Site bölgesi
Sitenin bölgeselliği, konuma bağlı istekler için arama sonuçları görüntülenirken dikkate alınabilir. Örneğin, Moskova’dan bir kullanıcı isteğiyle araba servisi [oto tamir] hakkında bilgi aradığında. Muhtemelen en yakın araba servis garajını bulmak istiyordur. Bu durumda, siteye Moskova veya Rusya bölgesi atanmışsa, site arama sonuçlarında görüntülenecektir.
Bir bölgeyi atamak için kullanılan kaynaklar
Kaynak |
Moderatörler |
Not |
Yandex Webmaster. İstediğiniz site bölgesini belirtebilir ve diğer kaynaklara göre bölgenin yanlış belirlendiğini düşünüyorsanız değiştirebilirsiniz. |
|
Bölge seçimi için ipuçlarını ve moderasyonu geçmek için önerileri kullanın. |
Yandex Business, eğer orada kuruluşunuz hakkında bilgi eklediyseniz. |
Moderasyonu geçmek için önerileri kullanın. |
|
Yandex Kataloğu |
Yandex Katalog artık güncellenmemektedir. 26 Mart 2018’den bu yana, Yandex Kataloğu'na dayalı olarak siteye bağlı bölgeler, Yandex Webmaster’daki Webmaster bölümünde bulunan Aramada görüntüle → Site bölgesi altında görüntülenmektedir. |
Not
Bir bölge siteye atanmışsa, bu diğer bölgelerdeki arama sonuçlarından siteyi hariç tutmaz. Site içeriği sorgulara uygun olarak tanınırsa, herhangi bir bölgeden kullanıcılar tarafından bulunabilir.
Site bölgeselliği hakkında bilgi, Yandex Webmaster’da Arama sonuçlarında göster → Site bölgesi sayfasında mevcuttur.
Hangi sitelerin bölgesel atamaya ihtiyacı var
Bölgesel bağlantı ihtiyacı site konusuna bağlıdır.
Site türü |
Öneriler |
Genel içerikli medya sitesi |
Bu durumda, bölge bağlantısı gerekli değildir. Site bir telefon numarası, fiziksel veya yasal adres belirtmezse otomatik olarak algılanmaz. Bölge algılanırsa, sitenin bir bölgeye atanmasına gerek olmadığını Yandex’e bildirebilirsiniz. |
Bölgesel içerikli medya sitesi (örneğin, bölgesel gazete) |
|
Hizmet veya ürün sunan site |
Sitenin bölgesel bir bağlantıya ihtiyacı olmadığını düşünüyorsanız, özel bir ayar kullanın.
Bir web sitesi için doğru bölge nasıl seçilir
Yandex.Webmaster’da web sitesi bölgesini belirtmek istiyorsanız, seçim web sitesinin özelliklerine ve kuruluşunuza bağlıdır.
Kuruluş özellikleri |
Öneriler |
Tek bir bölgede adresi olan kuruluş |
Örneğin, site Moskova’daki bir güzellik salonu hakkında ise, “Moskova” bölgesini seçin. Kuruluşunuz Moskova’da bulunuyorsa ancak diğer bölgelerden müşteriler çekiyorsa, “Rusya”yı bir bölge olarak seçebilirsiniz. Aynı zamanda, site böyle geniş bir coğrafi kapsama alanını doğrulayan bilgiler içermelidir. |
Farklı bölgelere teslimat yapan mağaza |
Tüm teslimat bölgelerini kapsayan bir bölge seçin. Örneğin, mağaza Moskova’da yasal adrese sahipse ve Rusya genelinde teslimat yapıyorsa — “Rusya”yı bir bölge olarak seçin. Aynı zamanda, ürünleri teslim edebileceğiniz şehirleri sitede belirtin. |
Birden fazla bölgede ofisleri olan kuruluş |
Tek bir siteniz varsa, ofislerin tüm adreslerini kapsayan bir bölge seçin. Örneğin, “Rusya”. Site tüm adresleri listelemelidir. Her ofis için ayrı bir etki alanı adı veya alt etki alanı kullanıyorsanız, her site için bölgeyi belirtin. |
Kuruluşunuzun adresinin arama sonuçlarındaki site kod parçacığında görüntülenmesini istiyorsanız, Yandex Business’a ekleyin veya sitede Schema.org işaretlemesi kullanın. Daha fazla bilgi için Kuruluş hakkında bilgi bölümüne bakın.
Bölge moderasyonu
Yandex.Webmaster veya Yandex.Business’ta veri ekledikten veya değiştirdikten sonra, moderatör bunları web sitenizin içeriğiyle uyumluluk açısından kontrol eder. Moderasyonu geçtiğinden emin olmak için:
- İletişim ve teslimat bilgileri belirgin bir konumda yer alır.
- Site erişilebilir ve sayfaları doğru bir şekilde görüntülenir.
- Site virüssüzdür. Bu konuda bilgiyi Yandex Webmaster’da Web sitesi optimizasyonu → Site güvenliği bölümünde bulabilirsiniz.
Ayrıca siteyi ayarlama ve iletişim bilgilerini yerleştirme önerilerini takip edin:
Kuruluş tek bir bölgede faaliyet gösteriyor
-
Sitede kuruluşunuzun tam adresini, posta kodu ve şehir telefon kodu dahil olmak üzere belirtin. Adresi ve telefonu yalnızca bir resim olarak yerleştirmeyin.
-
Site bölgesel bir odaklanmaya sahipse, bu bölgeyle ilgili daha fazla bilgi ekleyin.
-
Sitenizin bölgesel sürümleri varsa, kullanıcının gördüğü içerik, siteye geldikleri bölgeye bağlı olarak değişebilir. Bu durumda, site bölgesi kullanıcının IP adresiyle belirlenir. Örneğin, şirketinizin farklı şehirlerde ofisleri var. Moskova ve Habarovsk’tan gelen kullanıcılar, sitenin farklı sürümlerini göreceklerdir.
Yandex robotu, belirli bir bölgenin belirli bir IP adresinden siteyi tarar. Dolayısıyla, yalnızca sitenin bir sürümünü alacaktır. Sonuç olarak, içeriğin bir kısmı dizinlenmeyecektir.
Tüm siteyi dizinlemek için, tüm sayfaların robot tarafından IP adresine bakılmaksızın erişilebilir olmasını öneririz. Yandex arama robotunu nasıl tespit edilir.
Kuruluşun farklı bölgelerde ofisleri var
Kuruluşunuzun birkaç bölgesel ofisi varsa, her birinin adreslerini ve telefon numaralarını sitede belirtin. Sonuç olarak, siteye birden fazla bölge atanabilir. Alt alan adları da kullanabilirsiniz. Bu, kullanıcının ana site ile bölgesel site arasındaki ilişkiyi görmesini sağlar.
Dikkat
Bir alt etki alanının içeriğinin, birincil etki alanı adının içeriğinden farklı olduğundan emin olun. İçerikleri tamamen kopyalanmışsa veya sadece biraz farklıysa, URL’lerden biri diğerinin ikincil aynası olarak tanınacaktır. Yandex robotları daha sonra iki siteyi bir olarak işlemeye başlayacaktır. Sonuç olarak, ikincil ayna olarak tanınan site arama sonuçlarından çıkarılacaktır.
Alt alan adlarını kullanmak için:
-
Alt etki alanı URL’sine uygun bölgenin adını ekleyin (örneğin,
spb.example.com
). -
Bölgesel bir alt etki alanı, bölgeden gelen kullanıcılar için bilgi içermelidir.
-
Bölgesel bir alt etki alanı, ana sitedeki gezinmeye dahil edilmelidir, böylece kullanıcı ana sayfadan bölgesel sayfaya geçebilir.
Sitenin bölgesini değiştirme
Not
Varsayılan olarak, bir ikincil ayna için bir bölge belirtirseniz, bu ana site adresine atanmaz. Ana site adresi için bölgeyi ayrı olarak belirtin, böylece arama sonuçlarında dikkate alınsın. İkincil ayna için bölgeyi, siteyi yeni adrese taşırken ayarlayabilirsiniz. Yeni site adresi ana adres olduğunda bölge atanacaktır.
Yandex.Webmaster’da, web sitesi bölgesini değiştirebilir veya atanmadıysa ayarlayabilirsiniz. Bölge bilgisini gönderdikten sonra, moderatör seçilen bölgenin sitedeki bilgilere uygun olup olmadığını kontrol eder. Moderasyon birkaç günden birkaç haftaya kadar sürer.
Moderasyonu başarıyla geçmek için, siteyi ayarlama ve iletişim bilgilerini ekleme önerilerini okuyun.
Kontrolden sonra bölge reddedilirse, daha uygun bir tane seçin ve isteği tekrar gönderin.
Yandex.Webmaster’da belirtilen bölgeyi değiştirin veya ayarlayın
- Arama sonuçlarında göster → Site bölgesi sayfasına gidin.
- Webmaster bloğunda,
simgesine tıklayın.
- Bölge adını, örneğin şehir, yazmaya başlayın ve listeden birini seçin.
- Alana, iletişim bilgileriyle site sayfasının bağlantısını belirtin. Moderatör, site bölgesinin doğru seçilip seçilmediğini kontrol etmek için bunu kullanacaktır.
- Değişikliklerinizi kaydedin.
Moderasyondan sonra, değişiklikler iki hafta içinde yürürlüğe girecektir.
Yandex.Business verilerinden atanan bölgeyi değiştirin
Yandex Business kartınızı düzenleyin. Yandex Business’ta kontrol edin:
- Site adresi Yandex.Webmaster’daki ile aynıdır: www ön eki ile veya ön ek olmadan ve HTTP veya HTTPS protokolü ile.
- Sitenin ana sayfası belirtilmiştir (örneğin,
http://example.com
).
Yandex.Webmaster’daki bilgiler birkaç gün içinde güncellenecektir.
Sitenin bölgesel bir bağlantıya ihtiyacı olmadığını belirtin
- Arama sonuçlarında göster → Site bölgesi sayfasına gidin.
- Bölge yok düğmesine tıklayın.
- Değişikliklerinizi kaydedin.
Bu durumda, moderasyondan sonra siteye "Site şu anda coğrafi olarak hedeflenmemiş" durumu atanır. Değişiklikler iki hafta içinde yürürlüğe girer.
Sorular ve cevaplar
Birden fazla bölgeyi nasıl atarım?
Genel olarak, yalnızca bir bölge atayabilirsiniz. Yandex.Webmaster, Yandex Kataloğu’na yerleştirilen bir site için birden fazla bölge gösterebilir.
Bölge, sitede belirtilen şirketin gerçek adresine göre atanır. Şirketinizin birden fazla bölgede ofisi varsa, bölge seçimi için önerilere göz atın. Ayrıca, web sitenizi Yandex Business’a ekleyebilirsiniz: bu şekilde bölge otomatik olarak atanır.
Alt alan adları için bölgeleri nasıl kullanırım?
Yandex algoritmalarının bölgeyi doğru bir şekilde dikkate alması için alt alan adları için önerilere bakın. Ayrıca, Alt etki alanı dizinleme bölümüne bakın.
Bölge, sitenin arama sonuçlarındaki sıralamasını nasıl etkiler?
Atanan bölge, farklı bölgelerden gelen sorgular için site sıralamasını etkileyen faktörlerden sadece biridir. Belirli bir bölgeye bağlantı, sitenin diğer bölgelerdeki aramalardan çıkarılmasını engellemez — sorguya uygun olduğu sürece herhangi bir bölgeden bulunabilir.
Siteniz uzun süre aramada istenen konumu alamıyorsa, Arama sıralamasını nasıl iyileştiririm? bölümündeki önerileri okuyun.
Daha fazla bilgi edinin
Belirli bir bölgeyle ilgili bir sorgu. Örneğin, [taksi] veya [iphone satın al]. Daha fazla bilgi edinin