Paylaşılan Google Drive Diskleri

Paylaşılan Disklerin içeriğini Google WorkSpace’ten Yandex 360 for Business kullanıcılarının kişisel Yandex Disklerine veya organizasyonunuzdaki paylaşılan disklere kopyalayabilirsiniz.

Süreç ve sınırlamalar

Eşzamanlı Kopyalama Sınırlamaları

Tek bir dosyada 20.000 satırdan fazla aktarım yapılamaz. Her çalışan için, verilerin aktarıldığı diskin oturum açma adını ve verilerin gitmesi gereken paylaşılan veya kişisel Yandex Diskinin oturum açma adını belirtmelisiniz. Oturum açma işlemleri dosya içinde tekrarlanmamalıdır.

Oturum açmak için paylaşılan birden fazla diski tek bir kişisel Disk’e kopyalamanız gerekiyorsa, bunu farklı işlemlerle yapın. Bu tür aktarımlar sırayla yapılmalıdır: her bir sonraki paylaşılan diskin aktarımı, bir önceki diskin aktarımı tamamlandıktan sonra başlamalıdır.

Dosyalar nereye kopyalanır?

Paylaşılan Google Drive diskleri kopyalanırken, kullanıcının kişisel Yandex Disk’inde ayrı bir klasör oluşturulur. Paylaşılan Google Drive diskinin içeriği, alt klasörlerin ve dosyaların tüm yapısıyla birlikte kopyalanır.

Klasör adı ve yolu nasıl oluşturulur?

Paylaşılan her Google Drive Diskinde şunlar vardır:

  • ad (Google Drive’da benzersiz değildir);
  • kimlik (Google Drive’da benzersizdir).

Bu iki parametreye dayanarak, Yandex Disk üzerinde benzersiz bir klasör adı oluşturulur. Örneğin, paylaşılan diskin adı SharedDisk ve kimliği 1qazXSW23edcVFR45tg ise, paylaşılan diskin tüm içeriğinin aktarılacağı kişisel Yandex Disk’indeki klasörün adı SharedDisk_1qazXSW23edcVFR45tg olacaktır.

Dosyaları kopyalamaya getirilen sınırlamalar

Başarılı bir geçiş için, paylaşılan diskteki dosya adının uzunluğu 255 karakteri geçmemelidir. Bu koşulu karşılamayan dosyalar kopyalanmayacaktır. Aktarım yapmadan önce, paylaşılan Google Drive disklerinin içeriğinde bu tür dosyalar olup olmadığını kontrol edin ve bunları yeniden adlandırın.

Taşımanın çalıştırılması

  1. Sırrı hazırlayın, Alan adını bağlayın ve daha önce yapmadıysanız, çalışanların kullanıcı hesaplarını hazırlayın.

  2. İlgili paylaşılan disklerin gizli bilgilerini hazırlarken aldığınız servis hesabına “Yönetici” haklarını atayın. Bunu yapmak için:

    1. Uygulama → Google Workspace → Disk ve Belgeler → Paylaşılan diskleri yönet bölümüne gidin.

    2. İlgili diskte Kullanıcı Yönetimi’ne tıklayın ve “Yönetici” yetkilerine sahip bir servis hesabı ekleyin.

    3. Aktarmayı düşündüğünüz tüm diskler için önceki adımı tekrarlayın.

  3. Her Yandex 360 for Business kullanıcısının, paylaşılan bir Google Drive diskinden dosya aktarmak için Yandex Disk’te yeterli alana sahip olduğundan emin olun. Kullanıcı Diskindeki boş alanı çalışan kartı içinde kontrol edilebilir.

  4. Organizasyon hesabında Genel Ayarlar → Aktarım’ı seçin.

  5. Aktarma seçeneği belirleyin:

    • Yandex 360 for Business kullanıcılarının kişisel disklerine dosya aktarmak gerektiğinde Dosyalar kişisel disklerde.

    • Dosyaları organizasyondaki paylaşılan disklere aktarmak gerektiğinde Dosyalar paylaşılan disklerde.

  6. Dosyaları nereden taşımak istediğinizi seçin: Google Workspace’e tıklayın.

  7. Sır dosyasını yükleyin ve Devam’a tıklayın.

  8. Talimatlara göre bir CSV dosyası hazırlayın.

  9. CSV Yükle butonuna tıklayın ve dosyanızı seçin.

  10. Veri aktarımını başlat’a tıklayın ve dosya taşıması başlar.

    İşlemi başlattıktan sonra Veri aktarımı yapılıyor durum bildirimi görüntülenir.

    Veri toplama işlemi birkaç dakikadan iki saate kadar bir süre alır, ardından dosyalar Yandex Disk'te görüntülenmeye başlar. Eğer bazı dosyalar Yandex Disk’te zaten varsa (örneğin, daha önce taşınmışlarsa), bu durumda Google Drive ve Yandex Disk’teki son değişiklik tarihleri karşılaştırılır ve eski sürümler yenileriyle değiştirilir.

    Kopyalama tamamlandığında, dosyalar artık senkronize edilmez. Kopyalama tamamlandıktan sonra SharePoint kütüphanenizde yeni dosyalar varsa ve onları Yandex Disk’e aktarmak istiyorsanız, yeni bir aktarma işlemi başlatın.

Aktarımın sonunda, kopyalanan dosya sayısının kaynaktaki dosya sayısına eşit olup olmadığını kontrol edin. İşlemi birkaç kez tekrarlamayı düşünüyorsanız, her yeni işlemden önce aktarım raporu’nu kaydedin. Veri aktarımı sırasında hatalar yaşanırsa bu şekilde bunların hangi çalıştırmada gerçekleştiğini takip edebilirsiniz.

Aktarım raporu nerede bulunur?

Raporu indirmek için, sağ üst köşedeki aktif aktarım sayfasında Ayrıntılandırma’ya tıklayın. Rapor, yapılan son aktarım işleminin kayıtlarını yansıtır ve Kişisel Diske kopyalanan dosya sayısı ve kopyalama işlemi sırasında meydana gelen hatalar hakkında ayrıntılı bilgi verir.

Veri aktarımı durdurulsa ne olur?

Başlatılan tüm veri aktarım işlemleri durdurulur. İşlem sırasında kopyalanan her şey kaydedilir.

Yeni bir veri aktarım işlemi başlatsam ne olur?

Önceki aktarım tamamlanmadan yeni bir aktarım başlatırsanız, yeni aktarım tüm kişisel veya paylaşılan diskler için önceden başlamış olan işleme paralel olarak devam edecektir.

Dikkat

Aktarım işleminin daha önce başlatılmış olduğu bir oturum açma bilgisini içeren bir dosyayla aktarım işlemini yalnızca söz konusu oturum açma bilgisi için ilk aktarım tamamlanmışsa başlatabilirsiniz. Tamamlanma durumu ayrıntılarda görülebilir.

Veri aktarımı ile ilgili sorunların çözümü

Aktarım sonucunda oluşan hataların ayrıntılı bir açıklaması Aktarım Raporu’nda görülebilir. Bunları düzeltmenin yolları için Aktarım hataları raporu bölümüne bakılabilir.

Destek Ekibi'ne yaz

Değerlerin birbirinden ayırıcılarla (çoğunlukla virgül, ancak diğerleri de kullanılabilir) ayrıldığı bir veri formatı. Genellikle tablo halindeki verilerin depolanması ve farklı sistemler arasında bilgi alışverişi için kullanılır.

Unicode karakterlerinin saklanmasını sağlayan yaygın ve standartlaştırılmış metin kodlamalarından biri. İşletim sistemlerinde ve web ortamında yaygın olarak kullanılır.