Giriş ve çıkış
E-posta kutusuna giriş tarayıcıda
İnternete bağlı olan her cihazdan e-posta kutunuza giriş yapabilirsiniz. Bunu yapmak için tarayıcının adres satırına mail.yandex.com.tr yazın, Yandex kullanıcı adınızı ve şifrenizi ve Giriş yap düğmesine basın. Kalıcı ile tek kullanımlık şifre kombinasyonunu kullanıyorsanız giriş yapmak için Yandex Anahtar tarafından oluşturulan tek kullanımlık şifre gerekmektedir. Daha fazla bilgi için bkz. Yandex'e giriş.
Öneri
Telefon numarasıyla girişi yapılandırdıysanız onu devre dışı bırakmanızı tavsiye ederiz. Detaylar
Birkaç tavsiye
Yandex Mail’e hızlı erişimi yapılandırın
Yandex Mail e-posta kutunuza hızlı erişim sağlamak için Mail sayfasını favorilere ekleyin veya tarayıcınızda onu başlangıç sayfası yapın.
Ayrıca, herhangi bir sitede e-posta adresi tıklandığında Yandex Mail'de yeni e-posta sayfasının açılmasını sağlayabilirsiniz: bunun için mailto bağlantılarının işlenmesini ayarlayın. Nasıl yapılandırılır?
Şifresiz giriş kullanın
Yandex Mail’e QR kodu yardımıyla rahat bir şekilde giriş yapabilirsiniz – bunun için Yandex uygulamasına veya Yandex Key uygulamasına ihtiyacınız olacak. Talimatlar
Önemli
Yandex Mail’e sosyal medya hesabıyla girişler 1 Aralık 2023 tarihinden beri desteklenmemektedir. Detaylar
Yabancı cihazlarda gizli modu açın
Başka bir cihazdan İnternet’e giriş yaptıysanız ve tarayıcının kullanıcı adınızı ve şifrenizi hatırlamasını istemiyorsanız tarayıcıda gizli modu kullanın.
Ardından tarayıcının adres satırına mail.yandex.com.tr yazın, Yandex’teki kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin ve Giriş yap düğmesine basın.
Uygulamalara giriş yapma
Yandex’teki posta kutunuza girmeniz gerekiyorsa Yandex’i seçin, kullanıcı adını ve şifreyi girin ve Giriş yap’a basın.
Başka bir serviste bulunan bir posta kutusunu eklemek için aşağıdaki talimatların bir tanesinden faydalanın:
- İstediğiniz e-posta servisini listeden seçin.
- Bu serviste kullandığınız kullanıcı adını ve şifreyi girin.
- Yandex'e e-posta kutunuza erişim izni verin. Bu, Yandex Mail uygulaması aracılığıyla e-posta göndermek için gerekli. Yandex, bilginizin dışında hesabınızla ilgili hiçbir işlem yapmaz.
- Giriş yap butonuna tıklayın.
Gmail e-postalarını mobil uygulamadan almak için e-posta toplayıcısını bu talimatlara göre etkinleştirin.
- E-posta servisleri listesinden Yandex'i seçin.
- E-posta kutusu için kullandığınız kullanıcı adını ve şifreyi girin. Kullanıcı adı olarak e-posta kutunuzun tam adresini belirtmeniz gerekir (örneğin
login@qip.ru
). - Giriş yap butonuna tıklayın.
- E-posta servisleri listesinden Diğer e-posta'yı seçin.
- Kullanıcı adı alanına e-posta adresinizi tam olarak belirtin. Örneğin:
cheshire.katze@forestmail.com
. - İleri butonuna tıklayın.
- E-posta kutunuzun şifresini girin.
- Giriş yap butonuna tıklayın.
IMAP ve SMTP ayarları belirlenemedi
E-posta adresini ve şifreyi doğru belirttiğinizden emin olun. Her şey doğru yapıldıysa fakat mesaj tekrarlanıyorsa bu, uygulamanın sizin posta kutunuzla otomatik olarak bir bağlantı yapılandırılamadığı anlamına gelir.
Bağlantıyı manuel olarak yapılandırmayı deneyin. Bunun için e-posta hizmetinizin yöneticilerinden sunucu adreslerini, şifreleme protokollerini ve oturum açma bağlantı noktalarını öğrenin. İlgili hizmet dış uygulamalar için şifre kullanıyorsa bunun önceden oluşturulması ve yapılandırma sırasında kullanılması gerekecek.
Manuel olarak yapılandır’a basın ve yapılandırma parametrelerini belirtin, örneğin:
Gelen IMAP sunucusu
-
- IMAP sunucusu –
imap.yandex.com.tr
(veya Rusya’dan bağlanmıyorsanızimap.ya.ru
); - İletişim noktası —
993
- SSL şifrelemesi: Seçeneği etkinleştirin
- IMAP sunucusu –
Giden SMTP sunucusu
-
- SMTP sunucusu –
smtp.ornek.com.tr
- İletişim noktası —
465
- SSL şifrelemesi: Seçeneği etkinleştirin
- SMTP sunucusu –
E-posta kutuları arasında geçiş
Birkaç posta kutusu kullanıyorsanız (örneğin kişisel ve iş e-postalarınız varsa) bunları bir araya toplayabilir ve aralarında hızlıca geçiş yapabilirsiniz.
Öneri
Yandex Mail uygulamasına Mail.ru, Outlook.com vb. gibi başka hizmetlerin posta kutularını ekleyebilirsiniz.
Mail, Takvim ve bu özelliği destekleyen diğer Yandex servislerinde hesap seçebilirsiniz. Seçilen hesap ana hesap olarak kabul edilir: Bu hesapla, geçişi henüz desteklemeyen servisler için de yetkilendirilirsiniz.
Listeye en fazla 15 hesap ekleyebilirsiniz. Herhangi bir tanesini kaldırmak için listeye geçin ve menüde Yandex servislerinden çık'a tıklayın. Geçerli hesap listeden kaybolur ve siz otomatik olarak bir sonraki hesaba bağlanırsınız.
İlgili posta kutularını uygulamaya eklemek için:
- Ekranı sola çekin.
- Ekranın üst kısmındaki artı simgesine basın.
Diğer e-posta kutusuna geçmek için:
- Ekranı sola çekin.
- İstediğiniz kullanıcı hesabının görseline tıklayın.
Diğer e-posta kutusuna cihazınızın ana ekranından da geçiş yapabilirsiniz:
- Yandex Mail uygulama simgesini basılı tutun.
- Açılan listeden istediğiniz e-posta kutusunu seçin.
E-posta Hesabından Çıkış
Ekranın sağ üst köşesindeki hesap menüsünü açın ve Yandex servislerinden çık'a tıklayın.
Başkasına ait bir cihazda Yandex Mail hesabınızdan çıkış yapmayı unuttuysanız Yandex ID sayfasını açın ve Girişler ve cihazlar bloğunda Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısına tıklayın.
Dikkat
Yandex hizmetlerine daha sonra erişmek için, her bir cihazda yeniden oturum açmanız ve şifreyi yeniden girmeniz gerekecektir.
E-posta kutusunu geçici olarak devre dışı bırakma
-
E-posta kutularından birini geçici olarak devre dışı bırakabilirsiniz. Bunu yapmak için:
- Ekranı sola çekin.
- Klasör ve etiket listesinin altında Ayarlar butonuna tıklayın.
- Devre dışı bırakmak istediğiniz hesabı seçin.
- Bu e-postayı kullan seçeneğini devre dışı bırakın.
Hesaptan çıkış
-
Hesabınızdan çıkış yapabilirsiniz. Bunu yapmak için:
- Ekranı sola çekin.
- Klasör ve etiket listesinin altında Çıkış butonuna tıklayın.
E-posta kutusunun uygulamadan silinmesi
-
E-posta kutusunu uygulamadan tamamen silmek için:
- Akıllı telefonunuzun ayarlar menüsünü açın.
- Kullanıcı hesapları ve arşivleme bloğunda Kullanıcı hesapları'nı seçin.
- Silmek istediğiniz hesaba tıklayın.
- Kullanıcı hesabını sil'e tıklayın ve silme işlemini doğrulayın.
1. Yöntem
-
- Ekranı sola çekin.
- İstediğiniz hesabın görselini basılı tutun.
- Hesabınızdan çıkışı doğrulayın.
2. Yöntem
-
- Ekranı sola çekin.
- Çıkış butonuna tıklayın.
- Hesabınızdan çıkışı doğrulayın.
Şifre veya Güvenlik Sorusunun Yanıtını Nasıl Değiştiririm
Tüm Yandex ID servislerinde kullanıcı girişi yapmak için ortak bir Yandex ID hesabı kullanılır.
Güvenlik sayfasına gidip sabit giriş şifresini değiştirebilirsiniz: Bunu yapmak için Giriş yöntemleri bölümünde Şifreyi yenile'ye tıklayın. Diğer giriş yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi için Yandex ID Yardım sayfasında Yandex'e giriş bölümünü okuyun.
e1.ru veya e-mail.ru e-posta hesabınız varsa, ilgili portalin web sitesindeki kişisel hesapta e-posta kutusuna ait şifreyi kurtarmayı deneyin veya portalin yönetimine başvurun. QIP e-posta adresini kullanıyorsanız maalesef şifreyi kurtaramazsınız.
Dikkat
Şifreyi değiştirdikten sonra, diğer bilgisayarlarda açık olan tüm oturumlardan otomatik olarak çıkış yapılacaktır.
Şifrenizi unuttuysanız şifre kurtarma prosedüründen geçerek Yandex'teki kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi belirtin. Şifrenizi güvenlik sorusuna yanıt vererek, onaylanmış telefon numarasına gönderilen SMS veya ek e-posta adresi yardımıyla kurtarabilirsiniz.
Güvenlik sorusunu veya yanıtını değiştirmek için Güvenlik sayfasındaki Erişim kurtarma yöntemleri bölümüne gidip Güvenlik sorusu ögesine tıklayın.
E-postaya giriş yapamıyorum
Karşılaştığınız sorunu seçin:
Erişimi nasıl geri getirebileceğinizi öğrenmek için Yandex ID Yardım bölümüne bakın.
QIP, e1.ru, e-mail.ru e-posta adresini kullanıyorum
QIP e-posta adresini kullanıyorsanız maalesef şifreyi kurtaramazsınız. Yandex Mail'de QIP e-posta kutusunun şifresinin geri yüklenmesi için gereken bilgiler bulunmaz.
e1.ru veya e-mail.ru e-posta hesabınız varsa, ilgili portalin web sitesindeki kişisel hesapta e-posta kutusuna ait şifreyi kurtarmayı deneyin veya portalin yönetimine başvurun.
Size Yandex ID Yardım bölümündeki öneriler yardımcı olabilir.
Size Yandex ID Yardım bölümündeki öneriler yardımcı olabilir.
Size Yandex ID Yardım bölümündeki öneriler yardımcı olabilir.
Yandex, 24 aydan fazla bir süre kullanılmayan e-posta kutularını askıya alır. Böyle bir durumda yapılması gerekenler Aktif olmayan e-posta kutularının askıya alınması bölümünde açıklanmaktadır.
Bazen Yandex Mail ile çalışırken sayfa yüklenmez ve hata bildirimlerini görürsünüz:
-
«Hata oluştu».
-
“Tarayıcı sekmesini yenileyin veya birkaç dakika sonra tekrar deneyin”.
-
«Lütfen bekleyin...».
-
«Sayfanın yüklenmesi uzun sürüyor».
-
“Sayfayı yenilemeyi deneyin veya Mail'in hafif sürümünü kullanın”.
Çoğu zaman, bu aşağıdaki nedenlerden dolayı olur:
Eklentileriniz Yandex Mail'i engelliyor
- Yandex Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Yandex Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısı nedeniyle yanlış çalışıyorsa, bu uzantıda Yandex Mail sayfası için özel durum ekleyin.
Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz
- Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.
İnternet hızı azaldı
- Tarayıcınızda, Yandex Mail dışındaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakın ve sayfayı yeniden yükleyin.
Ağ bağlantısı sorunu oluştu
- Sorunu kontrol etmek için mobil internet üzerinden e-posta hesabınıza girin. Herhangi bir hata oluşmadıysa internet sağlayıcınızın destek ekibine başvurun. Kurumsal e-posta kullanıyorsanız sorunu sistem yöneticinize bildirin.
Internet Explorer 8 ve üst sürümlerinde yanlış uyum modu seçildi
-
Internet Explorer 8 ve üstü sürümlerde daha eski sürümle uyumlu bir mod kullanıyorsanız bu durum hatalara neden olabilir.
Kullandığınız tarayıcının sürümüne bağlı olarak Tarayıcı modu ve Belge modu parametrelerini kurun.
-
F12 tuşuna tıklayın veya menüde Geliştirici araçları bölümünü seçin.
-
simgesine tıklayıp kullandığınız tarayıcının sürümüne uygun değeri seçin.
Not
Internet Explorer 11 veya daha yeni bir sürüm kullanıyorsanız Edge'i seçin.
-
İnternet bağlantınız olup olmadığını kontrol edin; internet bağlantısı olmadan Yandex Mail uygulamasını açamazsınız:
- Mobil ağ bağlantınız var mı?
- Mobil ağ için yeterli kotanız var mı?
- Kablosuz ağ (WiFi) gibi başka bir internet bağlantısı kullanmanız mümkün mü?
Size Yandex ID Yardım bölümündeki öneriler yardımcı olabilir.