Yandex Webmaster hakkında soru
Sorunuzun ne hakkında olduğunu bize söylerseniz, sizi doğru uzmana yönlendirebiliriz:
Site teşhisi
Yandex Webmaster’da görüntülenen sorunun kategorisini seçin:
Ölümcül hatalar
DNS hatası nedeniyle sunucuya bağlanılamadı
Eğer önerilere uyduysanız ve site robot için erişilebilir durumda, ancak hata hala Yandex Webmaster’da görünüyorsa, formu doldurun:
Site robots.txt dosyasında dizinlemeye kapalı
Eğer önerilere uyduysanız, ancak hata hala Yandex Webmaster’da görünüyorsa, formu doldurun:
Kritik sorunlar
Geçersiz SSL sertifika ayarları
Eğer önerilere uyduysanız, ancak hata hala Yandex Webmaster’da görünüyorsa, formu doldurun:
GET parametreleriyle yinelenen sayfalar bulundu
Yakın zamanda Clean-param direktifleri eklediyseniz, robots.txt dosyasını kullanarak yinelenen sitelerde gezinmeyi yasakladıysanız veya rel="canonical" özniteliğini yerleştirdiyseniz, bu değişikliklerin Yandex Webmaster’daki Site teşhisi bölümünde yansıtılması ve bildirimin gösterilmesinin durdurulması birkaç gün sürebilir.
Bir süre sonra hata hala Yandex Webmaster’da görünüyorsa, formu doldurun:
Başka bir kritik sorun
Olası sorunlar
Robots.txt dosyası bulunamadı
Öneriler bölümüne göz atın. Dosya robot için erişilebilir ve Yandex Webmaster’da indirilebilir durumda, ancak sorun hala görünüyorsa, formu doldurun:
Şu anda dizinleme botu tarafından kullanılan Site haritası dosyası yok
Yukarıdaki önerilere bakın. Dosya 2 haftadan uzun bir süre önce eklendiyse, ancak mesaj kaybolmuyorsa, formu doldurun:
Site haritası dosyalarında bulunan hatalar
Yukarıdaki önerilere bakın. Dosyada hata yoksa, ancak mesaj hala görünüyorsa, formu doldurun:
Site simgesi dosyası robot tarafından erişilebilir değil
Yukarıdaki önerilere bakın. Sunucu yanıtı 200 OK ile eşleşiyorsa ve type
parametresinin değeri dosya biçimiyle eşleşiyorsa, ancak mesaj kaybolmuyorsa, formu doldurun:
Olası sorunlar hakkında diğer sorular
Öneriler
Site bölgesi ayarlanmamış
Bölge atama hakkında daha fazla bilgi için Site bölgesi bölümüne bakın.
Site Yandex İşletme Dizini’nde kayıtlı değil
Yandex Business’te bilgi düzenleme hakkında bir soru sorun.
Öneriler bölümüne göz atın. Önerileri takip ettiyseniz ancak mesaj hala görünüyorsa, formu doldurun:
Site simgesi dosyası bulunamadı
Mesaj, Yandex robotu site simgesini indirdiğinde kaybolacak ve arama sonuçlarında görünecektir.
Bu durumda, robotun sitenizi ziyaret edip etmediğini kontrol edin ve site simgesini düzenleyin. Daha fazla bilgi için Site simgesi bölümüne bakın.
Site mobil cihazlar için optimize edilmemiş
Yukarıdaki önerilere bakın. Mobil cihazlar için web sitesi iyileştirmesi hakkında hala sorularınız varsa, formu doldurun:
“Tanılama” aracında bir hata bildirin
Lütfen hatayı aşağıdaki formda açıklayın. Bu, hatayı yeniden üretmemize yardımcı olacaktır. Örneğin, hataya yol açan işlemleri açıklayın ve bir ekran görüntüsü ekleyin.
Arama sorguları
Arama sorguları için istatistiklerin nasıl ayarlanacağı ve görüntüleneceği hakkında bilgi için bkz.:
Arama sorgusu istatistikleri – Arama sorguları ve sorgu grupları hakkında istatistikler.
Arama sorgusu gruplarını yönetme – Arama sorgusu grupları hakkında istatistikler, kendi sorgularınızı yükleme.
Aramadaki sayfaların istatistikleri – Görüntülemeler, arama sonuçlarındaki tıklamalar ve diğer göstergelere dayalı site derecelendirmesi.
Yandex Webmaster’da endeksleme
Yandex robotunun sitenizin sayfalarını ne sıklıkta ziyaret ettiği hakkında bilgi için bkz. Tarama istatistikleri.
Arama dahil edilen sayfaların istatistikleriyle nasıl çalışılacağı hakkında bilgi için bkz. Aranabilir sayfalar.
Yandex Webmaster’da site yapısının nasıl görüntülendiği ve Site yapısı bölümüne site bölümlerinin nasıl ekleneceği hakkında bilgi edinin.
Sayfaların durumunun nasıl kontrol edileceği hakkında bilgi için bkz. sayfaların durumu nasıl kontrol edilir.
Önemli sayfa izlemenin nasıl çalıştığı hakkında bilgi için bkz. Önemli sayfaları izleme bölümü.
Site sayfalarını yeniden tarama için nasıl göndereceğiniz hakkında daha fazla bilgi için bkz. Bir siteyi nasıl yeniden dizine eklenir bölümü.
Site tarama hızını yönetme hakkında daha fazla bilgi için bkz. Site tarama hızı bölümü.
Yandex Webmaster’da Site haritası dosyasıyla çalışma hakkında bilgi için Site haritası dosyaları bölümüne bakın.
Ürünler ve teklifler hakkında veri kaynakları
Not
Arama sonuçlarında geliştirilmiş görünüm beta test modundadır.
Site kalite dizini
SQI neden düştü?
SQI değeri, birçok faktör dikkate alınarak düzenli olarak yeniden hesaplanır. Yeniden hesaplamalar arasındaki süre boyunca, siteyle ilgili faktörler değişebilir. Dolayısıyla, siteyi geliştirmeyi, faydalı içeriklerle doldurmayı vb. öneriyoruz. Zamanla, SQI artabilir.
Yorumlar
Yandex Webmaster’da görüntülenen site veya organizasyon incelemeleri hakkında bilgi görün.
Site bölgesi
Site bölgesi seçimine dair önerilere ve bölge bağlantısı hakkında sıkça sorulan sorulara bakın.
Site bağlantıları
Site bağlantılarının nasıl oluşturulduğu ve nasıl değiştirileceği hakkında bilgi edinin.
Ürünler ve fiyatlar
Ortaklık programı hakkında daha fazla bilgi ve sıkça sorulan soruların yanıtları için Ürünler ve fiyatlar bölümüne bakın.
Sorunuzun ne hakkında olduğunu bize söylerseniz, sizi doğru uzmana yönlendirebiliriz:
Telefon numarasını giremedim
Telefon numaraları şu biçimlerde girilmelidir:
- Rusya telefon numaraları: +7 (xxx) xxx-xx-xx.
- Ukrayna telefon numaraları: +380 (xx) xxx-xx-xx.
- Belarus telefon numaraları: +375 (xx) xxx-xx-xx.
Mağaza programa katılıyor, ancak kod parçacığında fiyat ve teslimat bilgisi yok
Geçtiğiniz veriler için İşbirliği Koşulları ve teknik gereksinimleri kontrol edin. Ayrıca emin olun ki:
- Mağaza programa dahil edileli 10 günden fazla oldu.
- YML dosyası indirilebilir ve başarıyla doğrulamadan geçiyor.
- Dosyadaki ürün tekliflerine ait bağlantılar daha üst düzey bir alana veya başka bir alana yönlendirmiyor.
- Aramaya katılan sayfaların URL’leri dosyadaki URL’lerle eşleşiyor.
- Dosyadaki sayfa URL’leri doğru yapıya sahip ve desteklenmeyen etiketler ve parametreler içermiyor.
Dahili bağlantılar
Harici bağlantılar
Ulusal Sertifikasyon Merkezi’nden sertifika doğrulama
Bir sertifika talep etmediyseniz, ancak Yandex Webmaster’da bununla ilgili bilgi varsa, aşağıdaki formu kullanarak destek birimiyle iletişime geçin. Uzmanlarımız durumu anlamanıza yardımcı olacaktır.
Araçlar
Hatanın bulunduğu aracı belirtin, durumu mümkün olduğunca ayrıntılı olarak açıklayın ve gerekirse bunu gösteren bir ekran görüntüsü ekleyin.