Microsoft Exchange Server по IMAP (Outlook)

Organizasyon çalışanlarının e-postaları Exchange Server posta kutularından IMAP protokolü aracılığıyla Yandex 360 for Business’a aktarılabilir. Tüm kullanıcıların parolalarını toplamamak için şirket içi Active Directory ortamında ayrı bir hesap kullanın ve onun için çalışan posta kutularına tam erişimi yapılandırın.

Taşıma için kullanıcı hesabı oluşturma ve ayarlama

  1. Daha önce yapmadıysanız, Alan adını ilişkilendirin ve Yandex 360 for Business’ta çalışan hesaplarını hazırlayın. Bu kullanıcı hesapları için hedef posta kutuları oluşturulacaktır.

  2. Exchange Server’da IMAP4 hizmetinin ve SSL protokolünün etkinleştirildiğinden ve yapılandırıldığından emin olun.

  3. Şirket içi Active Directory’nizde migration@example.com gibi bir taşıma hesabı oluşturun. Exchange Server’daki posta kutusunu bu kullanıcı hesabına bağlayın.

    Öneri

    Exchange yönetici hakları olmadan ayrı bir taşıma hesabı oluşturun. Exchange Server’ın son sürümlerinde yöneticinin, kullanıcı posta kutularına IMAP protokolü üzerinden erişimi sınırlandırılmıştır, bu nedenle taşıma çalışmayabilir.

  4. Bu hesap için taşınması gereken posta kutularına tam erişim yetkileri yapılandırın.

    1. Tarayıcıda Exchange yönetim merkezini açın.

    2. AlıcılarPosta Kutuları bölümüne gidin.

    3. İstediğiniz posta kutusunu seçin.

    4. Görüntülenen özellikler penceresinde, Posta Kutusu Devredilmesi’ni seçin.

    5. Pencerenin sağ alt kısmındaki Tam erişim bölümünde Ekle’ye tıklayın.

    6. Görünen pencerede taşıma kullanıcı hesabını belirtin; örneğin, migration@example.com.

    7. OK butonuna tıklayın, kullanıcı hesabı Tam erişim bölümüne eklenecektir.

    8. Posta kutusu özellikleri penceresinde, OK butonuna tıklayın.

    1. Tarayıcıda Exchange yönetim merkezini açın.

    2. AlıcılarPosta Kutuları bölümüne gidin.

    3. Posta kutularını seçin.

      Not

      Arka arkaya birden fazla posta kutusu seçmek için, Shift tuşunu basılı tutarken aralıktaki ilk ve son posta kutusuna tıklayın. Birden fazla ayrı posta kutusunu seçmek için Ctrl tuşuna basılı tutun.

    4. Görüntülenen özellikler penceresinde, Posta Kutusu Devredilmesi’ni seçin.

    5. Pencerenin sağ alt kısmındaki Tam erişim bölümünde Ekle’ye tıklayın.

    6. Görünen pencerede taşıma kullanıcı hesabını belirtin; örneğin, migration@example.com.

    7. OK butonuna tıklayın, kullanıcı hesabı Tam erişim bölümüne eklenecektir.

    8. Posta kutusu özellikleri penceresinde, OK butonuna tıklayın.

    Exchange yönetim konsolunu (Exchange PowerShell) kullanın.

    1. Uzak Exchange sunucusuna bağlanın.

    2. migration@example.com'u veri aktarım hesabınızla değiştirin ve cmdlet'i çalıştırın:

      get-mailbox -ResultSize unlimited | Add-MailboxPermission -User <migration@example.com> -AccessRights Fullaccess -InheritanceType all -AutoMapping $false
      

    Taşıma kullanıcı hesabı, kurumun Exchange’deki tüm posta kutularına tam erişim haklarına sahip olacaktır.

CSV dosyasını hazırlama

  1. CSV dosyası şablonunu indirin.

  2. Örnekteki gibi, dosyaya şunu ekleyin:

    1. Kurumlar için Yandex 360’taki görevli kullanıcı adını.

    2. Taşıma için kaynak kullanıcı hesabını, örneğin, example.com/migration/user, burada:

      • example.com, Active Directory’de kaynak posta kutusunun kullanıcısının kimliğinin doğrulandığı alan adıdır;

      • migrationtaşıma için kullanıcı hesabı adı;

      • userAlias-özniteliği veya çalışanın Microsoft Exchange Server’daki kaynak posta kutusunun Mailnickname’idir.

    3. Yönetici kullanıcı hesabı parolası.

Aşağıdaki yapıya sahip bir dosya elde etmelisiniz:

"yandex_login";"external_email";"external_password"
"user1";"example.com/migration/user1";"Password"
"user2";"example.com/migration/user2";"Password"
"user3";"example.com/migration/user3";"Password"

Taşımanın çalıştırılması

  1. Soldaki menüden Genel AyarlarAktarma’yı seçin.

  2. Aktarmak istediğinizi seçin: E-postaların aktarılması’na tıklayın.

  3. Postayı nereden aktarmak istediğinizi seçin: Diğer sunucu öğesine tıklayın.

  4. Bağlantı parametrelerini ayarlayın:

    • e-posta sunucusunun alan adı veya IP adresi;

    • sunucu bağlantı noktası (örneğin, 993);

    • SSL şifrelemesini etkinleştirin.

  5. CSV dosyasından yükleyin.

  6. Veri aktarımını başlat’a tıklayın.

Not

Veri aktarım işlemini birkaç kez çalıştırmayı planlıyorsanız, her yeni çalıştırmadan önce log dosyasını kaydedin (bunu yapmak için Ayrıntılandırma butonunu kullanın). Veri aktarımı sırasında hatalar yaşanırsa bu şekilde bunların hangi çalıştırmada gerçekleştiğini takip edebilirsiniz.

Taşıma ile ilgili sorunların çözümü

Olası veri aktarım hataları ve bunların nasıl düzeltileceği hakkında bilgi edinin.

Kimlik doğrulama hatası

Taşıma kullanıcı hesabından kullanıcı posta kutusuna bağlanın. external_mail sütunundaki hesap adını, örneğin example.com/migration/user ve external_password sütunundaki şifreyi kullanın. Eğer bağlantı başarısız olursa, Exchange Server’daki IMAP ayarlarını ve tam erişim izinlerini kontrol edin.

CSV dosyasındaki ilk satır silindi veya değiştirildi

CSV dosyası şablonunu indirin ve şablondan ilk satırı CSV dosyanıza kopyalayın. Önceki içe aktarma işleminin tamamlandığından emin olun ve düzeltilmiş CSV dosyasıyla yeni bir içe aktarma işlemi başlatın.

Ayrıntılı hata açıklamalarını içeren raporu görüntülemek için aktif işlemin sayfasında sağ üst köşede Ayrıntılandırma butonuna tıklayın. Hataları düzeltme yöntemleri için Veri Aktarım Hataları Raporu'na gidin.

Destek Ekibi'ne yaz

Bir e-posta sunucusundan mesaj almak için iki yönlü bir protokol. Mesajlar ve klasörler sunucuda saklanır ve e-posta istemcisiyle senkronize edilir. Bu, e-postanıza farklı cihazlarda ulaşmanızı sağlar. Yandex Mail ile çalışmak için IMAP protokolü tavsiye edilmektedir.