SharePoint Online belge kütüphaneleri
Belge kütüphanelerinin içeriğini Microsoft SharePoint Online’dan Yandex 360 for Business kullanıcılarının kişisel Yandex Disklerine veya organizasyonunuzun paylaşılan disklerine kopyalayabilirsiniz.
Süreç ve sınırlamalar
Aynı anda kaç kütüphane kopyalanabilir?
-
Tek bir dosyada 20.000 satırdan fazla aktarım yapılamaz. Her çalışan için, verilerin aktarıldığı diskin oturum açma adını ve verilerin gitmesi gereken paylaşılan veya kişisel Yandex Diskinin oturum açma adını belirtmelisiniz. Oturum açma işlemleri dosya içinde tekrarlanmamalıdır.
Bir oturum açma için Disk’e birkaç kitaplık kopyalamanız gerekiyorsa, bunu farklı işlemlerde yapın. Bu tür aktarımlar sırayla yapılmalıdır: sonraki her kütüphane bir önceki kütüphanenin kopyalanması tamamlandıktan sonra kopyalanmalıdır.
Dosyalar nereye kopyalanır?
-
Aktarım sırasında, kullanıcının Yandex Diskinde ayrı bir klasör oluşturulur. SharePoint kütüphanesinin içeriği tüm alt klasör ve dosya yapısıyla birlikte kopyalanır.
Klasör adı ve yolu nasıl oluşturulur?
Her belge kütüphanesinin benzersiz bir URL’si vardır. Şunları içerir:
-
kiracının adı (aşağıdaki örnekte
tenantname
); -
bir site grubu (aşağıdaki örnekte
sites
); -
site adı (aşağıdaki örnekte
examplesite
); -
varsa alt sitenin adı (aşağıdaki örnekte
subsite
); -
belge kütüphanesi adı (aşağıdaki örnekte
Shared%20Documents
).
Bu öğeler Disk üzerinde bir alt klasörler hiyerarşisi oluşturur. Örneğin, bir belge kütüphanesinin yolu
https://tenantname.sharepoint.com/sites/examplesite/subsite/Shared%20Documents
ise, Disk üzerindehttp://disk.yandex.ru/client/disk/tenantname/sites/examplesite/subsite/Shared%20Documents
alt klasör yapısı oluşturulacaktır.Kök sitedeki (
root
) belge kütüphanesini kullanıyorsanız,http://disk.yandex.ru/client/disk/tenantname/root/root/Shared%20Documents
biçimindeki bir klasöre kopyalanacaktır. -
Dosyaları kopyalamaya getirilen sınırlamalar
- Başarılı bir aktarım için kütüphanedeki dosya adının uzunluğu 255 karakteri geçmemelidir. Bu koşulu karşılamayan dosyalar kopyalanmayacaktır. Aktarımdan önce, SharePoint kütüphanesinin içeriğinde bu tür dosyalar olup olmadığını kontrol edin ve bunları yeniden adlandırın.
Taşımanın çalıştırılması
-
Sırrı hazırlayın, Alan adını bağlayın ve daha önce yapmadıysanız, çalışanların kullanıcı hesaplarını hazırlayın.
Not
Sır dosyası, çalıştırılmış olan tüm veri aktarım işlemleri için uygulanır. Veri aktarımını başlattıktan sonra yeni bir sır dosyası yüklüyorsanız, bu sır dosyası bu işlem için de uygulanır. Bu durumda sır dosyasının erişim izinleri dikkate alınır: Böylece, yeni sır dosyasının sadece dosyalara erişim izni varsa ve e-posta aktarımını başlattıysanız, e-postaların aktarımı durdurulur.
-
Her Yandex 360 for Business kullanıcısının Yandex Disk’te dosyaları aktarmak için yeterli alana sahip olduğundan emin olun. Kullanıcı Diskindeki boş alanı çalışan kartı içinde kontrol edilebilir.
-
Organizasyon hesabında Genel Ayarlar → Aktarım’ı seçin.
-
Aktarma seçeneği belirleyin:
-
Yandex 360 for Business kullanıcılarının kişisel disklerine dosya aktarmak gerektiğinde Dosyalar kişisel disklerde.
-
Dosyaları organizasyondaki paylaşılan disklere aktarmak gerektiğinde Dosyalar paylaşılan disklerde.
-
-
Dosyaları nereden taşımak istediğinizi seçin: Microsoft 365’e tıklayın.
-
Sır dosyasını yükleyin ve Devam’a tıklayın.
-
Talimatlara göre bir CSV dosyası hazırlayın.
-
Veri aktarımını başlat’a tıklayın.
Veri toplama işlemi birkaç dakikadan iki saate kadar bir süre alır, ardından dosyalar Yandex Disk'te görüntülenmeye başlar. Bazı dosyalar Yandex Disk’te zaten mevcutsa (örneğin, daha önce aktarılmışlarsa), SharePoint Online ve Yandex Disk’teki son değişiklik tarihleri karşılaştırılır ve eski sürümler yenileriyle değiştirilir.
Kopyalama tamamlandığında, dosyalar artık senkronize edilmez. Kopyalama tamamlandıktan sonra SharePoint kütüphanenizde yeni dosyalar varsa ve onları Yandex Disk’e aktarmak istiyorsanız, yeni bir aktarma işlemi başlatın.
Aktarımın sonunda, kopyalanan dosya sayısının kaynaktaki dosya sayısına eşit olup olmadığını kontrol edin. İşlemi birkaç kez tekrarlamayı düşünüyorsanız, her yeni işlemden önce aktarım raporu’nu kaydedin. Veri aktarımı sırasında hatalar yaşanırsa bu şekilde bunların hangi çalıştırmada gerçekleştiğini takip edebilirsiniz.
Aktarım raporu nerede bulunur?
Raporu indirmek için, sağ üst köşedeki aktif aktarım sayfasında Ayrıntılandırma’ya tıklayın. Rapor, yapılan son aktarım işleminin kayıtlarını yansıtır ve Kişisel Diske kopyalanan dosya sayısı ve kopyalama işlemi sırasında meydana gelen hatalar hakkında ayrıntılı bilgi verir.
Veri aktarımı durdurulsa ne olur?
Başlatılan tüm veri aktarım işlemleri durdurulur. İşlem sırasında kopyalanan her şey kaydedilir.
Yeni bir veri aktarım işlemi başlatsam ne olur?
Önceki aktarım tamamlanmadan yeni bir aktarım başlatırsanız, yeni aktarım tüm kişisel Diskler için halihazırda devam eden işlemle birlikte çalışacaktır.
Dikkat
Aktarım işleminin daha önce başlatılmış olduğu bir oturum açma bilgisini içeren bir dosyayla aktarım işlemini yalnızca söz konusu oturum açma bilgisi için ilk aktarım tamamlanmışsa başlatabilirsiniz. Tamamlanma durumu ayrıntılarda görülebilir.
Veri aktarımı ile ilgili sorunların çözümü
Aktarım sonucunda oluşan hataların ayrıntılı bir açıklaması Aktarım Raporu’nda görülebilir. Bunları düzeltmenin yolları için Aktarım hataları raporu bölümüne bakılabilir.
Değerlerin birbirinden ayırıcılarla (çoğunlukla virgül, ancak diğerleri de kullanılabilir) ayrıldığı bir veri formatı. Genellikle tablo halindeki verilerin depolanması ve farklı sistemler arasında bilgi alışverişi için kullanılır.
Unicode karakterlerinin saklanmasını sağlayan yaygın ve standartlaştırılmış metin kodlamalarından biri. İşletim sistemlerinde ve web ortamında yaygın olarak kullanılır.