E-posta alma ve okuma

Bir e-postayı açmak için konu ve içeriğin bulunduğu satıra basın. YaGPT’li Neurofilter önemli mektupları açmadan okumanıza yardımcı olur.

E-postalarla yapabileceğiniz standart işlemlerin yanı sıra (yanıtlama, iletme, silme, spam olarak işaretleme vs.), e-postayı çevirebilir, özelliklerini görüntüleyebilir veya belirli tür e-postalar için filtreleme kuralları oluşturabilirsiniz.

İletiyi hızlı yanıtla ya da yönlendir

İletinin sahibine ya da yazışmada yer alan herkese doğrudan ileti okuma sayfasından yanıt verebilirsiniz.

Yazışmadaki sadece birkaç kişiye yanıt vermek istiyorsanız, Yanıtla'ya, ardından tam yanıtlama formuna geçmek için simgesine tıklayın ve gereksiz alıcıları silin.

E-postayı yönlendirmek için sayfanın üst kısmındaki Yönlendir bağlantısına basın.

Yandex Takvim’de etkinlik oluşturma

Yandex Takvim’de etkinlik oluşturmak için e-postayı açın ve sağ üst köşedeki takvim simgesine basın.

Bir etkinlik oluşturmak için tam form açılacak ve yazışmanın tüm katılımcıları otomatik olarak Katılımcılar alanına eklenecektir.

Not

Toplu gönderim haricinde tüm e-postalarla kullanılabilir.

E-postayı bir süre için erteleme

Aldığınız e-postayı hemen okuyup yanıtlaymıyorsanız, onu daha uygun bir zamana erteleyin. Bunu yapmak için e-postanın görüntülendiği pencerenin üst panelinde Daha sonra hatırlat butonuna tıklayın.

Ertelenmiş e-posta ayarlarını yapmak için:

Üst panelde Daha sonra hatırlat seçeneğine basın ve e-postaya ne zaman geri dönebileceğinizi seçin.

Gönderen kişinin isminin solundaki kutuyu işaretleyerek e-postayı seçin. Üst panelde Daha sonra hatırlat butonuna tıklayıp e-postaya ne zaman geri dönebileceğinizi seçin.

O süre dolana kadar ertelediğiniz e-posta ayrı bir klasörde bulunur.

E-postanın ertelendiği zaman geldiğinde e-posta orijinal klasörüne geri gönderilecek ve listenin başına sabitlenecektir. Satırın sağında, ertelenmiş e-posta simgesi ve seçtiğiniz hatırlatma zamanı görüntülenir.

E-postayı seçilen zamandan önce okursanız hatırlatmayı iptal edebilirsiniz. Bunun için e-posta okuma penceresinde e-postanın başlığının altında veya üst panelde Hatırlatmayı sil düğmesine basın. E-posta orijinal klasörüne geri gönderilecektir.

Ekleri görüntüle

Bazı ek dosyaları, ek programlar yüklemeden Yandex Mail'in web arayüzünde açabilirsiniz. Aşağıdaki dosya biçimleri desteklenmektedir:

  • Dokümanlar: DOC/ DOCX, XLS/ XLSX, PPT/ PPTX, ODT, ODS, ODP, CSV, RTF, TXT, PDF;
  • görseller — JPG, PNG, GIF, BMP, TIFF, EPS, PSD, CDR, AI;
  • Arşiv: ZIP, RAR, TAR

E-postada ekli dosya varsa, e-posta listesinde küçük resim ya da simgesi şeklinde gösterilir.

Ekli dosyaların küçük resimlerini devre dışı bırakmak için:

  1. Sağ üst köşede Tüm ayarlar simgesine basın.
  2. Arayüz öğesini seçin.
  3. Ekleri e-posta listesinde göster seçeneğini kapatın.

Eki görüntüleyebilir, Disk'e kaydedebilir veya e-posta sayfasından indirebilirsiniz:

Belge ve Arşiv Görüntüleme

Belge veya arşiv görüntülemek için istediğiniz dosyayı seçip Göster butonuna tıklayın. Dosya yeni pencerede açılır.

Görsel Görüntüleme

Eklerdeki resimler küçük görsel olarak görüntülenir. Resmi görüntüleme modunda açmak için küçük görsele sol tıklayın.

Görüntüleme modundan çıkmak için sağ üst köşedeki simgesine tıklayın veya Esc tuşuna basın.

Zincirdeki e-postalara göz at

Konuya göre gruplandırmayı etkinleştirdiğinizde e-postalar bir zincir halinde görüntülenecektir. E-postanın bulunduğu satıra tıklayarak zincirdeki herhangi bir e-postayı görüntüleyebilirsiniz. Daha fazla bilgi için bkz. E-postaları konuya göre gruplama.

İletileri alma ve görüntüleme sorunları

Bu kılavuz, iletilerin teslim alınması ve görüntülenmesi ile ilgili sorunları adım adım çözmenize yardımcı olacaktır. Başlamadan önce, önerileri uygulamak için Yandex Mail'i yeni sekmede açın.

Sorunu seçin:

E-postaların kimden gelmediğini netleştirin.

Gönderen adresinin kara listede yer alıp almadığından emin olun. E-posta adresi kara listedeyse adresi oradan silin. E-posta adresinizin doğru yazılıp yazılmadığını alıcıdan teyit edin. Ardından, gönderenden e-postayı tekrar göndermesini isteyin.

Gelen kutusunda yeni e-posta iletileri yine de yok

E-postayı tüm klasörlerde aramayı deneyin.

E-postaları işleme kurallarında benzer e-postaları silen kuralın olmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

E-posta iletisini seçin ve Spam değil! tuşuna basın: ileti Gelenler klasörüne taşınacaktır. Ardından E-postaları işleme kurallarını açın ve gönderenin e-posta adresini beyaz listeye ekleyin. Beyaz listeye dahil edilen adreslerden gelen e-postaların hiçbiri Spam klasörüne girmez.

E-postaları işleme kurallarında benzer e-postaları bu klasöre taşıyan kuralın olmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

İletinin gönderileceği sitede e-posta adresinizi doğru belirtip belirtmediğinizi kontrol edin. Ardından sitenin destek ekibine başvurun ve e-postayı tekrar talep edin.

Gelen kutusunda yeni e-posta iletileri yine de yok

E-postayı tüm klasörlerde aramayı deneyin.

E-postalar aşağıdaki nedenlerden dolayı silinmiş veya taşınmış olabilir:

E-postaları silen veya taşıyan kural ayarlandı

E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.

Böyle bir kural varsa ve bu kuralı oluşturmadığınızı hatırlıyorsanız büyük ihtimalle kural otomatik olarak oluşturulmuştur. Bu durum, e-posta önce başka bir klasöre taşındığında ve ardından “Bu tür e-postalar klasöre taşınsın mı?” sorusuna “Evet” cevabı verildiğinde olur.

Gönderen kişi devre dışı bırakılan e-postalar listesine eklendi

E-posta aboneliklerini yönet üzerinden devre dışı bırakılan bülten e-postaları Çöp Kutusu klasörüne düşer. Ayarlar menüsünde E-posta aboneliklerini yönet bölümünü seçin ve Yeni bültenler sekmesine gidip aradığınız bültenin orada listelenip listelenmediğini kontrol edin. Bülten göndericisinin e-postalarının tekrar Gelen Kutusu’na gelmesi için bülteni işaretleyin ve Bu göndericiden e-posta al’a basın.

E-posta iletisini seçin ve Spam değil! tuşuna basın: ileti Gelenler klasörüne taşınacaktır. Ardından e-postaları işleme kurallarını açın ve sitenin e-posta adresini beyaz listeye ekleyin. Beyaz listeye dahil edilen adreslerden gelen e-postaların hiçbiri Spam klasörüne girmez.

Sosyal medyadan gelen reklam bülteni iletileri ve bildirimler varsayılan olarak özel sistem klasörlerine yönlendirilebilir. Bu gelen iletilerin kopyaları başka klasörlere ayrıca gönderilmez. Bu seçeneği Yandex Mail ayarlar menüsünden devre dışı bırakabilirsiniz.

E-postaları işleme kurallarında benzer e-postaları bu klasöre taşıyan kuralın olmadığından emin olun. Böyle bir kural varsa, devre dışı bırakın.

E-postalar aşağıdaki nedenlerden dolayı ulaşmayabilir:

E-posta kutunuz doludur

Yandex Mail'e kayıt olduğunuzda e-posta kutusu kapasiteniz 10 GB'tır. Yandex Mail web arayüzüne kullanıcı hesabınızla düzenli olarak giriş yapıyorsanız, e-posta kutunuzda bir aşamada 200 MB'tan az boş alan kaldığında kullanılabilir alanınız otomatik olarak 1 GB'a artırılır. Giriş yapmazsanız e-posta kutunuz dolduğundan yeni e-postaların gelmesi mümkün olmayabilir. Sorunu çözmek için tarayıcıda Yandex Mail'in tam sürümünü açın ve hesabınıza giriş yapın.

Yeni e-posta bültenlerinin onaylanması açık

Yeni e-posta bültenlerini onaylama özelliği, almayı onaylamadığınız bültenlerin gelmesini engeller. Ayarlar menüsünde Abonelik yönetimi bölümünü seçin ve Yeni sekmesine gidip aradığınız bültenin orada listelenip listelenmediğini kontrol edin. Listelenmiyorsa Devre dışı sekmesini kontrol edin: Aradığınız bülten daha önce o listeye girmiş olabilir.

Gönderen tarafındaki teknik sorunlar

E-postayı göndermesi gereken sitenin yönetimine başvurun. Büyük olasılıkla e-posta, sitenin e-posta sunucularındaki teknik sorunlardan, trafik yoğunluğundan vb. nedenlerden dolayı teslim edilmemiş olabilir.

Bu durumun olası nedenleri:

Tarayıcı, sayfayı hatalı gösteriyor

İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Örneğin, tarayıcı gelen e-postalar sayfasını önbellekten yüklerse, yeni e-postalar sayacında doğru olmayan bir değer görürsünüz.

Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerezleri silin.

Eklentileriniz Yandex Mail'i engelliyor

Yandex Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Yandex Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısı nedeniyle yanlış çalışıyorsa, bu uzantıda Yandex Mail sayfası için özel durum ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

Bu durumun olası nedenleri:

Tarayıcı, sayfayı hatalı gösteriyor

İnternet trafiğinden tasarruf etmek için tarayıcı, ziyaret edilen sayfaların kopyalarını önbellekte tutar. Sayfaları yeniden görüntülediğinizde, tarayıcı bunların verilerini önbellekten yükleyebilir. Örneğin, tarayıcı gelen e-postalar sayfasını önbellekten yüklerse, yeni e-postalar sayacında doğru olmayan bir değer görürsünüz.

Sayfayı yenileyerek, sayfanın internetten güncel verileri yüklemesini sağlayabilirsiniz. Sorun çözülmezse, tarayıcı önbelleğini temizleyin ve tüm çerezleri silin.

Eklentileriniz Yandex Mail'i engelliyor

Yandex Mail, tarayıcıdaki eklentiler ve uzantılar nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için bunları geçici olarak kapatın. Yandex Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısı nedeniyle yanlış çalışıyorsa, bu uzantıda Yandex Mail sayfası için özel durum ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcılar, hızlı ve kolay sayfa yükleme için gerekli teknolojileri desteklemiyor olabilir. Tarayıcınızın son sürümünü yükleyin.

Bu e-posta iletilerinin Kime alanında hangi adres belirtilmiş?

Adresiniz tire ile yazılıyorsa fakat nokta işaretiyle yazılan adresin e-postaları geliyorsa, bu e-postalar büyük olasılıkla başka birine değil, size aittirler.

Yandex Mail, nokta ve tire ile yazılan e-posta adreslerini aynı sayar.Bunlar her zaman aynı alıcıya aittir. Yani eğer my-address@ornek.com.tr adresini kaydettiyseniz my.address@ornek.com.tr adresinden e-posta gönderebilir ve alabilirsiniz. Bu iki adresi sizden başkası kullanamaz.

Adresiniz küçük harflerle yazılıyorsa fakat büyük harflerle yazılan adresin e-postaları geliyorsa, bu e-postalar büyük olasılıkla başka birine değil, size aittir.

Yandex Mail, küçük ve büyük harfle yazılan adresleri aynı sayar.Bunlar her zaman aynı alıcıya aittir. Yani eğer my.address@example.{com.tr adresini kaydettiyseniz My.address@example.com.tr adresinden e-posta gönderebilir ve alabilirsiniz. Bu iki adresi sizden başkası kullanamaz.

Tanımadığınız adresten e-posta geliyorsa nedenleri şunlar olabilir:

Alıcı adresini girerken gönderenin adresi hatalı yazması,

Tanımadığınız gönderenden bir e-posta aldıysanız muhtemelen gönderen alıcı adresini yazarken hata yapmıştır. Gönderene hatayla ilgili bilgi verebilir veya bu e-postayı yok sayabilirsiniz.

Biri sitede kaydolurken adresinizi iletişim adresi olarak belirtti

Bazı sitelerde kaydolurken e-posta adresi doğrulaması gerekmediği için insanlar başka birine ait bir adres belirtebilirler. Bu kişi sitede adresinizi belirtmesine rağmen e-posta hesabınızı kullanamaz. Bu siteden e-posta almak istemiyorsanız:

  1. Bu iletileri gönderenin adresini kara listeye ekleyin.
  2. Site yönetimiyle iletişime geçin ve adresinizin sitede yanlışlıkla belirtildiğini iletin.

Bilinen bir göndericinin sizin adresinize değil de başka bir adrese gönderdiği bir e-postayı aldıysanız büyük ihtimalle adresiniz Gizli bilgi alanda belirtilmiştir. Bu tür e-postalar bizzat sizin için öngörülmüş olabilir. Gönderenle başka bir iletişim kanalından irtibata geçin ve bu e-postayı almanızın doğru olup olmadığını netleştirin.

Başka bir e-posta hesabından adresinize yönlendirme ayarlandığında bu durum meydana gelebilir. Eğer yönlendirme sizin tarafınızdan yapılmadıysa, iletileri yönlendiren e-posta kutusunun bulunduğu sunucunun yöneticisine başvurun ve özellikleriyle birlikte iletinin kopyasını gönderin.

Bilinmeyen bir göndericinin başkasına ait bir adrese gönderdiği bir e-postayı aldıysanız büyük ihtimalle adresiniz Gizli bilgi alanda belirtilmiştir. Bu tür e-postalar spam olabilir.

Başka bir e-posta hesabından adresinize yönlendirme ayarlandığında bu durum meydana gelebilir. Eğer yönlendirme sizin tarafınızdan yapılmadıysa, iletileri yönlendiren e-posta kutusunun bulunduğu sunucunun yöneticisine başvurun ve özellikleriyle birlikte iletinin kopyasını gönderin.

Sorununuz listede yoksa aşağıdaki formu kullanarak Destek Ekibi’ne başvurun.

Destek Ekibi'ne yaz