Temsilci posta kutuları

Temsilci olarak atanan posta kutusu, diğer çalışanlar için erişim haklarının yapılandırıldığı posta kutusudur. Bu, örneğin, bir çalışan tatile gittiğinde ve onun adına müşterilere yanıt vermeniz gerektiğinde faydalı olabilir.

Sınırlama

Sadece sahiplerinin hesapları organizasyonun alan adı üzerinden oluşturulmuş olan posta kutuları temsilci olarak atanabilir.

Organizasyonunuzun hesabındaki temsilci olarak atanan posta kutularını aşağıdaki şekillerde yönetebilirsiniz:

  • çalışan posta kutularını temsilci olarak atama özelliğini etkinleştirme ve devre dışı bırakma;
  • diğer çalışanların temsilci olarak atanan posta kutusuna erişimini yapılandırma: erişim yetkisi verme, değiştirme ve yetkiyi devre dışı bırakma.

Temsilci olarak atanan posta kutuları API aracılığıyla da yönetilebilir. Nasıl yapılır

Bir posta kutusunun temsilci olarak atanma özelliğini etkinleştirin

Not

Bir organizasyonda temsilci atanan posta kutusu sayısı sınırlıdır. Paylaşım sayfasındaki Limitler bölümünde mevcut sınırlamalar hakkında bilgi edinin.

Bir posta kutusunu temsilci olarak etkinleştirdiğinizde, çalışanların hiçbiri bu posta kutusuna erişmek üzere yetkilendirilmemiş olsa bile bu posta kutusu temsilci olarak kabul edilir. Bir posta kutusunun paylaşılmasına artık gerek kalmadığında, mevcut limiti etkilememesi için temsilci atanma özelliğini devre dışı bırakın.

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaTemsilci olarak atanan posta kutuları bölümüne gidin.
  2. + Ekle butonuna tıklayın. Organizasyonunuzda temsilci atanmış başka posta kutusu yoksa öğe ekranın ortasında yer alır. Temsilci atanan posta kutuları zaten varsa, ilgili listenin üstünde bulunurlar.
  3. Temsilci atama özelliğini etkinleştirmek istediğiniz posta kutusu sahibinin adını, soyadını veya e-posta adresini yazmaya başlayın ve açılan listeden ilgili çalışanı seçin.
  4. Ekle’ye tıklayın – seçilen posta kutusu temsilci listesinde görünecektir.

Posta kutusuna erişim sağlama

Diğer çalışanların erişimi sadece temsilci listesine eklenmiş bir posta kutusu için yapılabilir.

Not

Temsilci atanan posta kutusuna erişebilecek çalışan sayısı ve tek bir çalışanın erişebileceği posta kutusu sayısı sınırlıdır. Paylaşım sayfasındaki Limitler bölümünde mevcut sınırlamalar hakkında bilgi edinin.

Temsilci atanan bir posta kutusuna erişimi iki şekilde ayarlayabilirsiniz:

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaTemsilci olarak atanan posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Çalışanlara erişim vermek istediğiniz temsilci atanan posta kutusunu seçin – posta kutusu kartı açılacaktır.
  3. Erişimi ayarla butonuna tıklayın. Temsilci atanan posta kutusu henüz herhangi bir çalışanın erişimi için ayarlanmamışsa, öğe ekranın ortasında yer alır. Organizasyonun halihazırda o posta kutusuna erişimi olan çalışanları varsa, öğe onların listesinin üzerinde yer alır.
  4. Erişim yetkisi vermek istediğiniz çalışanın adını, soyadını veya e-posta adresini yazmaya başlayın ve açılan listeden ilgili kullanıcıyı seçin.
  5. Çalışanın yapabileceği işlemleri işaretleyin. İşlemlere ilişkin açıklama Roller ve erişim yetkileri bölümünde yer almaktadır.
  6. Kaydet’e tıklayın – erişim yetkisi verdiğiniz çalışan listede görünecektir.
  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaTemsilci olarak atanan posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Çalışanlara erişim yetkisi vermek istediğiniz posta kutusunun bulunduğu satırın üzerine gelin ve sağ taraftaki öğesine tıklayın.
  3. Erişimi ayarla’ya tıklayın.
  4. Erişim yetkisi vermek istediğiniz çalışanın adını, soyadını veya e-posta adresini yazmaya başlayın ve açılan listeden ilgili kullanıcıyı seçin.
  5. Çalışanın yapabileceği işlemleri işaretleyin. İşlemlere ilişkin açıklama Roller ve erişim yetkileri bölümünde yer almaktadır.
  6. Kaydet butonuna tıklayın.
Bir çalışanın erişebileceği posta kutusu sayısı limitine ulaşılırsa

Bir çalışanın zaten 10 posta kutusuna erişimi varsa, ona bir posta kutusuna daha erişim vermeye çalıştığınızda, sınıra ulaşıldığını belirten bir bildirim görürsünüz. Bu durumda, artık ihtiyaç duymadığınız posta kutularına erişimi devre dışı bırakabilirsiniz:

  1. Limit mesajının bulunduğu pencerede, artık erişmeniz gerekmeyen posta kutusunun bulunduğu satırın üzerine gelin.
  2. Satırın sağ tarafında, a tıklayın ve erişimin devre dışı bırakılmasını onaylayın – posta kutusu çalışanın erişebileceği listeden çıkacak ve siz de yeni bir posta kutusunu ilişkilendirebileceksiniz.

Bir posta kutusuna erişim ayarladığınızda, Yandex 360 for Business bununla ilgili iki bildirim e-postası gönderir: erişim yetkisi verilen çalışanın e-postasına ve erişim yetkisi verilen posta kutusunun sahibine.

Erişim yetkilerini değiştirebilirsiniz

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaTemsilci olarak atanan posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Erişimini değiştirmek istediğiniz temsilci atanan posta kutusunu seçin – posta kutusu kartı açılacaktır.
  3. Erişimi olan çalışanlar listesinde, erişim yetkilerini değiştirmek istediğiniz kullanıcıyı seçin.
  4. Listeyi açmak için o çalışanın Mevcut İşlemler sütunundaki ’e tıklayın.
  5. Çalışanın yapabileceği işlemleri seçin. İşlemlere ilişkin açıklama Roller ve erişim yetkileri bölümünde yer almaktadır.
  6. Kaydet butonuna tıklayın.

Yetkilerin değiştirilmesiyle ilgili bildirim e-postaları yetkileri değiştirilen çalışan ve erişim yetkisi verilen posta kutusunun sahibine gönderilecektir.

Posta kutusuna erişimi devre dışı bırakın

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaTemsilci olarak atanan posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Erişimini değiştirmek istediğiniz temsilci atanan posta kutusunu seçin – posta kutusu kartı açılacaktır.
  3. Erişimi olan çalışanlar listesinde, posta kutusuna erişimini devre dışı bırakmak istediğiniz kullanıcıyı seçin.
  4. Satırın sağ tarafında ’ye tıklayın.
  5. Çalışanın posta kutusuna erişiminin devre dışı bırakıldığını teyit edin.

Erişimi devre dışı bırakmaya ilişkin bildirim e-postaları, yetkileri değişen çalışana ve çalışanın erişime sahip olduğu posta kutusunun sahibine gönderilecektir.

Bir posta kutusuna temsilci atama özelliğini devre dışı bırakma

  1. Organizasyonun hesabında, E-PostaTemsilci olarak atanan posta kutuları bölümüne gidin.
  2. Temsilci atama özelliğini devre dışı bırakmak istediğiniz posta kutusunun bulunduğu satırın üzerine gelin ve sağ taraftaki ’e tıklayın.
  3. Temsilci atananlardan sil’e tıklayın.
  4. Posta kutusunun temsilci olarak atanan posta kutuları listesinden silinmesini onaylayın – bu posta kutusuna sadece sahibinin erişimi olacaktır.
Destek Ekibi'ne yaz

API – Yandex 360 servislerini yönetmek üzere öncelikle süreçleri otomatikleştirmek için tasarlanmış özel bir mekanizmadır. API ile çalışmanın iki yolu vardır: Özel bir uygulama oluşturarak (bunu bir geliştirici yapabilir) veya bilgisayarınızın komut satırını kullanarak. Geliştiriciler için tüm belgeler.