Başlık öğesi doğru şekilde nasıl oluşturulur

Başlık öğesi, sayfa içeriğinin ne hakkında olduğunu ve bu sayfanın arama sorgusuyla ilgili olup olmadığını anlamaya yardımcı olur. Bu öğe ayrıca bir sayfa kod parçacığı başlığı olarak da kullanılabilir. Ek olarak, kod parçacığı başlığı sayfa içeriğine göre oluşturulabilir. Dolayısıyla, kullanıcılar arama sorgusuna bağlı olarak farklı başlıklar görebilir.

Başlık öğesindeki bilgiler, kullanıcının siteyi ziyaret etmeye değer olup olmadığına karar vermesinde büyük ölçüde etkili olur. Dolayısıyla, web sitenizin sayfaları için başlıklar oluştururken ekstra dikkat göstermelisiniz.

Başlık uzunluğu, kullanıcının cihazındaki ekran genişliği ile sınırlıdır.

Başlık öğesi genellikle head öğesi içinde yer alır:

<head>
  <meta name="example" content="..."/>
  <title>Alice Harikalar Diyarında</title>
</head>

Başlık öğesi oluştururken bu önerileri izleyin:

  • Başlığınızın anlamlı olduğundan emin olun. Genel açıklamalardan kaçının. Örnekler: Ana sayfa için “Ana Sayfa” veya iletişim sayfası için “İletişim”.

  • Başlık öğesini çok uzun yapmamaya çalışın, çünkü arama sonuçlarında kısaltılabilir.

  • Başlığınızın çok fazla anahtar kelime içermediğinden emin olun. Önemli bilgileri taşıyan birkaç ifade için kullanın ve tekrar etmeyin çünkü tekrarlar faydalı bilgi eklemez. Ayrıca, böyle bir başlık arama motoru tarafından spam olarak kabul edilebilir.

  • Şablon benzeri başlık öğelerinin kullanımını en aza indirmeye çalışın. Örneğin, bir çevrimiçi mağazanız varsa ve tüm katalog sayfalarınız "Katalog" başlığını paylaşıyorsa, ziyaretçiler aralarındaki farkı anlamayacaktır. Ayrıca, sadece bireysel ifadelerin değiştirildiği başlıkları kullanmayın. Örneğin, “ – açıklama, fiyatlar, özellikler, fotoğraflar, yorumlar”. Bu tür başlıklar çok bilgilendirici değildir.

    Başlık, yalnızca verilen sayfadaki içeriği temsil eden değerleri içeriyorsa daha bilgilendirici olabilir. Örneğin, "yorumlar" veya "fotoğraflar" gibi değerler, sayfada görünen içerikle birlikte eklenebilir. Bu durumda, başlık yalnızca en değerli bilgileri içerir. Daha fazla bilgi, açıklama meta etiketi kullanılarak eklenebilir. Bu bilgi kullanıcının sorgusuyla ilgiliyse, başlıkla birlikte kod parçacığında görünme olasılığı daha yüksektir.

  • Markanızı başlık öğesine ekleyin. Bu, kullanıcıların hemen resmi web sitesinde olduklarını anlamalarına yardımcı olur. Markanızı başlığın sonuna veya başına eklemek en iyisidir, geri kalan metinden iki nokta üst üste, tire veya dikey çubuk ile ayırarak. Ayrıca, kod parçacığı web sitesi adresi ve favicon ile tamamlayabilirsiniz.

Web sitenizdeki başlıkların düzgün olup olmadığını görmek için, Başlıklar ve açıklamalar sayfasını Yandex Webmaster’da kontrol edin.

Sayfalarınızda başlık yoksa, Web sitesi optimizasyonuSite teşhisi sayfasında Yandex Webmaster bir bildirim gösterir. Yandex Webmaster ayrıca web sitenizde birçok yinelenen başlık olup olmadığını da bildirir.

Destek ile iletişime geçin

Sayfalar uzun süre arama sonuçlarında görünmüyorsa veya sonuçlardan hariç tutulmuşsa, söz konusu sayfaların örneklerini formda sunun.




Ayrıca şuraya gidebilirsiniz: