Yinelenen sayfalar

Sitenin sayfalarına farklı adreslerde erişilebiliyorsa ancak aynı içeriğe sahipse, Yandex robotu bunları sayabilir çekimlerle ve bir grup çekimde birleştirin.

Not

Kopyalar, aynı sitedeki sayfaları tanır. Örneğin, aynı içeriğe sahip bölgesel alt alanlardaki sayfalar çift olarak kabul edilmez.

Sitede yinelenen sayfalar varsa:

  • Robot, çekim grubundan başka bir sayfa seçtiği için ihtiyacınız olan sayfa arama sonuçlarından kaybolabilir.

    Ayrıca bazı durumlarda sayfalar bir gruba katılmayabilir ve aramaya farklı belgeler olarak katılamayabilir. Böylece kendi aralarında rekabet etmek. Bunun aramada site üzerinde bir etkisi olabilir.

  • Aramada hangi sayfanın kaldığına bağlı olarak belgenin adresi değişebilir. Bu, web analizi hizmetlerinde istatistikleri görüntülerken zorluklara neden olabilir.

  • İndeksleme robotu sitenin sayfalarını daha uzun süre atlar, bu da sizin için önemli olan sayfalarla ilgili verilerin arama veritabanına daha yavaş aktarıldığı anlamına gelir. Ek olarak, robot siteye ek bir yük getirebilir.

Sitede yinelenen sayfalar olup olmadığı nasıl belirlenir

Yinelenen sayfalar çeşitli nedenlerle görünür:

  • Doğal olarak. Örneğin, çevrimiçi mağazanın ürününü açıklayan bir sayfa sitenin çeşitli kategorilerinde mevcutsa.
  • Sitenin veya cms'sinin işleyişinin özellikleriyle ilgili olarak (örneğin, yazdırılabilir sürüm, reklamları izlemek için UTM etiketleri vb.)

Çoğaltma nedeniyle hangi sayfaların aramadan çıkarıldığını öğrenmek için:

  1. Sayfaya gitmek için Web Yöneticisine gidin Aramadaki sayfalar ve seçin Hariç tutulan sayfalar.
  2. Simgesine tıklayın ve "Silindi: Al" durumunu seçin.

Arşivi de boşaltabilirsiniz — sayfanın alt kısmında dosya biçimini seçin. Dosyada yinelenen sayfanın YİNELENEN durumu vardır. Durumlarla ilgili ayrıntılar

URL'ye GET parametrelerinin eklenmesi nedeniyle çekimler göründüyse, sayfadaki Web Yöneticisinde bu konuda bir bildirim görünecektir Teşhis.

Not

Yinelenen sayfa, sitenin normal bir sayfası veya AMP sayfası gibi hızlı bir sürümü olabilir.

Yinelenen sayfalardan nasıl kurtulurum

Arama sonuçlarında istenen sayfayı bırakmak için Yandex robotunu ona yönlendirin. Bu, sayfa adresinin türüne bağlı olarak çeşitli şekillerde yapılabilir.

Normal bir site için örnek:

http://example.com.tr/page1 / ve http://example.com.tr/page2/  

AMP sayfalarına sahip bir site için örnek:

http://example.com.tr/page / ve http://example.com.tr/AMP/page/  

Bu durumda:

  • Kurun HTTP kodu 301 ile yönlendirme yinelenen bir sayfadan diğerine. Bu durumda, belirlenen yönlendirmenin amacı aramaya dahil olacaktır.

  • Tercih ettiğiniz (kanonik) sayfa adresini belirtin Aramaya katılacak olan.

  • Dosyaya ekleyin robots.txt direktifine Disallow, yinelenen sayfanın dizine eklenmesini önlemek için.

    Bu tür bağlantıları kısıtlayamıyorsanız robots.txt, meta etiketi kullanarak dizine eklenmelerini önleyin noindex. Ardından arama motoru, değiştirildikleri anda sayfaları veritabanından hariç tutabilecektir.

    Ayrıca, farklı sayfa türlerinin içeriğini kopyalayan AMP sayfalarını da sınırlayabilirsiniz.

Aramada hangi sayfanın kalması gerektiğini belirlemek için web sitenizin ziyaretçilerinin rahatlığına odaklanın. Örneğin, benzer ürünlere sahip bir bölümden bahsediyorsak, arama yapmak için bu dizinin kök sayfasını veya sayfasını seçebilirsiniz — ziyaretçinin sayfaların geri kalanını görebileceği yerden. Normal HTML ve AMP sayfalarının çoğaltılması durumunda, normal HTML'LERİ aramada bırakmanızı öneririz.

https://example.com.tr ve https://example.com.tr/index.php  

Bu durumda:

İç sayfalardan ana sayfaya yönlendirmeyi ayarlamanızı öneririz. Sayfadan bir yönlendirme ayarlarsanız https://example.com.tr/ açık https://example.com.tr/index.php, sayfa içeriği https://example.com.tr/index.php adresinde görüntülenecektir https://example.com.tr/ - göre yönlendirmeleri işleme kurallarına.

http://example.com.tr/page / ve http://example.com.tr/page  

Bu durumda, kurun HTTP kodu 301 ile yönlendirme yinelenen bir sayfadan diğerine. Ardından, belirlenen yönlendirmenin amacı aramaya dahil olacaktır.

Bu durumda özniteliği kullanmanızı önermiyoruz rel=canonical, çünkü göz ardı edilebileceği için. Yönlendirme sırasında kullanıcılar hemen istenen sayfa URL'sine yönlendirilecektir.

Sorun ana sayfadaysa, üzerinde hiçbir şey yapılandırmanıza gerek yoktur. Arama motoru sayfaları tanır http://example.com ve http://example.com.tr/ aynıları gibi.

Yandex, sonunda bir eğik çizgi olan ve olmayan bağlantıları aynı şekilde dizine ekler. Aramada kalacak bir URL seçerken, yönlendirme henüz kurulmamışsa sayfaların şu anda hangi adrese dizine eklendiğini göz önünde bulundurmanız gerekir. Örneğin, eğik çizgileri olmayan sayfalar aramada zaten yer alıyorsa, eğik çizgileri olan sayfalardan eğik çizgileri olmayan bağlantılara yönlendirmeyi yapılandırmaya değer. Bu, aramadaki sayfaların adresindeki ek değişiklikleri önleyecektir.

http://example.com.tr/page////something/  

Bu durumda, arama motoru yinelenen karakterleri kaldırır. Sayfa şu adrese göre dizine eklenecektir: http://example.com.tr/page/something/.

URL'de varsa \ (örneğin, http://example.com.tr/page/something/\\\\), arama motoru böyle bir sayfayı ayrı bir sayfa olarak algılar. Bu adrese göre dizine eklenecektir http://example.com.tr/page/something/\\\\.

Bu durumda,:

  • Kurun HTTP kodu 301 ile yönlendirme bir sayfadan diğerine. Bu durumda, belirlenen yönlendirmenin amacı aramaya dahil olacaktır.

  • Belirtin tercih edilen (kanonik) sayfa adresi Aramaya katılacak olan.

  • Dosyaya ekleyin robots.txt direktifine Disallow sayfanın dizine eklenmesini önlemek için.

    Bu tür bağlantıları kısıtlayamıyorsanız robots.txt, meta etiketi kullanarak dizine eklenmelerini önleyin noindex. Ardından arama motoru, değiştirildikleri anda sayfaları veritabanından hariç tutabilecektir.

İçeriği etkilemeyen parametrelerde farklılıklar varsa yönergeleri kullanın. Örneğin, bu tür parametreler UTM etiketleri olabilir:

https://example.com.tr/page**?utm_source=instagram&utm_medium=cpc**  

Bu durumda dosyaya ekleyin robots.txt direktifine Clean-param, böylece robot url'deki parametreleri dikkate almaz. Web Yöneticisinde görüntüleniyorsa GET parametreleri nedeniyle yinelenen sayfaların bildirilmesi, bu yöntem hatayı düzeltecektir. Robot değişiklikleri öğrendiğinde bildirim kaybolacaktır.

Öneri

Temiz-Param yönergesi kesişimseldir, bu nedenle dosyanın herhangi bir yerinde belirtilebilir. Özellikle Yandex robotu için başka direktifler belirtirseniz, kendisine yönelik tüm kuralları bir bölümde listeleyin. Bu durumda, dize User-agent: * göz ardı edilecektir.

Temiz param yönergesi örneği

#formdaki adresler için:
https://example.com.tr/page?utm_source=link&utm_medium=cpc&utm_campaign=new

#robots.txt şunları içerecektir:
User-agent: Yandex
Clean-param: utm_source&utm_medium&utm_campaign /page
# Böylece robota adresi aramaya bırakması gerektiğini söylüyoruz https://example.com.tr/page

#Yönergenin sayfalardaki parametrelere herhangi bir adrese uygulanabilmesi için adresi belirtmeyin:
User-agent: Yandex
Clean-param: utm_source&utm_medium&utm_campaign

Eğer değiştirme şansınız yoksa robots.txt, belirtin tercih edilen (kanonik) sayfa adresi Aramaya katılacak olan.

http://example.com.tr/page / ve http://example.com.tr/page?AMP  

Bu durumda yönergeyi ekleyin Clean-param dosyaya robots.txt, böylece robot url'deki parametreleri dikkate almaz.

AMP sayfaları oluşturulmuyorsa
 
GET parametresi ile ve format dizinini kullanarak /AMP/ olarak kabul edilebilirler normal içerik çekimleri.

Robot değişiklikleri ne zaman öğrenecek sitenizi ziyaret edecek. Ziyaret ettikten sonra, aramaya katılmaması gereken sayfa üç hafta içinde aramadan çıkarılacaktır. Sitede çok sayıda sayfa varsa bu işlem daha uzun sürebilir.

Değişikliklerin etkili olup olmadığını sayfadaki Yandex Web Yöneticisi'nde kontrol edebilirsiniz Aramadaki sayfalar.

Grubun çözülmesi

Aramanın kalitesini iyileştirmek için grupsuzlaştırma mekanizması kullanılabilir. Bu, eğer olursa olur:

  • Kullanıcının görevini daha iyi çözen sayfalar aynı etki alanında bulunurken, kaynakların geri kalanı daha az alakalı. Örneğin, bir istekte belirli bir site belirtildiğinde. Bu durumda, arama o sitenin çeşitli sayfalarına birkaç bağlantı gösterebilir.
  • İhraçta, çeşitli bilgi kaynaklarını ve hizmetlerini birleştiren büyük bir internet portalının farklı alt alanları vardır — bir site. Genellikle alt alan adlarında farklı işletmelerin ve sahiplerin siteleri bulunur ve içerik heterojen hizmetlerle ilgilidir. İnternet portalının alt alanlarının her biri, arama tek başına sıralanır. Örneğin, bu gruplaşma en büyük ekosistem platformları ve blog platformları için geçerlidir.

Genellikle en iyi ihraçlara giren sitenin sahibi, Web Yöneticisindeki bir itiraz yoluyla etki alanını internet portalına yeniden nitelendirmeyi teklif edebilir. Bunu yapmak için, alt alanlardaki hizmetlerin ve sahiplerinin bir tanımını sağlamanız gerekir. Bundan sonra, kullanıcı sinyalini bağımsız olarak biriktiren bağımsız siteler olarak sıralanabilirler. Kullanıcı sinyalindeki bir değişiklik, alt alan adlarının serp'lerdeki konumlarını hem olumlu hem de olumsuz etkileyebilir.

Destek ekibine yazın



Ayrıca hizmete yükseltebilirsiniz