Webmaster

Webmaster için tavsiyeler

Yandex'e göre kaliteli bir site kaliteli olmayandan nasıl fark gösterir?

Yandex, sonuç sayfasında çeşitli bilgiler ve Internet bağlantılarını sağlayarak, kullanıcının sorgusuna yanıt bulmak için büyük çaba göstermektedir. Kullanıcıların ihtiyaçları ve ne tür bilgilerin değerli olduğu konusunda kendi anlayışımızdan yola çıkarak bir arama sistemi kurduk ve geliştiriyoruz. Bu nedenle, aşağıda verilen önerilere uyulması sitenizin dizinlenmesine ve daha iyi sıralarda yer almasına yardımcı olurken, hileli tekniklerin uygulanması ise sitenin pozisyonunun düşürülmesine veya arama dışında bırakılmasına yol açabilir.

Temel ilkeler

  • Özgün içeriğe veya hizmetlere sahip siteler oluşturun. Reklamlar, uğruna kullanıcıların siteye gelmelerini sağlayacak bir değer değildir.

  • Arama sistemlerini değil, kullanıcıları düşünün. Arama motorları olmasaydı, bir site, sayfa veya sayfa öğesi oluşturmaya kalkışır mıydınız? Sitenize veya Internet mağazanıza arama sistemleri dışında kaynaklardan da kullanıcılar gelmiyor mu?

  • Yalnızca elinizdeki kaynağın kullanıcılarına yararlı olacak ve ilgilerini çekecek bağlantıları ekleyin. Sırf sizden rica edildi diye bağlantılar vermeyin.

  • Tasarımı inceden inceye düşünün; bu tasarım kullanıcıların, sitenin kurulma amacını oluşturan asıl bilgileri görmesine yardımcı olmalıdır.

  • Dürüst olun. Sitenizin layıkıyla yanıt veremeyeceği sorgularla kullanıcı çekmeniz, bu kullanıcıları elinizde tutabileceğiniz anlamına gelmez.

Bu ilkelere yönelik örnekler

Bir sitenin Yandex'teki sıralamasına yapay olarak etki etmeye yardımcı olup da bu bölümde açıklanmayan herhangi bir teknik varsa, bu tekniği onayladığımız anlamı çıkarılmamalıdır. Sağduyunuzu ve yukarıda tanımlı ilkelerin özünü takip edin.

Aşağıdaki unsurları dizinlememeye veya üst sıralarda yer vermemeye gayret ediyoruz:

  • Başka kaynaklardan bilgi kopyalayan veya yeniden kaleme alan ve özgün içerik oluşturmayan siteler;

  • Tek amaçları kullanıcıyı otomatik (“yeniden yönlendirme”) veya gönüllü olarak başka bir kaynağa yönlendirmek olan sayfalar ve siteler;

  • Otomatik olarak oluşturulmuş (anlamsız) metin;

  • Yalnızca içerik toplayıcıları olan, kendileri metin veya açıklama oluşturmayan ve herhangi bir eşsiz servis sağlamayan katalog (makaleler, programlar, tesisler vs.) siteleri;

  • Görünmeyen veya çok zor görünen metinler veya bağlantılar içeren sayfalar;

  • Kullanıcılara ve arama sistemi robotlarına farklı içerik getiren siteler (“gizleme”);

  • Ortaklık programları gereği ürünler veya bilgiler sağlayan, ancak kullanıcı açısından hiçbir önem arz etmeyen siteler;

  • Aldatma teknikleri (örneğin, kötü amaçlı kod, komut dosyaları, sunucu ayarları) kullanan, kullanıcıları üçüncü taraf kaynaklara yönlendiren veya arama sistemlerinden geçiş sırasında arama sonuçları penceresini değiştirip başka kaynakların sayfalarına yönlendiren siteler;

  • Temel amaçları, agresif bir biçimde reklam materyalleri (açılan pencereler, altta açılan pencereler, tıklatmayla açılan pencereler dahil) göstermek olan siteler;

  • Sayfa öğelerini kullanarak anahtar sözcükleri gizlemek (örneğin, kaydırma veya diğer teknik yöntemlerle) dahil, özellikle arama sistemini yanıltmak ve çalışmasının sonuçlarını manipüle etmek amacıyla tasarlanmış arama sorgusu listeleri (bir çok kez yinelenen ve sıralanan anahtar sözcükler) içeren siteler;

  • Arama sonuçlarındaki bazı pozisyonların doldurulması ve siteye trafik çekilmesi amacıyla oluşturulmuş, kullanıcıya hep aynı ürünleri veya hizmetleri sunan, tek bir sahip kişiye/şirkete ait site grupları;

  • Büyük miktarda bağlantı spam'leri içeren denetimsiz forumlar, duyuru panoları;

  • Özellikle arama sistemlerini yanıltmak ve alaka derecesini “şişirmek” amacıyla dış bağlantılar koyan ve aslında kullanıcıya kaynak önerisinde bulunmayan siteler;

  • Yoğun bir biçimde birbirlerine bağlantı veren site veya site grupları (“bağlantı çiftlikleri”);

  • Arama sonuçlarını içeren site sayfaları.

Hangi siteler arama alanına dahil olmayabilir?

Yandex her gün milyonlarca web sayfası dizinlemekte ve bu sayfaları arama veritabanına eklemektedir. Bu veritabanını hiçbir şekilde arama sonuçlarına bile girmeyecek belgelerle doldurmamak için, Yandex her belgeyi özel bir algoritma yardımıyla analiz etmektedir. Bu algoritma, sayfanın herhangi bir sorguya karşılık en alakalı yanıtlardan biri olamayacağını belirlerse, söz konusu belge geçerli arama veritabanına dahil edilmez.

Buna göre, dizinleme işlemi yapılmış her belge Yandex aramasında görülemeyebilir. Bu sayfa zaten aramada hiç görünmemiş de olacağından, sayfanın arama veritabanı dışında bırakılması ziyaretçi oranını ve tüm sitenin ziyaretçi oranını hiçbir şekilde etkilemez. Ayrıca, Yandex diğer tüm belgeler gibi bu belgeleri de yeniden dizinlemeye ve analiz etmeye devam eder. Algoritma herhangi bir aşamada sayfanın arama sonuçlarına girebileceğini saptarsa, sayfa arama veritabanına eklenir.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!