Sorguları seçin ve pazarı analiz edin β
Yandex Webmaster, hedef anahtar kelimeleri bulmanıza ve rekabetin hızlı bir genel görünümünü elde etmenize yardımcı olabilir, site tanıtımını basitleştirir ve hızlandırır.
Not
Yandex Webmaster, yüz milyonlarca benzersiz sorgu gösterir. Sorgu özellikleri, talep, tıklamalar ve rekabet gibi, geçen yılın ortalama aylık değerlerini temsil eder. Seçilen sorgular için arama sonuçlarındaki sitelerin ve sayfaların popülaritesi ve sıralaması, geçen ayın ortalama değerlerini temsil eder. Veriler aylık olarak güncellenir.
Kullanır
Arama sorgusu seçimi |
Bu araç size şu hususlarda yardımcı olacaktır:
|
Pazar analizi |
Bu araç size şu hususlarda yardımcı olacaktır:
|
Kimler için
Arama sorgusu seçimi, aşağıdaki durumlarda işinizi kolaylaştıracaktır:
- Çevrimiçi mal ve hizmetleri tanıtan bir pazarlama uzmanı.
- Bir SEO uzmanı.
- Çevrimiçi reklamcılık ve dijital pazarlama uzmanı.
Nasıl kullanılır
Sorguları seçin
-
Sorgu alanına, nişinizi tanımlayan bir şey girin.
Seçim sonuçlarında belirli bir kelime formunu göstermek için sorgudan önce “!” sembolünü kullanın.Sorgu birkaç kelimeden oluşuyorsa, formunu değiştirmek istemediğiniz her kelimenin önüne bir ünlem işareti koyun. Örneğin,
!satın al !ıslak-kuru !vakum
. -
Hedef dışı sorguları hariç tutmak için Negatif anahtar kelimeler alanına kelimeler ekleyin.
Örneğin, yeni elektrikli süpürgeler satan bir perakende mağazası işletiyorsanız ve toptan satışlar, kullanılmış elektrikli süpürgeler veya elektrikli süpürge talimatları hakkında sorguların seçimde görünmesini istemiyorsanız, negatif anahtar kelimelere “toptan”, “kullanılmış” ve “talimatlar” ekleyin.
Kelime formunun değişmeden kalmasını istiyorsanız, ünlem işaretini (“!”) kullanın.
-
İsteğe bağlı olarak, analiziniz için ilgili bölgeyi ve cihaz türünü de seçebilirsiniz.
-
Kullanıcı sorguları altında, popüler sorguları görüntülemek için Ana sekmesini seçin. Bunlar, yukarıda girdiğiniz anahtar kelimeleri içerir. Yandex Webmaster, bunları tıklama sayısına göre azalan sırayla sıralar.
Bir sorguya tıklarsanız, seçim daraltılacaktır.
Sorguların yanında üç sütun vardır:Rekabet seviyesi
Siteleri ilk 10 arama sonucunda tanıtırken yüksek rekabetçi sorguları daha az rekabetçi olanlardan ayırt etmeye yardımcı olur:
- “Yüksek” için kırmızı.
- “Orta” için sarı.
- “Düşük” için yeşil.
- “Veri yok” için gri.
Talep
Kullanıcıların bu sorguyu kaç kez girdiklerini gösterir.
Tıklamalar
Arama sonuçlarındaki bağlantılara kaç kullanıcının tıkladığını gösterir.
Talep, tıklamalar ve rekabetçilik, sitenizi optimize etmek ve tanıtmak için anahtar kelimeleri seçmenize yardımcı olacaktır.
-
Ek sekmesindeki sorgulara bakın. “Islak ve kuru vakum” ek olarak “ıslak temizlik için vakum” gibi belirgin olmayan sorguları bulmanıza yardımcı olacaklardır.
Nişi değerlendirin
-
Yandex Arama’da Popüler Siteler altında, popüler sitelerin bir listesini görüntülemek ve pazarı analiz etmek için Siteler sekmesini seçin.
Sitelerin seçiminin nişinize ne kadar iyi uyduğunu değerlendirin.
Başkalarının deneyimlerinden öğrenin
-
Popüler sayfaların seçimine bakın.
Sayfalar sekmesinde, URL’lerin yanında üç sütun vardır:
Gösterim sıklığı
Bu sorgular için arama sonuçlarında görünen sayfalar için “Yüksek”, “Orta” veya “Düşük” değerlerini içerir.
Ortalama pozisyon
Geçen ay bu sorgular için sayfanın arama sonuçlarındaki ortalama sıralamasını gösterir.
Sorgular
Sayfanın geçen ay arama sonuçlarında göründüğü arama sorgularının bir seçimini gösterir. Bu sorgular, ana ve ek sorgular bağlamında sunulmaktadır. Seçimi açmak için sorgu sayısına tıklayın.
-
Popüler siteler hakkındaki verileri analiz edin.
Bu verileri sitenizi optimize etmek ve tanıtmak için kullanın ve uyarlayın.
Yandex Webmaster geçen yılın ortalama aylık verilerini kullanır.