Eş adresler (takma adlar)
Not
Bu yazı tek bir alan adına ait adresler-takma adlar hakkındadır. Alan adları-takma adlar Alan adları bölümünde açıklanmıştır.
Yandex Mail’deki bir posta kutusunun birden fazla adresi olabilir:
-
Çalışanın kaydı sırasında ayarlanan Ana adres.
-
Ek adresler, daha sonra eklenebilen takma adlar’dır. Bir çalışanın takma ad adresleri varsa, oturum açmak için onları kullanabilir. Tek bir posta kutusu en fazla 10 takma ada sahip olabilir.
Bu neden gereklidir
-
Örneğin, ana adresi
markov@example.com
olan Igor Markov adlı bir çalışanınız var. Halkla ilişkiler müdürü olarak çalışıyor.pr@example.com
adresine gönderilen e-postaların onun kişisel posta kutusuna ulaşmasını istiyorsunuz.Bu durumda, ana adrese
pr@example.com
takma adı ekleyebilirsiniz. Ondan sonra, Igor şunları yapabilir:
-
pr@example.com
adresine gönderilen e-postaları doğrudan kendi iş posta kutusunda okuma; -
pr@example.com
adresinden e-posta gönderme; -
Oturum açma adı olarak takma ad kullanarak Yandex 360’ta oturum açma.
Takma ad nasıl eklenir?
Not
Bu talimat, çalışan hesaplarını Yandex 360 kullanarak yönetiyorsanız uygundur. Kendi katalog uygulamanızla (Active Directory gibi) yapılandırılmış otomatik senkronizasyonunuz varsa, takma adı onun üzerinden ekleyin.
-
Admin.yandex.ru adresini açın.
-
Çalışanlar’ı seçin.
-
Listede ilgili çalışanı bulun ve isminin üzerine tıklayın.
-
Çalışan kartının sağ üst köşesindeki üç noktaya tıklayın ve Takma adları düzenle’yi seçin.
-
Yeni ekle’ye tıklayın.
-
Yeni adresi girin ve Ekle’ye tıklayın.
Takma ad nasıl silinir?
Not
Bu talimat, çalışan hesaplarını Yandex 360 kullanarak yönetiyorsanız uygundur. Kendi katalog uygulamanızla (Active Directory gibi) yapılandırılmış otomatik senkronizasyonunuz varsa, takma adı onun üzerinden ekleyin.
-
Admin.yandex.ru adresini açın.
-
Çalışanlar’ı seçin.
-
Listede ilgili çalışanı bulun ve isminin üzerine tıklayın.
-
Çalışan kartının sağ üst köşesindeki üç noktaya tıklayın ve Takma adları düzenle’yi seçin.
-
Fareyi ilgili takma adın üzerine getirin ve çarpı işaretine tıklayın.
Takma ad kullanımını engelleyin
Organizasyondaki her çalışanın iş için sadece tek bir adres kullanmasını istiyorsanız, takma adlar arasında geçiş yapmayı engelleyebilirsiniz. Böyle bir engelleme hem isim hem de alan takma adlarını etkiler.
Her çalışanın, yasağın uygulandığı sırada Mail ayarlarında tek adres olarak seçilen adrese sahip olmaya devam edeceğini lütfen unutmayın. Bunu sadece, API üzerinden POST org/{orgId}/mail/users/{userId}/settings/sender_info
isteği ile değiştirebileceksiniz (belgeleme).
Engel nasıl konulur?
- Admin.yandex.ru adresini açın ve Yandex Mail → Ayarlar’ı seçin.
- Mail ayarlarında Çalışanlar gönderen adresini seçemez in yanındaki kutuyu işaretleyin.
Sorular ve yanıtlar
Çalışanlar bir e-posta istemcisi aracılığıyla e-posta ile çalışırken takma ad kullanabilecekler mi?
-
Evet.
Bu tür e-postaları almak için ek bir ayarlama yapmanıza gerek yoktur.
Bir takma ad adresinden e-posta göndermek için posta istemcisinde ince ayar yapılması gerekir.
Aynı takma ad birden fazla e-posta kutusuna eklenebilir mi?
- Yok. E-postayı birden fazla çalışanın almasını sağlamak için bir posta listesi oluşturun. Talimatlar
API – Yandex 360 servislerini yönetmek üzere öncelikle süreçleri otomatikleştirmek için tasarlanmış özel bir mekanizmadır. API ile çalışmanın iki yolu vardır: Özel bir uygulama oluşturarak (bunu bir geliştirici yapabilir) veya bilgisayarınızın komut satırını kullanarak. Geliştiriciler için tüm belgeler.