Sorguları seçin ve pazarı analiz edin β

Yandex Webmaster, hedef anahtar kelimeleri bulmanıza ve rekabetin hızlı bir genel görünümünü elde etmenize yardımcı olabilir, site tanıtımını basitleştirir ve hızlandırır.

Not

Yandex Webmaster, yüz milyonlarca benzersiz sorgu gösterir. Sorgu özellikleri, talep, tıklamalar ve rekabet gibi, geçen yılın ortalama aylık değerlerini temsil eder. Seçilen sorgular için arama sonuçlarındaki sitelerin ve sayfaların popülaritesi ve sıralaması, geçen ayın ortalama değerlerini temsil eder. Veriler aylık olarak güncellenir.

Kullanır

Arama sorgusu seçimi

Bu araç size şu hususlarda yardımcı olacaktır:

  • Bir anahtar kelime girin ve siteniz için en uygun olanları seçmek için yüz milyonlarca benzersiz arama sorgusunu tarayın.
  • Belirgin olmayan anahtar kelimeler ve ifadeler içeren ek sorgular bulun.
  • Sorguların potansiyelini analiz edin ve sitenizi tanıtmak için en umut verici ifadeleri seçin.

Pazar analizi

Bu araç size şu hususlarda yardımcı olacaktır:

  • Bu sorgular için arama sonuçlarında zaten popüler olan sayfaları bulun.
  • Bu nişin size uygun olup olmadığını değerlendirin.
  • Pazarınızdaki meslektaşlarınızın deneyimlerini inceleyin ve benimseyin.

Kimler için

Arama sorgusu seçimi, aşağıdaki durumlarda işinizi kolaylaştıracaktır:

  • Çevrimiçi mal ve hizmetleri tanıtan bir pazarlama uzmanı.
  • Bir SEO uzmanı.
  • Çevrimiçi reklamcılık ve dijital pazarlama uzmanı.

Nasıl kullanılır

Sorguları seçin

  1. Sorgu alanına, nişinizi tanımlayan bir şey girin.
    Seçim sonuçlarında belirli bir kelime formunu göstermek için sorgudan önce “!” sembolünü kullanın.

    Sorgu birkaç kelimeden oluşuyorsa, formunu değiştirmek istemediğiniz her kelimenin önüne bir ünlem işareti koyun. Örneğin, !satın al !ıslak-kuru !vakum.

  2. Hedef dışı sorguları hariç tutmak için Negatif anahtar kelimeler alanına kelimeler ekleyin.

    Örneğin, yeni elektrikli süpürgeler satan bir perakende mağazası işletiyorsanız ve toptan satışlar, kullanılmış elektrikli süpürgeler veya elektrikli süpürge talimatları hakkında sorguların seçimde görünmesini istemiyorsanız, negatif anahtar kelimelere “toptan”, “kullanılmış” ve “talimatlar” ekleyin.

    Kelime formunun değişmeden kalmasını istiyorsanız, ünlem işaretini (“!”) kullanın.

  3. İsteğe bağlı olarak, analiziniz için ilgili bölgeyi ve cihaz türünü de seçebilirsiniz.

  4. Kullanıcı sorguları altında, popüler sorguları görüntülemek için Ana sekmesini seçin. Bunlar, yukarıda girdiğiniz anahtar kelimeleri içerir. Yandex Webmaster, bunları tıklama sayısına göre azalan sırayla sıralar.

    Bir sorguya tıklarsanız, seçim daraltılacaktır.
    Sorguların yanında üç sütun vardır:

    Rekabet seviyesi

    Siteleri ilk 10 arama sonucunda tanıtırken yüksek rekabetçi sorguları daha az rekabetçi olanlardan ayırt etmeye yardımcı olur:

    • “Yüksek” için kırmızı.
    • “Orta” için sarı.
    • “Düşük” için yeşil.
    • “Veri yok” için gri.

    Talep

    Kullanıcıların bu sorguyu kaç kez girdiklerini gösterir.

    Tıklamalar

    Arama sonuçlarındaki bağlantılara kaç kullanıcının tıkladığını gösterir.

    Talep, tıklamalar ve rekabetçilik, sitenizi optimize etmek ve tanıtmak için anahtar kelimeleri seçmenize yardımcı olacaktır.

  5. Ek sekmesindeki sorgulara bakın. “Islak ve kuru vakum” ek olarak “ıslak temizlik için vakum” gibi belirgin olmayan sorguları bulmanıza yardımcı olacaklardır.

Nişi değerlendirin

Yandex Arama’da Popüler Siteler altında, popüler sitelerin bir listesini görüntülemek ve pazarı analiz etmek için Siteler sekmesini seçin.

Sitelerin seçiminin nişinize ne kadar iyi uyduğunu değerlendirin.

Başkalarının deneyimlerinden öğrenin

  1. Popüler sayfaların seçimine bakın.

    Sayfalar sekmesinde, URL’lerin yanında üç sütun vardır:

    Gösterim sıklığı

    Bu sorgular için arama sonuçlarında görünen sayfalar için “Yüksek”, “Orta” veya “Düşük” değerlerini içerir.

    Ortalama pozisyon

    Geçen ay bu sorgular için sayfanın arama sonuçlarındaki ortalama sıralamasını gösterir.

    Sorgular

    Sayfanın geçen ay arama sonuçlarında göründüğü arama sorgularının bir seçimini gösterir. Bu sorgular, ana ve ek sorgular bağlamında sunulmaktadır. Seçimi açmak için sorgu sayısına tıklayın.

  2. Popüler siteler hakkındaki verileri analiz edin.

    Bu verileri sitenizi optimize etmek ve tanıtmak için kullanın ve uyarlayın.

Destek ile iletişime geçin



Ayrıca şuraya gidebilirsiniz:

Yandex Webmaster geçen yılın ortalama aylık verilerini kullanır.