E-postanın Yandex dışındaki başka bir adrese ulaşmadığını içeren rapor
Yandex e-posta kutunuzdan bir e-posta gönderdiğinizde bu e-posta alıcının e-posta sunucusu tarafından reddedildiyse "Mailer-Daemon" servisinden teslim edilmeme nedenlerinin ve e-postayı reddeden sunucunun adının belirtildiği otomatik yanıt alacaksınız.
Otomatik raporda teslim edilmeme nedeni belirtilir. Nasıl bulunur ve deşifre edilir:
-
Diagnostic Code
sözcük grubunu bulun. Sağında İngilizce olarak hata kodu gösterilir. -
Aşağıdaki tabloda bu hata kodunu bulun.
Öneri
Tabloda hızlı arama yapmak için Windows'ta Ctrl+F ve macOS'ta Cmd+F tuş kombinasyonunu kullanın.
Hata kodu |
Neden ve çözüm |
|
İleti mevcut olmayan bir adrese gönderildi. Alıcı adresinin gereksiz noktalama işaretleri, boşluklar ve tırnak işaretleri içermediğinden emin olun. Alıcıya sorarak adresini teyit edin ve e-postayı yeniden gönderin. |
|
Alıcının e-posta sunucusu e-postaları spam olarak algılıyor. Alıcı veya e-posta hizmeti yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirin. Sitenizden kullanıcılarınıza veya abone olan kişilere yasal ileti gönderimi gerçekleştiriyorsanız "Gerçek" mesaj gönderimiyle ilgili Yandex Önerileri hakkında bilgi edinin. Not Kurumlar için Yandex 360 kullanıyorsanız, bağlı alan adında SPF kaydı mutlaka ayarlanmış olmalıdır. |
|
Alıcının kutusu dolu. Bu durum, genellikle, alıcının posta kutusunu nadir kullanmasından ve posta kutusunun bültenlerle dolmasından dolayı yaşanmaktadır. Alıcıyla farklı bir iletişim yöntemiyle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin. |
|
Alıcı adresi, alıcının e-posta hizmet sağlayıcısı tarafından engellendi. Alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurmayı deneyin ve sorunu bildirin. |
|
Alıcının e-posta sunucusu büyük boyutlu e-postaları kabul etmiyor. E-postayla gönderdiğiniz ek, e-posta sunucusu tarafından belirtilen kısıtlamalardan dolayı kabul edilemiyor. Eki, dosya depolama hizmetine yükleyin (örneğin, Yandex Disk) ve iletiye onun linkini girin. |
|
Yandex e-posta sunucusu kara listeye düştü. Yandex'in posta sunucusu adresini kara listeden kendiniz de silmeyi deneyebilirsiniz, bunun için rapordaki linki kullanarak geçiş yapın. Ayrıca aldığınız raporun tüm metnini yollayarak sayfanın altındaki form üzerinden bize yazabilirsiniz. Ayrıca, alıcı veya e-posta hizmetinin yönetimiyle başka yollardan irtibata geçip sorunu bildirmeyi deneyin. |
|
Yönlendirilen iletiler geri dönüyor. Kullandığınız tüm e-posta kutularındaki yönlendirme kurallarını ve toplayıcılarını kontrol edin; bu e-posta kutuları hatalı ayarlanmış olabilir. Sorunun sizin tarafınızda olmadığından eminseniz alıcıyla farklı bir yöntemle bağlantı kurun ve sorunu bildirin. |
|
Yönlendirme engellendi (Hatalı ayarlanmış MX kaydından dolayı alıcının e-posta sunucusu Yandex Mail e-posta sunucularını tanımıyor). Alıcı veya e-posta hizmeti yönetimiyle diğer yollardan irtibata geçip sorunu bildirin. Not Kurumlar için Yandex 360 kullanıyor ve iletileri kendi alan adınıza ait e-posta kutusuna gönderiyorsanız, MX kaydı dağıtımının 48 saate kadar sürebileceğini dikkate alın. 48 saat geçtiyse tüm ayarların MX kayıtlarının ayarları maddesindeki talimatlara göre yapıldığından emin olun. |
|
Göndereni Denetleme Hatası. Sorunu çözmek için alıcının e-posta servisinin yöneticisiyle irtibata geçip Yandex Mail'den gelen e-posta adreslerinin, göndereni denetleme servisinin beyaz listesine alınmasını isteyin. Not Kurumlar için Yandex 360 kullanıyorsanız, bağlı alan adında SPF kaydı mutlaka ayarlanmış olmalıdır. |