Sorun Çözme

Alan adımda bulunan bir posta kutusundan e-posta alamıyorum ve gönderemiyorum

Mail ile ilgili çoğu sorun, hatalı posta alan adı ayarlarıyla ilgilidir. Tüm ayarları kontrol edin:

Adım 1. Alan adı kayıt süresinin kontrol edilmesi

https://www.whois.com gibi herhangi bir WHOIS servisi kullanarak alan adı son kayıt tarihini kontrol edin:

  1. WHOIS servis sayfasına gidin.

  2. Arama çubuğuna alan adı adınızı girin. Örneğin, example.org.

  3. Expires On: satırında görüntülenen tarihin geçip geçmediğini kontrol edin.

Alan adı kaydının süresi bitmişse, yenilemek için kayıt şirketinize başvurun.

Adım 2. Alan adı DNS kayıtlarını kontrol edin

DNS kayıtlarının doğru yapılandırıldığından emin olun. Bu, örneğin https://www.digwebinterface.com servisi veya başka bir dig yardımcı programı kullanılarak yapılabilir.

  1. https://www.digwebinterface.com sayfasını açın.

  2. Hostnames or IP addresses alanında, alan adınızı girin, örneğin example.org.

  3. Type alanında MX’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.

Yanıt şöyle olmalıdır:

example.org.  20755 IN MX 10 mx.yandex.net.

Sunucu isteğe yanıt vermiyor, yanıt istenen yanıtla uyuşmuyor veya yanıtta fazladan kayıtlar varsa, MX kaydı yanlış yapılandırılmış demektir. Onu talimatlara göre yapılandırın.

Yanlış yanıt örnekleri ve nasıl düzeltileceği

Yanıt

Nasıl düzeltilir

example.org.  20755 IN MX 10 mx.yandex.net.
example.org.  12345 IN MX 12 somevalue.somedomain.tld

Fazladan kayıtları silin ve önceliği 10 olan ve değeri mx.yandex.net olan yalnızca bir tanesini bırakın.

example.org. 12345 IN MX 12 somevalue.somedomain.tld

Bu kaydı silin ve talimatlara göre doğru olanı ayarlayın.

Yanıtta hiçbir şey yok.

Büyük olasılıkla, alan adınızdaki kayıt hiç yapılandırılmamıştır. Onu talimatlara göre yapılandırın. Eğer kayıt yapılandırılmışsa, ancak yanıtta görünmüyorsa, hosting hizmeti sağlayıcısı destek birimi ile iletişime geçin.

Dikkat

DNS kayıtlarını tekrar kontrol etmeden önce 72 saat bekleyin. Bu süre içerisinde internetteki DNS sunucuları kayıt verilerini günceller.

  1. https://www.digwebinterface.com sayfasını açın.

  2. Hostnames or IP addresses alanında, alan adınızı girin, örneğin example.org.

  3. Type alanında TXT’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.

Yanıt şöyle olmalıdır:

example.org. 21600 IN TXT "v=spf1 redirect=_spf.yandex.net"

veya

example.org. 21600 IN TXT "v=spf1 ip4:IP-1 ip4:IP-2 ip4:IP-3 include:_spf.yandex.net ~all"

Sunucu isteğe yanıt vermiyor, yanıt olması gereken yanıtla uyuşmuyor veya yanıtta fazladan kayıtlar varsa, SPF kaydı yanlış yapılmış demektir. Onu talimatlara göre yapılandırın.

Dikkat

DNS kayıtlarını tekrar kontrol etmeden önce 72 saat bekleyin. Bu süre içerisinde internetteki DNS sunucuları kayıt verilerini günceller.

  1. https://www.digwebinterface.com sayfasını açın.

  2. Hostnames or IP addresses alanında, mail._domainkey alt alan adını girin, örneğin mail._domainkey.example.org.

  3. Type alanında TXT’i seçtikten sonra Dig butonuna tıklayın.

Yanıt şöyle olmalıdır:

mail._domainkey.example.org. 21599 IN TXT "v=DKIM1\; k=rsa\; t=s\; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQDlk+IUXTHUIumVpG1S0vwFuwO9AC2aRrJj21MLj7xvO0Brys/fDxOTaFsoVsA2/t9mcxf1kqx/bCsEvJiiOUUw5eihQefcY7xJoeruJK/o+IKU2dTO9OOPfSyqGLuQ+v/DMJRjhz73XOpkPOpPwLhQKhvBLNM2TCxPqCL0E42/7wIDAQAB"

Sunucu isteğe yanıt vermiyor, yanıt olması gereken yanıtla uyuşmuyor veya yanıtta fazladan kayıtlar varsa, DKIM imzası yanlış yapılmış demektir. Onu talimatlara göre yapılandırın.

Dikkat

DNS kayıtlarını tekrar kontrol etmeden önce 72 saat bekleyin. Bu süre içerisinde internetteki DNS sunucuları kayıt verilerini günceller.

Alan adı geçerlilik tarihinin sona ermediğini ve tüm ayarların doğru olduğunu düşünüyorsanız Yandex Mail’in Yardım’ında E-posta alma ve gönderme sorunları bölümünde sorunun muhtemel nedenini arayın.

E-postalarım alıcıya ulaşmıyor veya istenmeyen e-postalar klasörüne düşüyor

Posta kutunuzdan çok sayıda e-posta gönderirseniz Yandex Mail güvenlik sistemi e-postalarınızı istenmeyen e-posta olarak kabul edebilir ve e-postaların gönderilmesini engelleyebilir. Posta gönderme listelerine e-posta gönderme ve gereksinimlerle ilgili kısıtlamalar hakkında daha fazla bilgi edinmek için Yandex Mail’in Yardım’ında Çok Sayıda E-Posta Gönderme bölümüne göz atın.

Toplu e-posta gönderimleri yapmadıysanız Yandex Mail Yardımı’nın E-Postalar Gönderilmiyor bölümündeki adım adım talimatları izleyerek sorunun nedenini belirlemeye çalışın.

Posta listeleri için kurallar belirledim, ancak e-postalar alıcılara ulaşmıyor

Örneğin, belirli bir posta listesine gönderilen bir e-postanın alıcının gelen kutusunda silinmesi gerektiğine dair bir kural belirlediniz:

Kural çalıştıysa ve e-postanın alıcıları, e-postaların teslim edilmesi gereken veya kuralların belirlenmediği diğer e-postaları içeriyorsa, bu e-postalar hiçbir posta alıcısına ulaşmayacaktır. E-postaların ulaşabilmesi için kuralın şartlarını değiştirmeniz gerekir.

Kuralların nasıl ekleneceği hakkında daha fazla bilgi için, E-posta işleme kuralları bölümünü okuyun.

Alıcılar e-postamın konu satırını göremiyor

Böyle bir sorun, PHP’deki mail() işlevi aracılığıyla bir web sitesinden e-posta gönderirken ortaya çıkabilir. Konu satırında yalnızca UTF-8 kodlaması kullanılırsa, Yandex Mail onu tanımayacaktır.

Alıcıların e-posta konu satırını görebilmesi için konu satırının yeniden kodlanması gerekir. Bunu yapmak için, mb_encode_mimeheader işlevini, metni dönüştürmek için UTF-8 kodlamasını ve Base64 kodlama yöntemini “B” kullanın.

Örneğin, aşağıdaki kodu şu şekilde değiştirin:

  $subject = "E-posta konusu";

kodunu şu şekilde değiştirin:

  $subject = mb\_encode\_mimeheader("E-posta konusu", "UTF-8", "B");
Bu işe yaramazsa

E-posta konusunu base64_encode() işlevini kullanarak yeniden kodlayın ve özel metin etiketleri ekleyin.

Örneğin, aşağıdaki kodu şu şekilde değiştirin:

  $subject = "E-posta konusu";

kodunu şu şekilde değiştirin:

  $subject = '=?utf-8?B?'.base64\_encode("E-postanın konusu").'?=';
Destek Ekibi'ne yaz

Site, sahibi hakkında bilgi edinebileceğiniz ve ayrıca alan adı kayıt süresini belirleyebileceğiniz bir hizmet.

DNS kayıtları veya DNS kaynak kayıtları, bir alan adı hakkında bilgi içerir ve diğer ağ kaynaklarıyla nasıl ilişkili olduğunu, hangi sunucuya bağlı olduğunu, hangi ad sunucularına temsilci atandığını, hangi posta sunucusunu kullandığını belirlemeye yardımcı olur. Başlıca DNS kayıt türleri A, NS, MX, TXT’dir.

Linux ve macOS için kullanıcıya DNS sunucularına istek göndermek için bir komut satırı arayüzü sağlayan bir yardımcı program. Windows için dig’in bir benzeri yerleşik nslookup yardımcı programıdır. Bunu alan adı DNS kayıtlarını kontrol etmek için de kullanabilirsiniz.

E-postayı işleyen sunucuyu tanımlamak için kullanılan DNS kayıt türü. Bir gönderici belirli bir alan adıyla eşleşen bir adrese e-posta göndermeye çalıştığında, DNS sunucusu e-postanın hangi sunucuya gönderileceğini belirlemek için bir MX kaydı kullanır.

Belirtilen alan adı adına e-posta gönderme yetkisi olan sunucuların listesi hakkında bilgi içerir. SPF kaydı, alan adınızdaki bir adresten gönderilen e-postanın, alıcı tarafta spam kutusuna düşme riskini azaltır. SPF ayarı, alan adı için TXT kaydında belirtilir.

Gönderenin kimliğini doğrulayan ve teslim edilen e-postanın bütünlüğünü garanti eden dijital imza. DKIM ayarı, alan adı için TXT kaydında belirtilir.