Microsoft Exchange Server по IMAP (Outlook)
Organizasyon çalışanlarının e-postaları Exchange Server posta kutularından IMAP protokolü aracılığıyla Yandex 360 for Business’a aktarılabilir. Tüm kullanıcıların parolalarını toplamamak için şirket içi Active Directory ortamında ayrı bir hesap kullanın ve onun için çalışan posta kutularına tam erişimi yapılandırın.
Taşıma için kullanıcı hesabı oluşturma ve ayarlama
-
Daha önce yapmadıysanız, Alan adını ilişkilendirin ve Yandex 360 for Business’ta çalışan hesaplarını hazırlayın. Bu kullanıcı hesapları için hedef posta kutuları oluşturulacaktır.
-
Exchange Server’da IMAP4 hizmetinin ve SSL protokolünün etkinleştirildiğinden ve yapılandırıldığından emin olun.
-
Şirket içi Active Directory’nizde
migration@example.com
gibi bir taşıma hesabı oluşturun. Exchange Server’daki posta kutusunu bu kullanıcı hesabına bağlayın.Öneri
Exchange yönetici hakları olmadan ayrı bir taşıma hesabı oluşturun. Exchange Server’ın son sürümlerinde yöneticinin, kullanıcı posta kutularına IMAP protokolü üzerinden erişimi sınırlandırılmıştır, bu nedenle taşıma çalışmayabilir.
-
Bu hesap için taşınması gereken posta kutularına tam erişim yetkileri yapılandırın.
Bir posta kutusuna erişimBirden çok posta kutusuna erişimTüm posta kutularına erişim-
Tarayıcıda Exchange yönetim merkezini açın.
-
Alıcılar → Posta Kutuları bölümüne gidin.
-
İstediğiniz posta kutusunu seçin.
-
Görüntülenen özellikler penceresinde, Posta Kutusu Devredilmesi’ni seçin.
-
Pencerenin sağ alt kısmındaki Tam erişim bölümünde Ekle’ye tıklayın.
-
Görünen pencerede taşıma kullanıcı hesabını belirtin; örneğin,
migration@example.com
. -
OK butonuna tıklayın, kullanıcı hesabı Tam erişim bölümüne eklenecektir.
-
Posta kutusu özellikleri penceresinde, OK butonuna tıklayın.
-
Tarayıcıda Exchange yönetim merkezini açın.
-
Alıcılar → Posta Kutuları bölümüne gidin.
-
Posta kutularını seçin.
Not
Arka arkaya birden fazla posta kutusu seçmek için, Shift tuşunu basılı tutarken aralıktaki ilk ve son posta kutusuna tıklayın. Birden fazla ayrı posta kutusunu seçmek için Ctrl tuşuna basılı tutun.
-
Görüntülenen özellikler penceresinde, Posta Kutusu Devredilmesi’ni seçin.
-
Pencerenin sağ alt kısmındaki Tam erişim bölümünde Ekle’ye tıklayın.
-
Görünen pencerede taşıma kullanıcı hesabını belirtin; örneğin,
migration@example.com
. -
OK butonuna tıklayın, kullanıcı hesabı Tam erişim bölümüne eklenecektir.
-
Posta kutusu özellikleri penceresinde, OK butonuna tıklayın.
Exchange yönetim konsolunu (Exchange PowerShell) kullanın.
-
migration@example.com
'u veri aktarım hesabınızla değiştirin ve cmdlet'i çalıştırın:get-mailbox -ResultSize unlimited | Add-MailboxPermission -User <migration@example.com> -AccessRights Fullaccess -InheritanceType all -AutoMapping $false
Taşıma kullanıcı hesabı, kurumun Exchange’deki tüm posta kutularına tam erişim haklarına sahip olacaktır.
-
CSV dosyasını hazırlama
-
CSV dosyası şablonunu indirin.
-
Örnekteki gibi, dosyaya şunu ekleyin:
-
Kurumlar için Yandex 360’taki görevli kullanıcı adını.
-
Taşıma için kaynak kullanıcı hesabını, örneğin,
example.com/migration/user
, burada:-
example.com
, Active Directory’de kaynak posta kutusunun kullanıcısının kimliğinin doğrulandığı alan adıdır; -
migration
— taşıma için kullanıcı hesabı adı; -
user
–Alias
-özniteliği veya çalışanın Microsoft Exchange Server’daki kaynak posta kutusununMailnickname
’idir.
-
-
Yönetici kullanıcı hesabı parolası.
-
Aşağıdaki yapıya sahip bir dosya elde etmelisiniz:
"yandex_login";"external_email";"external_password"
"user1";"example.com/migration/user1";"Password"
"user2";"example.com/migration/user2";"Password"
"user3";"example.com/migration/user3";"Password"
Taşımanın çalıştırılması
-
Soldaki menüden Genel Ayarlar → Aktarma’yı seçin.
-
Aktarmak istediğinizi seçin: E-postaların aktarılması’na tıklayın.
-
Postayı nereden aktarmak istediğinizi seçin: Diğer sunucu öğesine tıklayın.
-
Bağlantı parametrelerini ayarlayın:
-
e-posta sunucusunun alan adı veya IP adresi;
-
sunucu bağlantı noktası (örneğin, 993);
-
SSL şifrelemesini etkinleştirin.
-
-
CSV dosyasından yükleyin.
-
Veri aktarımını başlat’a tıklayın.
Not
Veri aktarım işlemini birkaç kez çalıştırmayı planlıyorsanız, her yeni çalıştırmadan önce log dosyasını kaydedin (bunu yapmak için Ayrıntılandırma butonunu kullanın). Veri aktarımı sırasında hatalar yaşanırsa bu şekilde bunların hangi çalıştırmada gerçekleştiğini takip edebilirsiniz.
Taşıma ile ilgili sorunların çözümü
Olası veri aktarım hataları ve bunların nasıl düzeltileceği hakkında bilgi edinin.
Kimlik doğrulama hatası
- Taşıma kullanıcı hesabından kullanıcı posta kutusuna bağlanın. external_mail sütunundaki hesap adını, örneğin
example.com/migration/user
ve external_password sütunundaki şifreyi kullanın. Eğer bağlantı başarısız olursa, Exchange Server’daki IMAP ayarlarını ve tam erişim izinlerini kontrol edin.
CSV dosyasındaki ilk satır silindi veya değiştirildi
- CSV dosyası şablonunu indirin ve şablondan ilk satırı CSV dosyanıza kopyalayın. Önceki içe aktarma işleminin tamamlandığından emin olun ve düzeltilmiş CSV dosyasıyla yeni bir içe aktarma işlemi başlatın.
Ayrıntılı hata açıklamalarını içeren raporu görüntülemek için aktif işlemin sayfasında sağ üst köşede Ayrıntılandırma butonuna tıklayın. Hataları düzeltme yöntemleri için Veri Aktarım Hataları Raporu'na gidin.
Bir e-posta sunucusundan mesaj almak için iki yönlü bir protokol. Mesajlar ve klasörler sunucuda saklanır ve e-posta istemcisiyle senkronize edilir. Bu, e-postanıza farklı cihazlarda ulaşmanızı sağlar. Yandex Mail ile çalışmak için IMAP protokolü tavsiye edilmektedir.