The Bat!

The Bat! yardımıyla Yandex Mail ile çalışabilirsiniz.

Adım 1. E-posta kutusunu özelleştirin

  1. Yandex Mail ayarlarında E-posta programları bölümünü açın.
  2. Posta istemcisinin e-posta kutusuna erişmesine izin verinimap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre ve Uygulama şifreleri ve OAuth token’ları seçeneklerini etkinleştirmeyi unutmayın.
  3. Değişiklikleri kaydedin.

Not

E-postalarınızın silinmelerinden sonra bir süre daha e-posta programınızda saklanmasını istiyorsanız IMAP'de silinmiş olarak işaretlenmiş e-postaların otomatik olarak silinmesini devre dışı bırak opsiyonunu seçin. E-posta programını yeniden başlattıktan hemen sonra iletilerin e-posta kutusundan kalıcı olarak silineceklerini unutmayın.

Adım 2. Uygulama şifresi oluşturun

  1. Yandex ID hesabınızın Uygulama şifreleri sayfasını açın ve Yeni şifre oluştur'a tıklayın
  2. Mail uygulama türünü seçin.
  3. Şifre oluşturduğunuz uygulama adını belirttiğiniz gibi bir şifre adı düşünün. Şifre bu adla listede görüntülenecektir.
  4. İleri butonuna tıklayın. Uygulama şifresi açılır-pencerede görüntülenir.

Sınırlama

Oluşturulan şifre yalnızca bir kez görüntülenebilir. Yanlış girdiyseniz ve pencereyi kapattıysanız, geçerli şifreyi silip yenisini oluşturun.

Adım 3. Programı IMAP protokolüne göre yapılandırın

  1. Programı başlatın ve kurulum sihirbazı yardımıyla ayarlayın.

  2. Yeni e-posta hesabının oluşturulması penceresinde aşağıdaki hesap parametrelerini belirtin:

    • Adınız: Kullanıcı adı (örneğin, Bilge Bilir)
    • Elektronik adres: Yandex’teki e-posta adresiniz (örneğin, alice.the.girl@yandex.com.tr);
    • Şifre Yandex Mail için oluşturduğunuz uygulama şifresidir.
    • Protokol: IMAP veya POP
      İleri butonuna tıklayın.

    The Bat! hesabınız zaten ayarlıysa ve bir tane daha eklemek istiyorsanız, HesapYeni e-posta hesabı açın.

  3. Gelen e-posta penceresinde aşağıdaki hesap ayarlarını belirtin:

    • E-posta almak için kullanılacak protokol: IMAP (Internet Mail Access Protocol v4)
    • Sunucu adresiimap.yandex.com.tr (veya Rusya’dan bağlanmıyorsanız imap.ya.ru);
    • Bağlantı: Özel güvenli (TLS)
    • Bağlantı noktası993.
      İleri butonuna tıklayın.
  4. Giden e-posta penceresinde aşağıdaki hesap ayarlarını belirtin:

    • Giden e-posta sunucusu (SMTP)smtp.yandex.com.tr;
    • Bağlantı: Özel güvenli (TLS)
    • İletişim noktası465;
    • SMTP sunucum kimlik doğrulamayı talep ediyor özelliğini etkinleştirin.
      İleri butonuna tıklayın.
  5. Hesap bilgileri penceresinde Bitir butonuna tıklayın.

  6. Klasör listesini almak için oluşturduğunuz hesabı sunucuyla eşitleyin. İleti kutusunun adına sağ tıklayın ve Klasör ağacını güncelle öğesini seçin.

  7. Farenin sağ tuşuyla e-posta kutusunun adına tıklayıp Posta kutusu özellikleri öğesini seçin. Solda E-posta yönetimi menüsüne gidin. Sağdaki alanda IMAP klasörlerinin standart olarak kullanılması bloğunu bulun. Gönderilen özelliğini etkinleştirin ve listeden Gönderilen değerini seçin. Aynı blokta Çöp kutusu özelliğini etkinleştirin ve listeden Silinen değerini seçin. Sunucuya otomatik olarak bağlan bloğuna geçip The Bat! başlatıldığında değerini seçin.

  8. E-posta yönetimiSilme ögesine tıklayıp normal ve alternatif silme için klasör olarak Çöp Kutusu klasörünü belirtin. Ayrıca Eski e-postalar için alternatif silme yöntemi kullan seçeneğini devre dışı bırakın. Klasörleri temizlendikten sonra otomatik olarak sıkıştır seçeneğini etkinleştirin.

  9. Parametreler öğesine tıklayıp The Bat! başlatıldığında kontrol et ve The Bat! sonlandırıldığında tüm klasörleri sıkıştır özelliklerini etkinleştirin.

  10. Değişiklikleri uygulamak için Bitti butonuna tıklayıp programı yeniden başlatın.

Adım 4. Kişileri eşitleyin

E-posta gönderimi sırasında e-posta programında Yandex Mail’in adres defterini kullanmak için CardDAV protokolünün yardımıyla kişileri eşitleyin.

The Bat! ile ilgili sorunların çözümü

Bu kılavuz, Yandex Mail ve e-posta programı ile ilgili sorunları çözmenize yardımcı olur.

Önemli

E-posta programında Gelen Kutusu ile iç içe olan bir klasör oluşturuyorsanız bu durum klasör taşırken veya değişikliğe yol açan başka işlemler sırasında sorunlara yol açabilir. Hataları düzeltmek için e-posta programındaki alt (iç içe geçen) klasörü bir üst -örneğin Gelen Kutusu ile aynı- düzeye yerleştirin.

Sorunu seçin:

Ne mesaj aldınız?

Programda kullandığınız kullanıcı adı ve şifre ile Yandex Mail sitesinde giriş yapmayı deneyin. Tarayıcıda hatırlananları kullanmadan kullanıcı adınızı ve şifrenizi manuel olarak girin.

Not

Giriş yapmak için uygulamanın şifresini kullanıyorsanız, Yandex Mail ayarlarında Posta istemcisinin e-posta kutusuna erişmesine izin verin imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre ve Uygulama şifreleri ve OAuth token’ları seçeneklerinin etkinleştirildiğinden emin olun.

Giriş yapabildiniz mi?

Demek ki sorun Yandex servisleri kullanıcı sözleşmesi şartlarını kabul etmemiş olmanızdan kaynaklandı. Bu şartlar Yandex Mail’e ilk kez giriş yaptığınızda otomatik olarak kabul edilir.

Bir kurumun bir parçasıysanız ve sorun alan adının tüm e-posta hesaplarında tekrarlanıyorsa her bir hesaptan Yandex Mail’e giriş yapılmış (oturum açılmış) olması gerekiyor. Bunu merkezî olarak gerçekleştirmek mümkün olmaz çünkü her Yandex Mail kullanıcısının bu şartları bizzat kabul etmesi gerekiyor.

Yandex Mail ayarlarında E-posta programları bölümünü açın. imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre seçeneğinin seçili olduğundan ve doğru yetkilendirme yöntemi belirtildiğinden emin olun.

Not

POP3 protokolü ile bağlantılarda e-posta programının düzgün çalışacağını garanti edemiyoruz. Bu protokolün geliştirilmesi geliştiriciler tarafından artık desteklenmemektedir.

Protokol açık fakat aynı hata hala yaşanıyor

E-posta programının ayarlarında aşağıdaki sunucu parametrelerini doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin:

Gelen e-posta

  • E-posta sunucusu adresi – imap.yandex.com.tr (veya Rusya’dan bağlanmıyorsanız imap.ya.ru);

  • Bağlantı güvenliği — SSL.

  • İletişim noktası — 993.

Gönderilen e-posta

  • E-posta sunucusunun adresi – smtp.yandex.com.tr;

  • Bağlantı güvenliği — SSL.

  • İletişim noktası — 465. E-posta istemcisi bağlantıyı şifreleme olmadan başlatıyorsa – 587.

Yandex Mail’i açın ve AyarlarE-posta istemcileri’ne gidin. imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre ve Uygulama şifreleri ve OAuth belirteçleri seçeneklerinin seçili olduğundan emin olun.

Farklı e-posta programlarında sunucu ayarlarının nasıl kontrol edildiği hakkında daha fazla bilgi için Veri şifreleme bölümüne göz atınız.

Giriş yapamıyorsanız e-posta programında yanlış kullanıcı adı veya şifre kullanıyor olabilirsiniz.

«Authentication required», «Sender address rejected: Access denied» veya «Send auth command first» iletisinin gösterilmesi, e-posta programının ayarlarında Yandex'in SMTP sunucusunda kimlik doğrulamasının devre dışında olduğu anlamına gelmektedir. (Outlook Express için) Kullanıcı doğrulama ya da (The Bat! için) SMTP doğrulaması seçeneğinin açık olduğundan emin olun.

Aynı şekilde, Yandex Mail’de, istemcide kullandığınız aynı kullanıcı adı ve şifresiyle giriş yapın.

Not

Giriş yapmak için uygulamanın şifresini kullanıyorsanız, Yandex Mail ayarlarında Posta istemcisinin e-posta kutusuna erişmesine izin verin imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre ve Uygulama şifreleri ve OAuth token’ları seçeneklerinin etkinleştirildiğinden emin olun.

Giriş yapamazsanız demek ki sorun Yandex servisleri kullanıcı sözleşmesi şartlarını kabul etmemiş olmanızdan kaynaklandı. Bu şartlar Yandex Mail’in web arayüzüne ilk kez giriş yaptığınızda otomatik olarak kabul edilir.

Bir kurumun bir parçasıysanız ve sorun alan adının tüm e-posta hesaplarında tekrarlanıyorsa her bir hesaptan web arayüzüne giriş yapılmış (oturum açılmış) olması gerekiyor. Bunu merkezî olarak gerçekleştirmek mümkün olmaz çünkü her Yandex Mail kullanıcısının bu şartları bizzat kabul etmesi gerekiyor.

“Sender address rejected: not owned by auth user” mesajı görüntüleniyorsa, Kimden alanındaki adres SMTP sunucusunda giriş yapmak için e-posta programının ayarlarında belirtilen adresle aynı değildir. Adresi düzeltin ve e-postayı tekrar gönderin.

Aynı şekilde, Yandex Mail’de, istemcide kullandığınız aynı kullanıcı adı ve şifresiyle giriş yapın.

Not

Giriş yapmak için uygulamanın şifresini kullanıyorsanız, Yandex Mail ayarlarında Posta istemcisinin e-posta kutusuna erişmesine izin verin imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre ve Uygulama şifreleri ve OAuth token’ları seçeneklerinin etkinleştirildiğinden emin olun.

Giriş yapamazsanız demek ki sorun Yandex servisleri kullanıcı sözleşmesi şartlarını kabul etmemiş olmanızdan kaynaklandı. Bu şartlar Yandex Mail’in web arayüzüne ilk kez giriş yaptığınızda otomatik olarak kabul edilir.

Bir kurumun bir parçasıysanız ve sorun alan adının tüm e-posta hesaplarında tekrarlanıyorsa her bir hesaptan web arayüzüne giriş yapılmış (oturum açılmış) olması gerekiyor. Bunu merkezî olarak gerçekleştirmek mümkün olmaz çünkü her Yandex Mail kullanıcısının bu şartları bizzat kabul etmesi gerekiyor.

“Login failure or POP3 disabled” mesajını alıyorsanız e-posta programının e-posta kutusuna POP3 protokolü üzerinde erişemediği anlamına gelir. E-posta hesabının şifresini doğru girdiğinizden ve E-posta programları bölümünde POP3 protokolünden erişimin etkin olduğundan emin olun.

Aynı şekilde, Yandex Mail’de, istemcide kullandığınız aynı kullanıcı adı ve şifresiyle giriş yapın.

Giriş yapamazsanız demek ki sorun Yandex servisleri kullanıcı sözleşmesi şartlarını kabul etmemiş olmanızdan kaynaklandı. Bu şartlar Yandex Mail’in web arayüzüne ilk kez giriş yaptığınızda otomatik olarak kabul edilir.

Bir kurumun bir parçasıysanız ve sorun alan adının tüm e-posta hesaplarında tekrarlanıyorsa her bir hesaptan web arayüzüne giriş yapılmış (oturum açılmış) olması gerekiyor. Bunu merkezî olarak gerçekleştirmek mümkün olmaz çünkü her Yandex Mail kullanıcısının bu şartları bizzat kabul etmesi gerekiyor.

Not

POP3 protokolü ile bağlantılarda e-posta programının düzgün çalışacağını garanti edemiyoruz. Bu protokolün geliştirilmesi geliştiriciler tarafından artık desteklenmemektedir.

«Message rejected under suspicion of SPAM» mesajını alıyorsanız e-postanızın içeriğinin Yandex Mail tarafından spam olarak algılandığı anlamına gelir. Sorunu çözmek için Yandex Mail servisini açın ve deneme olarak bir e-posta gönderin. Böylece e-postaların robot tarafından gönderilmediğini sisteme doğrulamış olursunuz.

Bu ücretsiz antivirüs programlarını kullanarak bilgisayarınızı virüslere karşı denetleyin: CureIt! (Dr.Web) ve Virus Removal Tool (Karspersky Lab).

Daha fazla bilgi için Spame benzediği için e-postanız gönderilemiyor mesajını alıyorum bölümüne bkz.

"Bad address mailbox syntax» mesajı görüntüleniyorsa adresin Kimden alanındaki doğruluğunu kontrol edin. Adresi düzeltin ve e-postayı tekrar gönderin.

  • E-posta programınızın ayarlarının ve bilgisayarınızın internet bağlantısı ayarlarının doğruluğunu kontrol edin.

  • Antivirüs programı, güvenlik duvarı ya da proxy sunucusu kullanıyorsanız bunları kapatıp sorunun devam edip etmediğini kontrol edin.

  • Yandex ID ayarlarında doğru kişisel veriler belirtin ve hesabınıza telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engelin kaldırılması genellikle 2 saat kadar sürer.

  • Aynı şekilde, Yandex Mail’de, istemcide kullandığınız aynı kullanıcı adı ve şifresiyle giriş yapın.

    Not

    Giriş yapmak için uygulamanın şifresini kullanıyorsanız, Yandex Mail ayarlarında Posta istemcisinin e-posta kutusuna erişmesine izin verin imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre ve Uygulama şifreleri ve OAuth token’ları seçeneklerinin etkinleştirildiğinden emin olun.

    Giriş yapamazsanız demek ki sorun Yandex servisleri kullanıcı sözleşmesi şartlarını kabul etmemiş olmanızdan kaynaklandı. Bu şartlar Yandex Mail’in web arayüzüne ilk kez giriş yaptığınızda otomatik olarak kabul edilir.

    Bir kurumun bir parçasıysanız ve sorun alan adının tüm e-posta hesaplarında tekrarlanıyorsa her bir hesaptan web arayüzüne giriş yapılmış (oturum açılmış) olması gerekiyor. Bunu merkezî olarak gerçekleştirmek mümkün olmaz çünkü her Yandex Mail kullanıcısının bu şartları bizzat kabul etmesi gerekiyor.

  • “Bad address mailbox syntax.” Kimden alanındaki gönderenin adresini kontrol edin. Adres yanlışsa e-posta gönderildikten sonra şu hatayı göreceksiniz:

Kaybolan e-postaları bulmak için talimatları adım adım uygulayın. Çalışmaya başlamadan önce yeni sekmede Yandex Mail'i açın.

Sorunu seçin:

E-postalar olması gerektiği klasörde yoksa muhtemelen başka klasöre düşmüş olabilirler (örneğin Çöp Kutusu veya Spam). E-posta hesabınızdaki tüm klasörlerde e-postaları gönderen kişi adı veya adresi, e-posta metni veya konusuna göre aramayı deneyin.

Dikkat

Silinenler klasöründe e-postalar 30 gün saklanır, Spam klasöründe ise 10 gün. Süre dolduğunda bu e-postalar Yandex sunucularından kalıcı olarak silinecektir.

E-postalar bulundu mu?

E-postaları geri yükleyebilirsiniz:

1. E-postaların bulunduğu klasöre gidin.
2. İstediğiniz e-postaları işaretleyin.
3. Klasöre butonuna tıklayın.
4. E-postaları taşımak istediğiniz klasörü listeden seçin, örneğin Gelen Kutusu.

Arama yardımıyla veya manuel olarak e-postalar bulunamıyorsa bu, e-postaların Yandex Mail sunucularından kalıcı olarak silindiği için geri yüklenemeyeceği anlamına gelir.

Gelen Kutusu’nda yeni e-postalar yoksa muhtemelen başka klasöre düşmüş olabilirler (örneğin Çöp Kutusu veya Spam). E-posta hesabınızdaki tüm klasörlerde e-postaları gönderen kişi adı veya adresi, e-posta metni veya konusuna göre aramayı deneyin.

Dikkat

Silinenler klasöründe e-postalar 30 gün saklanır, Spam klasöründe ise 10 gün. Süre dolduğunda bu e-postalar Yandex sunucularından kalıcı olarak silinecektir.

E-postalar bulundu mu?

E-postaları geri yükleyebilirsiniz:

1. E-postaların bulunduğu klasöre gidin.
2. İstediğiniz e-postaları işaretleyin.
3. Klasöre butonuna tıklayın.
4. E-postaları taşımak istediğiniz klasörü listeden seçin, örneğin Gelen Kutusu.

E-postalar Çöp Kutusu, Spam veya başka bir klasörde bulunduysa muhtemelen şu nedenlerden dolayı arındırılmışlardır:

E-postaları silen veya taşıyan kural ayarlandı

E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.

Böyle bir kural varsa ve bu kuralı oluşturmadığınızı hatırlıyorsanız büyük ihtimalle kural otomatik olarak oluşturulmuştur. Bu durum, e-posta önce başka bir klasöre taşındığında ve ardından “Bu tür e-postalar klasöre taşınsın mı?” sorusuna “Evet” cevabı verildiğinde olur.

Gönderen kişi devre dışı bırakılan e-postalar listesine eklendi

Ayarlar menüsünde E-posta aboneliklerini yönet bölümünü seçin ve Yeni bültenler sekmesine gidip aradığınız bültenin orada listelenip listelenmediğini kontrol edin. Bülten devre dışı bırakılmışsa e-postalar Çöp Kutusu klasörüne düşecektir. Bülten göndericisinin e-postalarının tekrar Gelen Kutusu’na gelmesi için bülteni işaretleyin ve Bu göndericiden e-posta al’a basın.

Yeni e-postalar bulunmadıysa bildirimin gönderileceği sitede e-posta adresinizi doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin. E-posta adresinizin doğru yazılıp yazılmadığını alıcıdan teyit edin.

Bunun yanı sıra site veya gönderen adresinin Kara Liste'de yer alıp almadığından emin olun.

Yandex ID ayarlarında doğru kişisel veriler belirtin ve hesabınıza telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engellemeyi kaldırma işlemi genellikle birkaç saat sürer.

E-posta programından iletileri silmenize rağmen Yandex Mail'de e-postalar eskisi gibi klasörlerinde duruyorsa, e-posta programınız büyük ihtimalle POP3 protokolüne göre ayarlanmıştır. POP3 protokolünün çalışma özelliklerinden dolayı e-posta programındaki iletiler sunucuyla düzgün bir şekilde eşitlenmeyebilir. Yandex Mail ile çalışmak için IMAP protokolü tavsiye edilmektedir. Mail programını POP3'ten IMAP'e nasıl ayarlandığıyla ilgili POP3 protokolünden geçiş bölümüne göz atın.

E-posta programında gönderilen iletiler görünmüyorsa e-posta programınız büyük ihtimalle POP3 protokolüne göre ayarlanmıştır. POP3 protokolünün çalışma özelliklerinden dolayı e-posta programındaki iletiler sunucuyla düzgün bir şekilde eşitlenmeyebilir. Yandex Mail ile çalışmak için IMAP protokolü tavsiye edilmektedir. Mail programını POP3'ten IMAP'e nasıl ayarlandığıyla ilgili POP3 protokolünden geçiş bölümüne göz atın.

Rapor, mutlaka teslim edilmeme nedeni içerecektir. En sık rastlanan nedenler hakkında Yandex’te e-posta teslim edilmediğine dair rapor ve E-postanın başka bir adrese (Yandex değil) ulaşmadığına dair rapor makalelerinde okuyabilirsiniz.

E-posta programında SSL şifreleme aktivasyonu sırasında hatalı sertifikayla ilgili hatalar alıyorsanız e-posta programının ve işletim sisteminin doğru ayarlandığından emin olun:

  • Bilgisayarınızda saat ve tarih doğru olarak ayarlanmalı (gecikme veya “gelecekteki tarih” kullanılmamalı). Tarih yanlışsa sistem hatalı olarak sertifika süresinin başlamadığını veya bittiğini belirtiyor.
  • İşletim sisteminin tüm güncellemeleri kurulmuş olmalı.
  • Antivirüs programınızın ayarlarında HTTPS bağlantılarının denetlenmesi devre dışı olmalıdır. Antivirüs ayarlarını, Kaspersky Internet Security ve ESET NOD32 Smart Security için hazırladığımız kılavuzlara göre Güvenlik sertifikası hataları bölümünde değiştirebilirsiniz.
Sertifikayı güvenilen sertifika listesine manuel olarak ekleme (Windows)

Dikkat

Sertifikayı kendiniz yükleyebileceğinizden emin değilseniz bir uzmana başvurun.

Sertifikayı güvenilen sertifika listesine eklemek için:

  1. Sertifikayı indirin. (Bağlantının yönlendirdiği dosya doğrudan tarayıcıda açılıyorsa CTRL + S tuşlarına basın ve dosyayı bilgisayarınıza kaydedin; dosyadaki metni kopyalamanız gerekmez.)
  2. Başlat menüsünü açın.
  3. Arama alanında certmgr.msc ifadesini girin ve Enter butonuna tıklayın.
  4. Program penceresinde klasör ağacında Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri klasörüne tıklayın.
  5. Pencerenin sağ kısmında fareyle Sertifikalar’a sağ tıklayın ve Tüm görevlerİçe aktar seçeneğini seçin.
  6. İleri butonuna tıklayın.
  7. Gözat butonuna tıklayıp daha önce indirdiğiniz CA.pem dosyasını seçin. İleri butonuna tıklayın.
  8. Sertifika Depolama Alanı bölümünde varsayılan ayarları değiştirmeden İleri butonuna tıklayın.
  9. Bitti'ye tıklayın.
  10. (Ops.) Açılan diyalog penceresinde Kabul ediyorum’a tıklayın.
  11. Klasör ağacında Güvenilen Kök Sertifika Yetkilileri Sertifikalar klasörüne tıklayın.
  12. Sağdaki sertifika listesinde Certum CA sertifikasını bulup üzerine farenin sağ tuşuyla tıklayın ve Özellikler öğesini seçin.
  13. Genel sekmesine geçin.
  14. Sadece aşağıdaki amaçları etkinleştirin öğesinde İstemci Kimlik Doğrulaması seçeneğinin etkin olduğundan emin olun.
  15. Tamam butonuna tıklayın.
Kök sertifikayı Linux'a ekle

Kök sertifikanın eklenmesiyle ilgili Adding CAcert root certificate to Debian/Ubuntu rehberinde bilgi alabilirsiniz.

The Bat! programında sertifika doğrulama sorunları

The Bat! e-posta programında güvenlik sertifikası doğrulamasıyla ilgili sorunlar yaşıyorsanız programı 6. veya daha yeni sürüme güncelleyin. Güncelledikten sonra aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Programın menüsünde Özellikler S/MIME ve TLS ögesini seçin.
  2. S/MIME uygulaması ve TLS sertifikaları bloğundaki anahtar durumunu İç durumuna getirin.
  3. Tamam butonuna tıklayın.
  4. E-posta göndermeyi deneyin. Sertifika hatası yeniden meydana gelirse aynı bloktaki Özellikler S/MIME ve TLS S/MIME uygulama ve TLS sertifikaları anahtarını Microsoft CryptoAPI durumuna getirin.
  5. Tamam butonuna tıklayın.

Not

The Bat!'in bazı sürümlerinde İç durumu, bazılarında ise Microsoft CryptoAPI durumu çalışacağı için, anahtar durumunu elle değiştirmek gerekir

Bunu yaptıktan sonra sorun ortadan kalkmadıysa Ritlabs destek hizmetine başvurun.

Gönderme komut dosyası yeniden ayarlanamıyor

Kendi kodunuzu ağdaki önerilerle karşılaştırmayı deneyin:

1С programı SSL'i desteklemiyor

SSL desteklenmesi için ek Stunnel programını kurun:

  1. https://www.stunnel.org/downloads.html bağlantısından Windows için son sürümü (stunnel-sürüm-installer.exe) indirin.
  2. Arşivi açın.
  3. mailssl.bat dosyasını yönetici olarak başlatın.
  4. E-posta programının ayarlarında SSL'i devre dışı bırakın ve aşağıdaki sunucu parametrelerini belirtin:
    • SMTP: sunuculocalhost, port25

    • POP3: sunuculocalhost, port110

    • IMAP: sunuculocalhost, port143

Yakın geçmişte e-posta kutunuzun şifresini değiştirdiyseniz e-posta programının ayarlarında bilgileri güncellediğinizden emin olun. Ayarlardaki şifre doğruysa birkaç saat bekleyin. E-posta programı ayarlarının Yandex sunucusuyla eşitlenmesi zaman alabilir.

Aynı kullanıcı adı ve şifreyle web arayüzünde giriş yapmayı deneyin. Kimlik doğrulama bilgilerini yeniden girin, önceden kaydedilmiş bilgileri kullanmayın. Buna rağmen kontrol rakamları girişi talebi ortaya çıkıyorsa, Kimlik doğrulama sırasında neden kontrol rakamları girişi talep ediliyor? yazısındaki olası sebeplere göz atabilirsiniz.

Yandex Mail ayarlarında E-posta programları bölümünü açın. imap.yandex.ru sunucusundan IMAP protokolüne göre seçeneğinin seçili olduğundan ve doğru yetkilendirme yöntemi belirtildiğinden emin olun.

Dikkat

Kurumlar için Yandex 360 kullanıyorsanız, kullanıcı adı olarak e-posta kutusunun tam adresini belirtin.

E-posta programlar ayarları bölümünde İMAP veya POP3 protokolü etkin olduğunu emin olun.

Daha önce Yandex Mail’deki tüm kişiler kullanıcının ortak adres defterine düşüyordu. Gezinmeyi kolaylaştırmak için, farklı kişi grupları ayrı adres defterleri hâlinde düzenlenmiştir. Eski kurallara göre oluşturulan defterler kişisel defterlere dönüşmüş bulunuyor. Kurumun tüm ortak kişileri bunların dışında tutulmuştur.

Tüm kişilere yeniden erişim sağlamak için, e-posta programında eski adres defterini silin ve kişileri yeniden eşitleyin.

Destek Ekibi'ne yaz