Terimler ve tanımlar
Sitelinks
- Arama sonuçlarında site özetinde görüntülenen dahili bağlantılar. Daha fazla bilgi edin
Widget
- Site hakkında kısa istatistiksel bilgiler içeren grafik modülü.
Harici bağlantı
- Başka bir sitede bulunan bir bağlantı.
Dahili bağlantı
- Tek bir sitedeki sayfaları birbirine bağlayan bir bağlantı. Sayfalar aynı etki alanının farklı dizinlerinde veya alt etki alanlarında bulunabilir.
Konuma bağlı sorgu
- Belirli bir bölgeyle ilgili bir sorgu. Örneğin, [taksi] veya [iphone satın al]. Daha fazla bilgi
Yinelenen sayfa
- Aynı sitedeki başka bir sayfanın içeriğini kopyalayan, ancak farklı bir URL’ye sahip bir site sayfası.
Ziyaret edilen sayfa
- Yandex robotunun eriştiği sitenizdeki bir sayfa. Bu, endekslenmiş sayfalar veya hata döndüren sayfalar olabilir.
Hariç tutulan sayfa
- Yandex arama sonuçlarına eklenen ancak daha sonra hariç tutulan bir sayfa.
Kanonik sayfa
- URL’si
rel="canonical"
özniteliğinde belirtilen sayfa. Daha fazla bilgi edin
Tıklama
- Kullanıcının Yandex arama sonuçları sayfasındaki siteye tıklaması.
Gezinme sorgusu
- Belirli bir site, hizmet, kuruluş vb. ile ilgili bir sorgu.
Kanonik olmayan sayfa
- Başka bir sayfanın URL’sini belirten
rel="canonical"
özniteliğine sahip bir sayfa. Daha fazla bilgi edin
Gösterim
- Belirli bir sorgu için Yandex arama sonuçlarında siteye bağlantının görüntülenmesi. Kullanıcı sayfayı açmadığı sürece, bağlantının ikinci ve müteakip arama sonuç sayfalarında potansiyel varlığı bir gösterim olarak kabul edilmez.
Popüler sorgular
- Son üç ay içinde arama sonuçlarında görüntülenen, en fazla gösterime sahip ifadeler (ilk 3.000 sıraya göre).
Robot
- Site sayfalarını tarayan ve veritabanına yükleyen bir sistem.
Snippet
- Bir kod parçacığı, arama sonuçlarında görüntülenen bir belge hakkındaki bilgi bloğudur. Bir kod parçacığı, belgenin başlığını, açıklamasını veya notunu içerir ve ayrıca site hakkında ek bilgiler de içerebilir. Daha fazla bilgi edin
Ortalama pozisyon
- Site sıralaması, Yandex arama sonuçları sayfasındaki sıralamadır ve siteye yönlendiren bağlantıyı içerir. Gün boyunca site aynı arama terimleri için farklı pozisyonlar alabilir, bu nedenle Yandex Webmaster tüm gün için ortalama bir değer gösterir.
Ortalama tıklama pozisyonu
- Ortalama sıralama, kullanıcının arama sonuçlarında siteye tıkladığı anda bulunduğu sıralamadır.
Arama sayfası
- Yandex aramasına dahil edilen bir sayfa. Arama sonuçlarında eksik olabilir, eğer başka bir sayfanın içeriğini kopyalıyorsa, spam veya virüs içeriyorsa, başka bir URL’ye yönlendiriyorsa veya sunucu tarafında bir yükleme hatası varsa.
Favicon
- Yandex arama sonuçlarında kod parçacığı içinde, tarayıcının adres çubuğunda site adresinin yanında ve Favoriler veya Yer İmleri içinde, site adının yanında görüntülenen küçük bir resim.
TO (tıklama oranı)
- Kod parçacığına yapılan tıklamaların sayısının gösterim sayısına oranı yüzde cinsinden ölçülür. Bu göstergenin, web sitesi sayfası kod parçacığının çekiciliğini yansıttığı söylenebilir.
Site sıralaması, Yandex arama sonuçları sayfasındaki sıralamadır ve siteye yönlendiren bağlantıyı içerir. Gün boyunca site aynı arama terimleri için farklı pozisyonlar alabilir, bu nedenle Yandex Webmaster tüm gün için ortalama bir değer gösterir.