Adım 2. Kullanıcı hesaplarının hazırlanması
Dosyaları ve e-postaları taşımak için e-posta alan adınızdaki tüm çalışanlar için hesaplar oluşturulmalıdır. Bu hesapları; şifre ayarlama, kişisel verileri değiştirme, engelleme vb. yoluyla yönetebilirsiniz.
Önce kullanıcı hesaplarını ekleyin, ardından sırrı (Gmail ve Outlook için) hazırlamaya ve e-postaları, dosyaları taşımaya başlayın.
Erişim kontrol sistemi kullanıyorsanız (Active Directory veya Keycloak gibi), çoklu kullanıcı girişi (SSO) ayarlayın: SAML uygulaması oluşturulup ayarlanmasını takiben kullanıcı hesapları otomatik olarak senkronize edilir.
Dikkat
Kullanıcı hesaplarını manuel olarak eklediyseniz SSO’yu etkinleştiremezsiniz.
Çoklu kullanıcı girişi (SSO) kullanmıyorsanız, kullanıcı hesaplarını aşağıdaki yollardan biriyle hazırlayabilirsiniz:
Çalışanları tek tek ekleyin, küçük bir kurumunuz varsa bu kullanışlıdır. |
|
Çalışanlarınızı, Yandex’teki kullanıcı hesaplarıyla davet edin. |
|
Çalışanların verilerini içeren bir CSV dosyası oluşturun ve yükleyin; bu yöntem büyük kurumlar için uygundur. |
|
REST API’ye yapılan HTTP istekleri aracılığıyla kullanıcı hesaplarını yönetin. |