Arama sorgularının seçimi ve pazar analizi β
Bir web yöneticisi, hedef anahtar kelimeleri bulmanıza ve kendinizi hızlı bir şekilde rekabet ortamına kaptırmanıza yardımcı olacak, bu da sitenin tanıtımını basitleştirecek ve hızlandıracaktır.
Not
Web Yöneticisi yüz milyonlarca benzersiz sorgu gösterir. Talep, tıklamalar ve rekabet gücü gibi sorguların özellikleri, geçen yılın aylık ortalamalarını temsil eder. Seçilen sorgular için aramadaki sitelerin ve sayfaların popülaritesi ve konumları, geçen ay için ortalama değerleri temsil eder. Veriler aylık olarak güncellenir.
Ne için
Arama sorgularının seçimi |
Araç yardımcı olacaktır:
|
Piyasa Analizi |
Araç yardımcı olacaktır:
|
Kimin için
Aşağıdaki durumlarda arama sorgularını seçmek işinizi kolaylaştıracaktır:
- pazarlamacı ve internette ürün ve hizmetlerin tanıtımıyla ilgileniyorsunuz;
- arama motoru optimizasyonu uzmanı;
- çevrimiçi reklamcılık ve dijital pazarlama uzmanı.
Nasıl kullanılır
İstekleri eşleştirin
-
Sahada Sorgulama Nişinizi karakterize eden sorgunun ana kelimelerini girin.
Seçim sonuçlarının belirli bir kelime biçimini göstermesi için sembolü kullanın! sormadan önce.
Sorgu birkaç kelimeden oluşuyorsa, şeklini değiştirmek istemediğiniz her kelimenin önüne bir ünlem işareti koyun. Örneğin,
!satın al !yıkayan !elektrikli süpürge
. -
Sahada Kelimeler eksi Size yönelik olmayan istekleri ortadan kaldırmak için durdurma kelimeleri ekleyin.
Örneğin, yeni elektrikli süpürgelerin perakende satışındaysanız ve koleksiyonda toptan satış, kullanılmış elektrikli süpürgelerin satışı veya elektrikli süpürgeler için talimatlar hakkında sorular görmek istemiyorsanız, "toptan satış", "kullanılmış", "talimatlar" durdurma kelimelerini ekleyin.
Kelimenin şeklinin değişmemesini istiyorsanız ünlem işaretini kullanın!.
-
İsteğe bağlı: Analiz yapacağınız bölgeyi ve cihaz türünü seçin.
-
Blokta Kullanıcı istekleri sekmesinde Ana Olanlar popüler aramalara göz atın. Bunlar, aradığınız anahtar kelimeleri içerir. Web yöneticisi bunları azalan geçiş sayısına göre sıraladı.
İlgilendiğiniz sorgulara tıklayabilirsiniz: bundan sonra, güncel bir seçim içeren bir sayfaya yönlendirileceksiniz.
Sorguların yanında üç sütun vardır:
Rekabet gücü
Siteleri arama sonuçlarının ilk 10'unda tanıtırken son derece rekabetçi sorguları daha az rekabetçi sorgulardan ayırmaya yardımcı olur:
- yüksek: kırmızı;
- orta: sarı;
- düşük: yeşil;
- veri yok: gri.
Talep
Gösterir, kaç kez Kullanıcılar böyle bir talepte bulundular.
Tıklamalar
Gösterir, kaç tane Kullanıcılar arama sonuçlarındaki bağlantıları takip eder.
Talep, tıklamalar ve rekabet, sitenizi optimize etmek ve tanıtmak için anahtar kelimeleri seçmenize yardımcı olacaktır.
-
Sekmedeki sorguları inceleyin İsteğe bağlı. "Yıkama süpürgesi" talebine ek olarak "ıslak temizlemeli elektrikli süpürge" gibi açık olmayan sorguları bulmanıza yardımcı olurlar.
Nişi değerlendirin
-
Blokta Yandex aramasında popüler siteler bölümünde Siteler Pazarı analiz etmek için popüler sitelerin listesine bakın.
Site seçiminin nişinize ne kadar uygun olduğunu değerlendirin.
Deneyimi benimseyin
-
Popüler sayfalardan bir seçki keşfedin.
Bölümünde Sayfalar url'lerin karşısında üç sütun vardır:
Gösterim sıklığı
Bu sorgular için serp'lerde gösterilen sayfalar için "Yüksek", "Orta", "Düşük" değerlerini içerir.
Ortalama konum
Sayfanın geçen ay bu sorgular için arama sonuçlarında ortalama konumunun ne olduğunu gösterir.
Talepler
Sayfanın geçen ay arama sonuçlarında görüntülendiği arama sorgularının bir derlemesini gösterir. Bu istekler, birincil ve ikincil istekler bağlamında sunulur. İstek sayısına tıklayın, bir seçim sayfası açılacaktır.
-
Popüler sitelerle ilgili verileri analiz edin.
Sitenizi optimize etmek ve tanıtmak için bu verileri kullanın ve uyarlayın.
Destek ekibine yazın
Veriler, geçen yılın ortalama bir ayı için alınır.