Çalışanlar
Kurumlar için Yandex 360 ile çalışırken kullanıcı hesapları ile farklı işlemler yapabilirsiniz: Yenilerini ekleyebilir ve artık gerekmeyenleri silebilir, çalışan bilgileri içinde arama yapabilir ve çalışan kartlarını görüntüleyebilir, ayrıca kurumunuzun posta alan adında kayıtlı hesapları düzenleyebilir ve engelleyebilirsiniz.
Ekleme
Kurumlar için Yandex 360’ta ortak çalışmaya başlamak için kurumunuza çalışan ekleyin. Bunu yapmak için aşağıdaki yöntemlerden birini kullanabilirsiniz.
Manuel olarak hesap oluşturma
-
Organizasyonunuzla ilişkili bir alan adı varsa, Kullanıcılar → Çalışanlar bölümünde hızlı bir şekilde yeni hesaplar ekleyebilirsiniz. Bu durumda kullanıcı hesapları sizin alan adınızda oluşturulur.
Alan adınızdaki bu tür kullanıcı hesaplarında;
-
Eş e-posta adreslerini silip eklemek gibi, kullanıcı verilerini silebilir veya düzenleyebilirsiniz,
-
Çalışanlarınızın, diğer sunuculardaki e-posta kutularından e-postaları içe aktarabilirsiniz,
-
Kurumun içinde şubeleri taşıyabilirsiniz.
Alan adında manuel olarak kullanıcı hesabı oluşturma hakkında daha fazla bilgi için Kullanıcı hesabı oluştur bölümüne gidin.
Kurum alan adında kullanıcı hesapları oluşturulduktan sonra hesaba çoklu kullanıcı girişi (SSO) ayarlayamazsınız.
-
Çalışanları davet etme
- Kullanıcıların Yandex’teki kişisel hesapları ile kurumunuza davet edebilirsiniz. Bununla birlikte posta alan adını bağlamanız gerekmez. Davet edilen çalışanların hesapları düzenlenemez veya engellenemez ancak görüntülenebilir ve silinebilir. Çalışanları kurumunuza nasıl davet edeceğiniz hakkında daha fazla bilgi için Kullanıcıları davet etme bölümüne bakın.
Çalışan listesi yükleme
- CSV dosyası şablonunu indirebilir, çalışan ayrıntılarını doldurabilir ve yükleyebilirsiniz. Çok sayıda hesap eklemeniz gerekiyorsa bu yöntem uygundur. Bunun nasıl yapıldığıyla ilgili daha fazla bilgi için Liste yükleme bölümüne göz atın.
Ortak kurumsal girişi (SSO) etkinleştirme
- SAML 2.0 tabanlı çoklu kullanıcı girişi teknolojisini kullanarak erişim kontrol sisteminiz (örneğin, Active Directory veya Keycloak) üzerinden Yandex 360 servislerinde oturum açabilirsiniz. Böylece çalışanlar yeni bir kullanıcı adını ve şifreyi hatırlamak zorunda kalmayacak ve sizin de Kurumlar için Yandex 360’ta onlar için ayrı hesaplar oluşturmanız gerekmeyecek. Çoklu kullanıcı girişinin (SSO) etkinleştirilebilmesi için kurumda, çalışanlara ait olan alan adı tabanlı kullanıcı hesapları olmamalıdır.
Ara
Kullanıcılar → Çalışanlar bölümünde, çalışanları hızlı bir şekilde bulmak için kullanabileceğiniz bir arama satırı bulunmaktadır. İhtiyacınız olan kişinin adını, soyadını veya e-postasını girmeniz yeterlidir.
Listeden bir çalışanı seçerek kartını açın. Burada şunlar görüntülenir:
-
çalışanın iletişim ve kişisel verileri;
-
içinde yer aldığı birimler ve gruplar;
-
diskindeki boş alan miktarı. Çalışan kartında tarifeye eklemeler’i ilişkilendirebilirsiniz.
Düzenleme
Alan adınızdaki kullanıcı hesabını düzenlemek için:
-
Kurum yöneticisi olarak oturum açın.
-
Çalışanlar sayfasına geçin.
-
İmleci çalışanın üzerine getirin,
simgesine tıklayın ve işlem seçin:
-
Düzenle: Kullanıcı adı hariç, çalışanın her türlü verilerini düzenleme.
-
Şifreyi değiştir: Çalışan için yeni şifre belirleme. Bu durumda, çalışanın tüm cihazlarda hesabına yeniden giriş yapması ve Yandex servislerinin kullanım şartlarını kabul etmesi gerekecektir.
Not
Kullanıcının Yandex ID hesabındaki parolayı değiştirdikten sonra ayarlar sıfırlanır:
-
Güvenlik sorusu;
-
Telefon numarası;
-
Alan adı e-postası olan bazı kullanıcı verileri, örneğin çalışanın açık adı, sadece API aracılığıyla değiştirilebilir.
Silme
Dikkat
Alan adınızda oluşturulan bir hesabı silerseniz, çalışan Yandex Disk ve Yandex Mail’deki tüm verilerini kaybeder. Veriler daha sonra geri yüklenemez. Yandex hesabı olan davet edilmiş çalışanı silerseniz, kullanıcı kuruma olan erişimini kaybeder. Çalışan şubelere ve gruplara eklenmişse, onlardan çıkarılır.
Kurum çalışanını silmek için:
-
Kurum yöneticisi olarak oturum açın.
-
Çalışanlar sayfasına geçin.
-
Çalışanı seçin,
simgesine tıklayın ve Sil’i seçin.
Engelleme ve engeli kaldırma
Yönetici, belirli bir çalışanın verileri kötü niyetli kişilerin eline geçtiği durumlarda, bu çalışanın servislere erişimini engelleyebilir. Engellenen çalışan kuruma bağlı olan Yandex Mail veya diğer servisleri kullanamaz, fakat hesabı ve içindeki tüm bilgiler olduğu gibi kalır. Kullanıcı verilerine erişim yetkilerinin devri ile ilgili senaryolar işlemeye devam edecektir. Engelleme kaldırıldıktan sonra çalışan işine devam edebilecektir.
Bir çalışanı engellemek veya engelini kaldırmak için;
-
Kurum yöneticisi olarak oturum açın.
-
Çalışanlar sayfasına geçin.
-
Kullanıcıyı fareyle işaretleyin,
simgesine tıklayın ve Engelle’yi veya Engellemeyi kaldır’ı seçin.
Ayrıca, çalışan, eğer bir şube ve gruba ekliyse, şube ve gruptan çıkarabilir.
Aynı görev veya proje üzerinde çalışan farklı birimlerden çalışanların bir araya getirilmesi. Gruplar nasıl oluşturulur?
Organizasyonunuzun yapısal kısımları: bölümler, birimler, hizmetler vb. Birimler nasıl oluşturulur?