En önemli e-postaların her zaman göz önünde olması için ayarlardan YaGPT’li Neurofilter’ı etkinleştirin. Bu özellik son 7 günde gelen e-postalardan seçim yapar ve içeriklerini kısaca özetler. Neurofilter e-postada bir etkinlikle (örneğinin davetiye veya uçak bileti) ilgili bilgi görürse Yandex Takvim’de otomatik olarak etkinlik oluşturmayı önerecektir.
Neurofilter ile çalışma, görev listesi ile çalışmaya benzer. E-postayla çalışmayı bitirdiyseniz ve onu artık göz önünde bulundurmanız gerekmiyorsa onu sağa doğru sürükleyin ve simgesine basın.
Not
Depolama alanının dolmaması için e-postalar 7 gün sonra her hâlükârda Neurofilter’dan silinir.
Seçkideki önemsiz bir e-postayı silmek için onu sola doğru sürükleyin ve simgesine basın.
Neurofilter’ı kullanmak istemiyorsanız onu ayarlardan devre dışı bırakın.
Neurofilter bende görünmüyor
Neurofilter Yandex 360 tarifelerinin özelliklerinden biridir. Henüz yapmadıysanız, tarifeyi etkinleştirin. Bir tarife geçerli ise ayarlardanYaGPT’li Neurofilter’dan önemli e-postaların özetini göster seçeneğini etkinleştirin.
Neurofilter, Kurumlar için Yandex 360 kullanan kurum çalışanlarının posta kutularında mevcut değildir.
E-posta okuma
Eklenti
Mobil site
E-posta kutusuna girin ve istediğiniz e-postaya tıklayın. Başka bir klasörden e-posta açmak için soldaki ekranı sürükleyerek açın ve istediğiniz klasörü listeden seçin.
Cihazın ana ekranında Yandex Mail widget'ı kuruluysa e-postanızı widget penceresindeki açıklamasına tıklayarak okuyabilirsiniz.
E-postayı okumak için e-posta kutusuna girin ve istediğiniz e-postaya tıklayın. Başka bir klasörde bulunan bir e-posta açmak için, ekranın sol üst köşesinde bulunan simgesine tıklayın ve listeden istediğiniz klasörü seçin.
Gönderen bilgilerini görüntüleme
Android uygulaması
iOS için uygulama
Gönderenin adına tıkladığınızda kişi bilgi kartı açılır. Bu bilgi kartı iletişim kanalları da dâhil olmak üzere, e-postayı gönderen kişi hakkında ek bilgiler içerir.
Gönderenin adına tıkladığınızda kişi bilgi kartı açılır. Bu kart şunların yapılmasına izin verir:
Yazışma geçmişini görüntüleme,
ekleri, bulunduğu klasör, tarihi, gönderen veya alıcı adı, içeriği vb. olmak üzere, istenilen kriterlere göre istenilen e-postayı bulmayı,
E-posta yazmaya hızlı geçiş,
Yandex Takvim aracılığıyla randevu veya toplantı düzenleme,
E-postada gelecekteki bir etkinlikle ilgili bilgi varsa (örneğin bir etkinlik davetiyesi veya uçuşla ilgili bir bildirim) bunu Neurofilter yardımıyla otomatik olarak Yandex Takvim’e ekleyebilirsiniz.
Etkinlik oluşturmak için:
Filtreden – imleci e-postaya getirin ve simgesine basın.
E-postanın içinden – e-postayı açın ve özet blokunda Yandex Takvim’e ekle seçeneğine basın.
Etkinlik hemen takvime eklenecektir – herhangi bir şey girmenize gerek kalmaz; Neurofilter tüm bilgileri e-postadan aktaracaktır. Oluşturulan etkinliği açmak için Yandex Takvim’de görüntüle seçeneğine basın.
Takvim simgesini görmüyorum
Bu, Neurofilter’ın etkinliği tanıyamadığı ve dolayısıyla etkinliğin e-postadan eklenmesinin mümkün olmayacağı anlamına gelir. Yandex Takvim’de manuel olarak etkinlik oluşturabilirsiniz.
İpuçları kullanarak e-posta yanıtlama
Bazı durumlarda Yandex Mail gelen e-postalara hızlı yanıt verme seçenekleri önerebilir.
Not
İpuçları otomatik bülten gönderimlerinde çalışmıyor.
Akıllı yanıtları etkinleştirmek için:
Android uygulaması
iOS için uygulama
Mobil site
Ekranı sola çekin.
Klasör ve etiket listesinin altındaki Ayarlar düğmesine basın.
E-posta içeriğinin altında, varsa, verilen yanıt seçeneklerinden birini seçin.
İstediğiniz e-postayı açın.
E-posta içeriğinin altında, varsa, verilen yanıt seçeneklerinden birini seçin.
Yanıtı göndermek için ögesine basın.
Ekli dosyayı indir
E-postayı açın ve ekteki dosyanın görseline tıklayın. Ayrıca, Yandex Mail’in mobil sitesinde eki Yandex Disk’te saklayabilirsiniz.
E-posta sabitleme
Önemli e-postanın göz önünde olması için e-postayı listenin üst kısmında sabitleyin:
İstediğiniz e-postayı açın.
Ekranın sağ kısmında simgesine basın.
Sabitle’yi seçin.
Sabitlenen e-posta tüm klasörlerde ilk olarak gösterilen Sabitlenenler blokunda işaretlenir. Örneğin sabitlenmiş gelen e-postalar bloku Gönderilenler klasöründe de görüntülenecektir. Yeni e-postalar sabitlenmiş e-postanın altında gösterilir.
E-postanın sabitlenmesini kaldırmak için:
İstediğiniz e-postayı açın.
Ekranın sağ kısmında simgesine basın.
Sabitlemeyi kaldır’ı seçin.
Tüm e-postaların sabitlemesi kaldırıldığında Sabitlenenler bloku kaybolacaktır. Sabitlemesi kaldırılmış e-postalar otomatik olarak alma tarihine göre sıralanır.
Metnin çevrileceği dili önceden seçip e-posta içeriğinin üstünde Çevir butonuna tıklayın.
Dostlarınızla ya da iş arkadaşlarınızla farklı dillerde yazışıyorsanız Yandex Mail’in mobil sitesi e-postanızı başka bir dile veya aldığınız bir e-postayı Türkçeye çevirebilir.
Çevirmeni etkinleştirmek için.
Ekranın sol üst köşesinde simgesine tıklayın.
Klasörler listesinin altındaki Ayarlar’a basın.
Temel’i seçin.
E-postayı çevirmeyi öner seçeneğini devre dışı bırakın.
Başka bir dildeki e-postayı çevirmek için:
İstediğiniz e-postayı açın.
E-posta içeriğinin üzerindeki satırın sol tarafındaki listeden, varsayılan olarak önerilen dilin yanındaki simgesine basarak kaynak dili seçin.
Kaynak dilin sağ tarafından, varsayılan olarak önerilen dilin yanındaki simgesine basarak çevrilecek dili seçin.
Çevir düğmesine basın.
Etiket Ekleme
Eklenti
Mobil site
İstediğiniz e-postayı açın.
Daha’ya basın.
Etiket ekle'ye tıklayın.
Etiketi seçin.
Bitti'ye tıklayın.
İstediğiniz e-postayı açın.
Ekranın sağ kısmında simgesine basın.
Etiketler’e basın.
Etiketi seçin.
Bitti'ye tıklayın.
Daha fazla bilgi için Etiketler makalesine göz atın.
E-postayı, e-posta okuma sayfasında da silebilirsiniz.
İstediğiniz e-postayı açın.
Ekranın sağ kısmında simgesine basın.
iOS tabanlı cihazlarda Yandex Mail uygulaması için ayarlar
Okunmamış e-posta sayacının ayarlanması
Uygulama simgesindeki sayaç okunmamış e-postaların sayısını gösterir. Sayacın hangi hesaplar için çalışacağını seçebilirsiniz. Bunu yapmak için:
1. Ekranı sola çekin.
2. Ayarlar → Genel → Sayaç simgesi’ne gidin
3. Sayacın yalnızca kullanmakta olduğunuz hesap için çalışmasını istiyorsanız Aktif kullanıcı hesabı seçeneğini etkinleştirin. Alternatif olarak, kullanıcı hesaplarını Toplam sayaç listesinden seçebilirsiniz; bu durumda, sayacınız seçtiğiniz tüm hesaplar için okunmamış e-postaların toplam sayısını gösterir.
Bağlantılar üzerinden geçişler için kullanılacak tarayıcıyı seçme
1. Ekranı sola çekin.
2. Ayarlar → Genel’e gidin.
3. Bağlantıların açılacağı trayıcıyı seçin (Yandex Browser, Safari veya yerleşik tarayıcı olmak üzere).
Gelen postalarla ilgili sorunlar
E-postalarım kayboldu
E-postalarınızı yanlışlıkla sildiyseniz veya kaybolduysa onları Çöp Kutusu klasöründe aramayı deneyin (bu klasördeki e-postalar silindikten sonra 30 gün boyunca geri yüklenebilir). E-postalarınızı geri yüklemek için:
Ekranın alt kısmında , ardından simgesine tıklayın.
E-postanın taşınacağı klasörü seçin.
Çöp Kutusu klasörünü açın.
İstediğiniz e-postayı açın.
Ekranın sağ kısmında simgesine basın.
Klasöre tıklayın.
E-postanın taşınacağı klasörü seçin.
Kayıp saydığınız iletiler Çöp Kutusu'nda yoksa bunları başka bir şekilde kurtarmanız mümkün değildir.
E-postaları silmediyseniz aşağıdaki adımları izleyin:
Ziyaret günlüğüne gidin ve son haftaya ait, e-posta kutusundaki eylemlerle ilgili bilgileri görüntüleyin.
Not
Mobil cihazın tarayıcısında Yandex Mail’in tam sürümüne geçmek için ekranın sol üst köşesindeki simgesine ve ardından ekranın alt tarafındaki Tam sürüm bağlantısına basın.
E-posta silen programlar kullanıp kullanmadığınızı kontrol edin. Telefonunuzda POP3 protokolüne göre çalışan bir program kuruluysa programın ayarlarına girip indirdiği e-postaların kopyalarını sunucuya kaydetmesini ayarlayın.
Sosyal ağdan veya forumdan e-postalar gelmiyor
Dikkat
Sosyal ağda veya forumda kaydolduktan sonra Yandex'te kaydolduysanız onay bildirimini almayacaksınız. Bu durumda onay bildirimini özel olarak tekrar istemeniz gerekir.
Sosyal ağa veya foruma kayıt olduktan sonra e-postayla kayıt onayı alamıyorsanız aşağıdaki adımları izleyin:
Belirttiğiniz e-posta adresinin doğruluğunu kontrol edin.
E-postaları işleme kurallarında benzer e-postaları silen kuralın olmadığından emin olun. (Kural sadece Yandex Mail web sitesinin tam sürümünde devre dışı bırakılabilir ve silinebilir.)
Sosyal ağ veya forum adresinin Kara Liste'de bulunmadığından emin olun. (Kara listedeki bir adres sadece Yandex Mail web sitesinin tam sürümünde silinebilir.)
E-posta kutusu ayarlarınızın ve belirttiğiniz adresin doğruluğundan eminseniz sitenin tekrar doğrulama e-postası göndermesini isteyin. Birkaç saat geçmesine rağmen e-posta hala gelmediyse site yönetimine başvurun.
Android tabanlı cihazlarda e-postalar açılmıyor
E-posta içeriğinin yüklenmesi için Android System WebView sistem bileşeni kullanılmaktadır. Bileşenin düzgün çalışmaması durumunda e-postalar açılamayabilir.
Not
Mobil cihaz üreticileri Android arayüzünü değiştirebilir. Aşağıda modifikasyon yapılmamış Android cihazlara yönelik talimatlar verilmiştir.
Android System WebView uygulama önbelleğini temizlemeyi deneyin:
Cihaz ayarlarını açın ve Uygulama yöneticisi (Uygulamalar) seçeneğini seçin.
Android System WebView uygulamasını bulun.
Önbelleği temizle’ye basın.
Cihazı yeniden başlatın.
Yandex Mail uygulamasını açın ve e-postaların nasıl görüntülendiğini kontrol edin.
Önbelleğin temizlenmesi işe yaramazsa Android System WebView uygulamasının güncellemesini silin:
Cihaz ayarlarını açın ve Uygulama yöneticisi (Uygulamalar) seçeneğini seçin.
Android System WebView uygulamasını bulun.
→ Güncellemeleri kaldır simgesine basın.
Cihazı yeniden başlatın.
Yandex Mail uygulamasını açın ve e-postaların nasıl görüntülendiğini kontrol edin.
Her şeyi talimatlara göre yapıyorum ama sorun giderilmiyor
Tavsiyeler yardımcı olmazsa Android System WebView ve Google Chrome uygulamalarını güncellemeyi deneyin:
1. Google Play uygulama mağazasını açın.
2. Android System WebView uygulamasını bulun veya bu bağlantıyı izleyin.
3. Güncelle’ye basın.
4. Google Chrome uygulamasını bulun veya bu bağlantıyı izleyin.
5. Güncelle’ye basın.
Cihazınızda uygulamalardan herhangi birine erişemiyorsanız veya uygulama yüklü değilse sadece erişebildiklerinizi güncelleyin.
Uygulamalar güncellenmiyorsa:
Google Play önbelleğini temizleyin
1. Cihaz ayarlarını açın ve Uygulama yöneticisi (Uygulamalar) → Google Play seçeneğini seçin.
2. Önbelleği temizle’ye basın.
3. Uygulamayı yeniden yükleyin.
Google Play uygulamasının tüm verilerini temizleyin
Dikkat
Verilerin temizlenmesinden sonra Google hesabınızın kullanıcı adı ve şifresinin yeniden gerilmesi gerekecek.
1. Cihaz ayarlarını açın ve Uygulama yöneticisi (Uygulamalar) → Google Play seçeneğini seçin.
2. Verileri temizle’ye basın.
Yandex Mail uygulamasının çalışmasıyla ilgili bir sorunla karşılaşırsanız lütfen uygulamadaki geri bildirim formunu kullanarak hatayı bize bildirin:
Ekranı sola çekin.
Klasör listesinin altından Yardım ve destek seçeneğini seçin.
Sorun öğesini seçin.
Sorunun konusunu seçin.
Sorunu mümkün olduğunca ayrıntılı açıklayın.
Yandex Mail'in mobil sürümünde bir sorunla karşılaştıysanız, lütfen mobil sürümdeki geri bildirim formunu kullanarak hatayı bize bildirin:
Ekranın sol üst köşesinde simgesine tıklayın.
Ayarlar → Destek’e basın.
Sorunu mümkün olduğunca ayrıntılı açıklayın.
Dikkat
Yandex Mail’in mobil sürümüyle ilgili sorunlar hakkında, lütfen, Yardım sayfalarından değil, mobil sürüm üzerinden başvuru yapın. Bu şekilde başvurunuz ilgili uzmanlara ulaşır ve daha hızlı yanıt alırsınız. Bildirim Yandex Mail’den gönderilirken uzmanlarımız ayrıca sorunun çözülmesine yardımcı olabilecek teknik bilgileri de görürler.