Trafik ve ürün yelpazesi analizi β

Trafik ve ürün yelpazesi analizi, pazardaki farklı ürünler ve tıbbi hizmetler için satış performansını değerlendirmenize yardımcı olabilecek bir araçtır.

Bu araçla şunları yapabilirsiniz:

  • Kullanıcıların hangi ürünleri, kategorileri, markaları ve doktor uzmanlıklarını tercih ettiğini belirleyin.

  • Şirketinizin metriklerini rakiplerinizin metrikleriyle karşılaştırın.

  • Ürün veya doktor bazında Yandex Arama trafiğini takip edin.

  • Diğer sitelere kıyasla hangi ürünler, kategoriler veya doktor uzmanlıklarının eksik olduğunu öğrenin.

Aracı kullanmak için VerimlilikTrafik ve ürün yelpazesi analizi (β) bölümüne gidin ve ihtiyacınıza göre Ürünler veya İlaç sekmesini seçin.

Diğer sitelerin metriklerini kendi sitenizle karşılaştırmak için Yandex Webmaster’ın sol menüsüne sitenizi girin. Sadece pazarın genel bir resmini almak istiyorsanız, bu adımı atlayabilirsiniz.

Ürünler

Kategoriler sekmesinde, farklı kategoriler (Eczane, Ev Aletleri, Çocuk Ürünleri ve diğerleri) için ürün analizlerini görüntüleyebilirsiniz.

Ürünler sekmesinde, farklı ürünler hakkında verileri analiz edebilir ve arama sonuçlarındaki rekabeti ve sayfa sıralamasını değerlendirebilirsiniz.

Markalar sekmesinde, piyasada temsil edilen markalar hakkında analizleri görüntüleyebilirsiniz.

Trafik ve ürün yelpazesi analizi ile çalışırken aşağıdaki ölçümler mevcuttur:

Gösterimler

Belirli bir sorgu için Yandex arama sonuçlarında siteye bağlantının görüntülenmesi. Kullanıcı sayfayı açmadığı sürece, bağlantının ikinci ve müteakip arama sonuç sayfalarında potansiyel varlığı bir gösterim olarak kabul edilmez.

Siteniz ve diğer siteler için bir gösterim derecesi görüntülenir. Sitenizin verilerini görmek için Yandex Webmaster’a siteyi ekleyin ve sol menüden seçin.

Derece, sitenizin gösterimlerini diğer sitelerle görsel olarak karşılaştırmak için kullanılabilecek bir seviye ölçeğidir. Ölçekte daha fazla segment vurgulandıkça, sitenin ürünü arama sonuçlarında daha sık görünür.

Tıklama sayısı

Kullanıcının Yandex arama sonuçları sayfasındaki siteye tıklaması.

TO

Kod parçacığına yapılan tıklamaların sayısının gösterim sayısına oranı yüzde cinsinden ölçülür. Bu metrik genellikle site sayfasının snippet’inin çekiciliğini yansıtır.

Gösterimlerin payı

Ürün bazında toplam trafikten gösterimlerinizin yüzdesi. Ölçümlerinizi izlemeye ve büyüme hedefleri belirlemeye yardımcı olabilir.

Filtreler

Kategori, ürün veya marka bazında daha ayrıntılı istatistikler almak için sekmelerdeki filtreleri kullanın:

  • Kategori – istenen kategoriyi belirtin.
  • Benim – bu kategoriye sahip olup olmadığınızı gösterir.
  • Ürünler, benim – ürünlerinizle ilgili istatistikler.
  • Ürünler, toplam – tüm ürünlerle ilgili istatistikler.
  • Satıcılar – seçilen kategorideki satıcı sayısı.
  • Trafiği olan satıcıların % oranı – seçtiğiniz segmentte trafiği olan satıcıların payı (toplam içindeki % oranı).
  • Tıklama sayısı – son hafta içinde Yandex arama sonuçlarından ürün sayfanıza yapılan tıklama sayısı.
  • Gösterimler, benim – son hafta içinde sitenize dair gösterim sayısını gösterir.
  • Gösterimler, toplam – son hafta içindeki toplam gösterim sayısını gösterir.
  • İzlenim derecesi – üst düzey öğelere uygulanır, bu yüzden filtreye sitenizin değerini girmeniz gerekir. Bu filtreyi kullanmak için Yandex Webmaster’a sitenizi ekleyin ve sol menüye girin.
  • TO, benim – sitenizdeki kod parçacığına yapılan tıklama sayısının gösterim sayısına oranı.
  • TO, toplam – kod parçacığına yapılan tıklama sayısının toplam gösterim sayısına oranı.
  • Gösterim payı – segmentteki toplam trafikte bulunan gösterimlerinizin yüzdesi.

En popüler filtre setleri hakkında rapor almak için Popüler filtreler bölümüne gidin ve seçeneklerden birini seçin:

  • Yüksek potansiyelli kategoriler – az sayıda satıcı tarafından temsil edilen kategoriler.
  • Popüler ürünler – kullanıcılar arasında popüler olan diğer satıcıların teklifleri.
  • Büyüme noktaları – satmadığınız, ancak rakipleriniz tarafından yüksek talep gören ürünler.
  • Ürün – istenen ürünü belirtin.
  • Kategori – seçilen kategoriyi gösterir.
  • Marka – ürünün markasını gösterir.
  • Benim – bu ürüne sahip olup olmadığınızı gösterir.
  • Trafiği olan satıcıların % oranı – seçtiğiniz segmentte trafiği olan satıcıların payı (toplam içindeki % oranı).
  • Satıcılar – seçilen kategorideki satıcı sayısı.
  • Fiyatlar, alt sınır – ürün için en düşük fiyat.
  • Fiyatlar, üst sınır – ürün için en yüksek fiyat.
  • Tıklama sayısı – son hafta içinde Yandex arama sonuçlarından ürün sayfanıza yapılan tıklama sayısı.
  • Gösterimler, benim – son hafta içinde sitenize dair gösterim sayısını gösterir.
  • Gösterimler, toplam – son hafta içindeki toplam gösterim sayısını gösterir.
  • İzlenim derecesi – üst düzey öğelere uygulanır, bu yüzden filtreye sitenizin değerini girmeniz gerekir. Bu filtreyi kullanmak için Yandex Webmaster’a sitenizi ekleyin ve sol menüye girin.
  • TO, benim – sitenizdeki kod parçacığına yapılan tıklama sayısının gösterim sayısına oranı.
  • Gösterim payı – segmentteki toplam trafikte bulunan gösterimlerinizin yüzdesi.

En popüler filtre setleri hakkında rapor almak için Popüler filtreler bölümüne gidin ve seçeneklerden birini seçin:

  • Yüksek potansiyelli kategoriler – az sayıda satıcı tarafından temsil edilen kategoriler veya ürünler.
  • Popüler ürünler – kullanıcılar arasında popüler olan diğer satıcıların teklifleri.
  • Büyüme noktaları – satmadığınız, ancak rakipleriniz tarafından yüksek talep gören ürünler.
  • Popüler olmayan teklifler – hem mağazanızda hem de diğer mağazalarda yüksek talep görmeyen ürünler.
  • Görünmez ürünler – diğer satıcıların mağazalarında yüksek talep gören ancak mağazanızda popüler olmayan ürünler.
  • Marka – istenen markayı belirtin.
  • Benim – bu markanın ürünlerine sahip olup olmadığınızı gösterir.
  • Ürünler, benim – belirtilen markanın ürünlerinizle ilgili istatistikler.
  • Ürünler, toplam – belirtilen markanın tüm ürünleriyle ilgili istatistikler.
  • Satıcılar – seçilen kategorideki satıcı sayısı.
  • Trafiği olan satıcıların % oranı – seçtiğiniz segmentte trafiği olan satıcıların payı (toplam içindeki % oranı).
  • Tıklama sayısı – son hafta içinde Yandex arama sonuçlarından ürün sayfanıza yapılan tıklama sayısı.
  • Gösterimler, benim – son hafta içinde sitenize dair gösterim sayısını gösterir.
  • Gösterimler, toplam – son hafta içindeki toplam gösterim sayısını gösterir.
  • TO, benim – sitenizdeki kod parçacığına yapılan tıklama sayısının gösterim sayısına oranı.
  • TO, toplam – kod parçacığına yapılan tıklama sayısının toplam gösterim sayısına oranı.
  • Gösterim payı – segmentteki toplam trafikte bulunan gösterimlerinizin yüzdesi.

En popüler filtre setleri hakkında rapor almak için Popüler filtreler bölümüne gidin ve seçeneklerden birini seçin:

  • Yüksek potansiyelli kategoriler – az sayıda satıcı tarafından temsil edilen kategoriler, ürünler veya markalar.
  • Popüler ürünler – kullanıcılar arasında popüler olan diğer satıcıların teklifleri.
  • Büyüme noktaları – satmadığınız ancak rakipleriniz tarafından yüksek talep gören markalar.
  • Popüler olmayan teklifler – hem mağazanızda hem de diğer mağazalarda yüksek talep görmeyen markalar.
  • Görünmez ürünler – diğer satıcıların mağazalarında yüksek talep gören ancak mağazanızda popüler olmayan markalar.
  • Yüksek TO değerine sahip markalar – az sayıda satıcı tarafından temsil edilen yüksek TO değerine sahip markalar.

İki değere sahip alanlarda, üstteki sizin ürünlerinizle ilgili verileri, alttaki ise filtreleri kullanarak seçtiğiniz segmentteki tüm ürünlerle ilgili verileri gösterir.

Trafiği ve ürün yelpazesini nasıl analiz edeceğiniz

  1. Gerekli filtreleri Kategoriler sekmesinde ayarlayın.
  2. İlgilendiğiniz kategoriye tıklayarak Ürünler bölümüne gidin.
  3. Daha ayrıntılı istatistikler için Ürünler sekmesindeki filtreleri kullanın.

Trafik ve ürün yelpazesi analizi kullanarak yapabilecekleriniz

Kategoride en düşük rekabete sahip ürünleri belirleyin
  1. Kategoriler sekmesini açın.

  2. Gerekli bölgeleri belirtin ve sütunları satıcı sayısına göre artan sırayla sıralayın.

  3. Filtreleri ayarlayın:

    • Trafiği olan satıcıların %’si – 30 veya daha fazla
  4. İstediğiniz kategoriye gitmek için Ürünler sekmesine tıklayın.

  5. Filtreleri ayarlayın:

    • Trafiği olan satıcıların %’si – 30 veya daha fazla
  6. Sütunları satıcı sayısına göre artan sırayla sıralayın.

Hangi ürünlerin en çok talep gördüğünü anlayın
  1. Kategoriler sekmesini açın.

  2. İstediğiniz kategoriyi belirtin ve sütunları gösterim sayısına göre azalan sırayla sıralayın.

  3. Filtreleri ayarlayın:

    • Trafiği olan satıcıların %’si – 30 veya daha fazla
  4. İstediğiniz kategoriye gitmek için Ürünler sekmesine tıklayın.

  5. Filtreleri ayarlayın:

    • Trafiği olan satıcıların %’si – 30 veya daha fazla
  6. Sütunları gösterim sayısına göre azalan sırayla sıralayın.

Satmadığınız ürünleri bulun
  1. Kategoriler sekmesini açın.

  2. Filtreleri ayarlayın:

    • Benim – evet
  3. Sütunları gösterim sayısına göre azalan sırayla sıralayın.

  4. İstediğiniz kategoriye gitmek için Ürünler sekmesine tıklayın.

  5. Filtreleri ayarlayın:

    • Benim – hayır
  6. Sütunları gösterim sayısına göre azalan sırayla sıralayın.

En düşük talebe sahip ürünleri bulun
  1. Ürünler sekmesini açın.

  2. Filtreleri ayarlayın:

    • Benim – evet
    • Trafiği olan satıcıların %’si – 30 veya daha az (ürünün genel segmentte talep sorunları olup olmadığını görmek için)
    • Trafiği olan satıcıların %’si – 30 veya daha fazla (ürünün mağazanızda talep sorunları olup olmadığını görmek için)
  3. Sütunları TO değerine göre artan sırayla sıralayın.

Tıp

Tıbbi hizmet analizi şunlara yardımcı olabilir:

  • Klinikler, büyüme fırsatlarını bulmak ve fiyatlarını ve personelini dinamik olarak yönetmek için.
  • Doktorlar, hastaları nerede görmeye başlayacaklarını ve nasıl daha iyi bir puan alacaklarını anlamak için.
  • Yatırımcılar, pazar potansiyelini tahmin etmek için.

Elde ettiğiniz veriler şunlar için kullanılabilir:

  • Doktor uzmanlıklarını izleme. Talep, rekabet ve fiyat aralığına göre en iyi uzmanlıkları öğrenin.
  • Bölgesel segmentasyon. Pazarın nerede düşük değerlendiğini öğrenin (yüksek talep, düşük arz).
  • Fiyat ve puan değişikliklerini izleme. Fiyat değişikliklerinin dönüşüm oranını nasıl etkilediğini görün (örneğin, randevular için).
  • Kendi ve genel pazar segmentlerini değerlendirme. Tekliflerinizi diğer kliniklerin teklifleriyle karşılaştırın.

Metrik

Ne gösterir

Nasıl kullanılabilir

Doktorlar

Bu uzmanlıkta doktor sayısı.

Pazar doygunluğunu değerlendirin.

Klinikler

Tek bir randevunun medyan fiyatı.

Tıbbi hizmet tekliflerinizi diğer kliniklerin teklifleriyle karşılaştırın.

Tıklamalar

Arama trafiği (sitenize gelen trafik ve toplam trafik).

Erişiminizi genel pazar kapsamıyla karşılaştırarak değerlendirin.

Gösterimler (toplam sayı ve derece)

Siteniz ve diğer siteler için bir gösterim derecesi görüntülenir. Sitenizin verilerini görmek için Yandex Webmaster’a siteyi ekleyin ve sol menüden seçin.

Derece, sitenizin gösterimlerini diğer sitelerle görsel olarak karşılaştırmak için kullanılabilecek bir seviye ölçeğidir.

Trendleri ve mevsimselliği takip edin.

TO, %

Tıklamaların gösterimlere oranı.

Gösterim payı, %

Bu uzmanlık alanındaki doktorların toplam segmentteki gösterim payı.

Genel pazar durumunu anlayın ve gerekirse tekliflerinizi değiştirin.

Filtreler

  • Uzmanlık – ilgilendiğiniz birini seçin.
  • Doktorlar, benim – bu uzmanlık alanında doktorlarınız olup olmadığını gösterir.
  • Doktorlar, toplam – tüm doktorların istatistikleri.
  • Klinikler – seçilen kategorideki klinik sayısı.
  • Fiyatlar – medyan fiyattan daha yüksek veya düşük.
  • Tıklamalar, toplam – son hafta boyunca toplam tıklama sayısını gösterir.
  • Gösterimler, toplam – son hafta içindeki toplam gösterim sayısını gösterir.
  • TO, toplam – kod parçacığına yapılan tıklama sayısının toplam gösterim sayısına oranı.
  • Gösterim payı, toplam – segmentteki toplam trafikten tüm gösterimlerin yüzdesi.

İki değer içeren alanlarda, üst değer seçilen uzmanlık alanındaki doktorlarınızın sayısı, alt değer ise tüm doktorlar içindir.

Tıbbi hizmet analitiği için kullanım durumları

Şehrinizde değeri düşük uzmanlık alanlarını keşfedin ve pazarlama kampanyaları planlayın
  1. Tablonun üstünden bir şehir veya bölge seçin.
  2. Doktorlar sütununu artan sırayla ve Gösterimler sütununu azalan sırayla sıralayın.
  3. Az sayıda doktorun ancak çok sayıda gösterimin olduğu satırları arayın.
Randevu fiyatınızı piyasa ortalamasıyla karşılaştırın
  1. Bir uzmanlık ve isteğe bağlı olarak tablonun üstünden bir bölge seçin.
  2. Fiyat sütununda farkı göreceksiniz. Aşırı bir sapma meydana geldiğinde, TO düşer. Pazar böyle tepki verir.
Talebi izleyin
  • Her uzmanlık için sağlıkla ilgili arama sorgularının payı.
  • Gösterim ve tıklama sayısı, TO ve gösterim payı.
Yeni bir şube açmayı planlayın
  1. Düşük rekabet ve yüksek randevu fiyatı olan bir bölge bulun.
  2. İş planınız için raporu kullanın.

SSS

Veriler ne sıklıkla güncellenir?

Veriler en az haftada bir güncellenir. Gördüğünüz istatistikler geçen haftayı kapsar.

Bir doktor için ne sayılır?

Doktorun kartının arama sonuçlarında görünmesi.

Farklı kliniklerde çalışan doktorlar nasıl sayılır?

Her benzersiz doktor+klinik kombinasyonu ayrı bir kayıt olarak kabul edilir. Bu, doktor dağılımını klinikler arasında görmeyi mümkün kılar.

Destek ile iletişime geçin



Ayrıca şuraya gidebilirsiniz: