Browser beta

İşlevsellik sorunları

Video, müzik veya oyunlar görüntülenemiyor

Adobe Flash Player eklentilerini kontrol etmeyi, Turbo modunu ve tarayıcı uzantılarını devre dışı bırakmayı deneyin.

Çözüm 1. Adobe Flash Player eklentilerini kontrol etme

Web sitelerinde meydana gelen video izleme sorunları çoğu zaman video görüntülemek için kullanılan Adobe Flash Player uygulamasının çalışma hatalarına bağlıdır. Tarayıcıda flash oynatıcının birkaç eklentisi kullanılıyor ve bunlardan biri çakışıyor olabilir. Kullanılan eklentileri kontrol edin:

  1. Akıllı satırda browser://plugins adresini girin.
  2. Enter tuşuna basın.
  3. Açılan Eklentiler penceresinin sağ tarafında Ayrıntılar bağlantısına tıklayın.
  4. Açılan sayfada Adobe Flash Player başlıklı bölümü bulun.
  5. Aynı bölümde birkaç Shockwave Flash eklentisi bulunuyorsa:
    • İlk eklentiyi devre dışı bırakın ve tarayıcıyı yeniden başlatın;
    • Video hatası hâlâ mevcut ise ilk eklentiyi tekrar açıp ikinciyi kapatın.
    • Tarayıcıyı yeniden başlatıp hata olup olmadığını kontrol edin.
    • Yukarıda belirtilen işlemleri, hataya sebep olan eklentiyi bulana kadar tekrarlayın.

Not. Örneğin, Adobe Flash Player bölümünde ilk Devre dışı bırak adlı ilk bağlantıya tıklayın ve tarayıcınızı tekrar başlatın. Sorun devam ediyorsa aynı bölümde ilk eklentiyi tekrar etkinleştirin ve bir sonraki eklentiyi kapatın. Tarayıcıyı tekrar başlatın ve Flash çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Çakışan eklentiyi bulana kadar bu işleme devam edin.

Daha detaylı bilgi Dahil edilen eklentiler bölümünde bulunur.

Çözüm 2. Turbo modunu kapatma

Tarayıcıda Turbo modu etkin olabilir. Onu devre dışı bırakmak için:

  1. Tablo'yu açın.
  2. Uzantılar sekmesine gidin.
  3. Araçlar bölümünü seçin.
  4. Turbo modunu kapatın.

Hatanın tekrar oluşup oluşmadığını kontrol edin.

Daha detaylı bilgi Turbo modu bölümünde bulunur.

Çözüm 3. Flash banner ve videoların engellenmesini devre dışı bırakma

Tarayıcıda, flash bannerleri ve video engelleyen bir uzantı etkinleştirilmiş olabilir. Uzantıyı devre dışı bırakmak için:

  1. Tablo'yu açın.
  2. Uzantılar sekmesine gidin.
  3. Güvenli internet bölümünü seçin.
  4. Flash banner ve videoların engellenmesi uzantısını kapatın.

Hatanın tekrar oluşup oluşmadığını kontrol edin.

Daha detaylı bilgiyi Tarayıcı uzantıları bölümünde bulabilirsiniz.

Shockwave eklentisi sürekli çöküyor

Web sitelerinde meydana gelen video izleme sorunları çoğu zaman video görüntülemek için kullanılan Adobe Flash Player uygulamasının çalışma hatalarına bağlıdır. Tarayıcıda flash oynatıcının birkaç eklentisi kullanılıyor ve bunlardan biri çakışıyor olabilir. Kullanılan eklentileri kontrol edin:

  1. Akıllı satırda browser://plugins adresini girin.
  2. Enter tuşuna basın.
  3. Açılan Eklentiler penceresinin sağ tarafında Ayrıntılar bağlantısına tıklayın.
  4. Açılan sayfada Adobe Flash Player başlıklı bölümü bulun.
  5. Aynı bölümde birkaç Shockwave Flash eklentisi bulunuyorsa:
    • İlk eklentiyi devre dışı bırakın ve tarayıcıyı yeniden başlatın;
    • Video hatası hâlâ mevcut ise ilk eklentiyi tekrar açıp ikinciyi kapatın.
    • Tarayıcıyı yeniden başlatıp hata olup olmadığını kontrol edin.
    • Yukarıda belirtilen işlemleri, hataya sebep olan eklentiyi bulana kadar tekrarlayın.

Not. Örneğin, Adobe Flash Player bölümünde ilk Devre dışı bırak adlı ilk bağlantıya tıklayın ve tarayıcınızı tekrar başlatın. Sorun devam ediyorsa aynı bölümde ilk eklentiyi tekrar etkinleştirin ve bir sonraki eklentiyi kapatın. Tarayıcıyı tekrar başlatın ve Flash çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Çakışan eklentiyi bulana kadar bu işleme devam edin.

Daha detaylı bilgi Dahil edilen eklentiler bölümünde bulunur.

Yandex.Müzik veya VK.com'daki ses kayıtları oynatılamıyor

Tarayıcıda, flash bannerleri ve video engelleyen bir uzantı etkinleştirilmiş olabilir. Uzantıyı devre dışı bırakmak için:

  1. Tablo'yu açın.
  2. Uzantılar sekmesine gidin.
  3. Güvenli internet bölümünü seçin.
  4. Flash banner ve videoların engellenmesi uzantısını kapatın.

Hatanın tekrar oluşup oluşmadığını kontrol edin.

Daha detaylı bilgiyi Tarayıcı uzantıları bölümünde bulabilirsiniz.

Tablo'daki widgetler kayboluyor

Tablo'daki widget listesi sık sık ziyaret ettiğiniz sayfalara göre otomatik ayarlanır.

İstediğiniz bir widgeti hep aynı yerde görmek istiyorsanız bu widgeti Tablo'ya sabitlemeniz gerekir:

  1. Tablo'yu açın.
  2. Tablo'nun sağ alt köşesindeki Ayarlar bağlantısına tıklayın.
  3. butonuna tıklayarak istediğiniz widgeti sabitleyin. Sabitlenmiş widgetler için bu buton şöyle görünür:
  4. Bitti butonuna tıklayın.
Not. Ayrıca widgeti, içerik menüsünde
[no-highlight[

Farenin sağ tuşuna tıklayarak

]no-highlight]
Sabitle öğesini seçerek sabitleyebilirsiniz.

Tablo sayfasında arkaplan değişmiyor

Tarayıcının profil kataloğunda File System klasörünü silmeyi deneyin ve sorunun tekrar meydana gelip gelmediğini kontrol edin. Tarayıcının profil kataloğuna girmek için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Başlat butonuna tıklayın.
  2. Şu satırı kopyalayın:

    [%USERPROFILE%\AppData\Local\Yandex\YandexBrowser\User Data\Default\] (köşeli parantez olmadan)

    ve onu dosya arama alanına yapıştırın.

  3. Enter tuşuna basın.
  1. BaşlatÇalıştır butonlarına tıklayın.
  2. Şu satırı kopyalayın:

    [%USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Yandex\YandexBrowser\User Data\Default] (köşeli parantez olmadan)

    ve onu alanına yapıştırın.

  3. Enter tuşuna basın.
görseller görüntülenmiyor
flash oynatılmıyor
siteler için istisnalar
sayfa hatalı görüntüleniyor
site açılmıyor