidir.
  3. E-posta başlığı:

    • E-posta konusu kullanıcıyı yanıltmadan anlaşılır şekilde yazılmalıdır.
    • E-posta konusu aynı aboneliğe ait tüm e-postalar için aynı olmalıdır.
    • (Zorunlu) Kimden alanında toplu gönderimin kaynağı ile ilişkilendirilen gerçek bir elektronik adres belirtilmelidir. Bu adrese gönderilen e-postalar robot tarafında işleniyorsa yanıt olarak destek hizmetiyle irtibata geçilmesini sağlayan açık ve net talimatlar gönderilmelidir.
  4. Ağ kimliği doğrulama:

    • (Zorunlu) Toplu gönderimi gerçekleştiren yazılım alınan yanıtları kontrol etmelidir. Alıcı, sunucu belirtilen kullanıcının gerçek olmadığını belirterek yanıt veriyorsa bu adrese ileti gönderimi durdurulmalıdır.
    • (Zorunlu) Toplu gönderimi gerçekleştiren ana bilgisayarının doğru yapılandırılmış bir ters DNS sorgulu kalıcı bir IP adresi olmalıdır. Alan adı sahibinin kayıt bilgileri güncel ve WHOIS protokolü üzerinden herkese açık olmalıdır.
    • Doğru tanımlama için alan adı, x.y.z.w-in-addr-arpa veya dsl-4-3-2-1.provider.net türünde otomatik bir adres gibi değil zengin içerikli olmalıdır.
    • İleti gönderimini gerçekleştiren host sıradan e-postaları gönderen hosttan farklı olmalıdır.
    • (Bir önceki gereklilik yerine getirilemiyorsa.) Kimden alanındaki alan adı genel yazışma için kullanılan alan adından farklı olmalı ve yazışmanın kaynağını belirtmelidir. Örneğin, example.com.tr alan adı için forumda yeni mesajlarla ilgili bildirimler forum.example.com.tr alan adından, site haberleri ile ilgili abonelik iletileri ise news.example.com.tr alan adından gönderilmelidir.
    • (Zorunlu) Kimden alanındaki gönderen, sunucuda kimlik doğrulaması için kullanılan bilgilerle ilişkili kullanıcı adresiyle tümüyle eşleşmelidir.
    • (Zorunlu) Tüm iletiler DKIM yardımıyla imzalanmalıdır. Ayrıca alan adı için, bu alan adının e-postasının hangi güvenilir sunuculardan gönderilebileceğini gösteren SPF kaydı ayarlanmalıdır.
    • Alan adı için DMARC ayarlamanızı öneririz. Bu, DKIM ve SPF'nin gönderene ait olduğunu ve ayrıca göndereni taklit etme girişimlerine dair raporların oluşturulduğunu kontrol eden ek bir önlemdir.
  5. Diğer Koşullar:

    • E-postalarda hiçbir bağlantı için gönderen veya hedef sayfası hakkında bilgiler değiştirilmemelidir.
    • Kısaltılmış bağlantı kullanmamanızı öneririz.
    • Metinde yer alan tüm bağlantılar tam alan adı olarak gösterilmeli: IP adresleri veya yeniden kodlandırılmış alan adları (URL Encoded) bağlantı olarak kullanılmamalıdır.
    • (Zorunlu) E-postada, toplu veya otomatik gönderimlerde kullanılan standart başlıklar yer almalıdır. Örneğin: Precedence: bulk (junk, list, list-unsubscribe vb.). İçindeki tüm bağlantılar abonelikten otomatik olarak ayrılma olanağını sunmalıdır.
    • E-postanın başlıkları ve mesaj formatı RFC 5322 gereksinimlerine ve MIME standardına uygun olmalıdır. Ayrıca e-postada doğru Date ve Message-ID başlıkları yer almalı.
    • Mesajın her bir kısmı için gerçek kullanılan kodlama belirtilmelidir. Metinlerin aynı anda iki kodlamada yazıldığı e-postalar kabul edilemez.
    • İleti gönderimi HTML formatında gerçekleştiriliyorsa e-posta'da JavaScript, ActiveX öğeleri ve potansiyel tehlikeli olan diğer öğeler kullanılmamalıdır.

Dikkat

Yandex Mail, bu belgenin zorunlu maddelerine uygun olmayan abonelik e-postalarını Spam klasörüne gönderme veya bu e-postaları kabul etmeme hakkını saklı tutar. Zorunlu olmayan koşulları yerine getirerek e-postalarınızın Spam klasörüne düşme ihtimalini önemli ölçüde azaltmış olacaksınız.

Destek Ekibi'ne yaz

Sadece e-posta gönderimi engellenir; Mail'e giriş yapıp e-posta almaya devam edebilirsiniz. 24 saat boyunca e-posta göndermeyi denemediğiniz takdirde, bu sürenin sonunda engelleme otomatik olarak kalkacaktır; aksi durumda engelleme 24 saat daha uzatılacaktır.