Web sitesi sayfaları farklı adreslerde mevcutsa, ancak aynı içeriğe sahipse, Yandex robotu bunları yinelenenler olarak kabul edebilir ve bir grup yinelenen olarak birleştirebilir.
Not
Yinelenenler aynı site içindeki sayfalardır. Örneğin, aynı içeriğe sahip bölgesel alt alanlardaki sayfalar yinelenen olarak kabul edilmez.
Web sitenizde yinelenen sayfalar varsa:
Gerekli sayfa, robotun yineleme grubu içinden başka bir sayfa seçmesi durumunda arama sonuçlarından kaybolabilir.
Ayrıca, bazı durumlarda sayfalar gruplandırılmayabilir ve aramada farklı belgeler olarak yer alabilir. Bu şekilde, birbirleriyle rekabet ederler. Bu, web sitesinin arama sonuçlarındaki sıralamasını etkileyebilir.
Aramada hangi sayfanın kaldığına bağlı olarak, belgenin adresi değişebilir. Bu, web analiz hizmetlerinde istatistikleri görüntülerken zorluklara neden olabilir.
Dizinleme robotunun web sitesinin sayfalarını taraması daha uzun sürer, bu da sizin için önemli olan sayfalar hakkındaki verilerin arama veritabanına daha yavaş gönderildiği anlamına gelir. Robot ayrıca web sitenizde ek yük oluşturabilir.
Web sitenizin yinelenen sayfaları olup olmadığını nasıl belirleyebilirsiniz
Yinelenen sayfalar çeşitli nedenlerle ortaya çıkar:
Doğal. Örneğin, bir ürün açıklaması sayfası bir çevrimiçi mağazanın birkaç kategorisinde mevcutsa.
Sitenin veya CMS’sinin belirli özellikleriyle ilgili (örneğin, yazıcı dostu sürümü, reklamları izlemek için UTM etiketleri, vb.)
Yinelenme nedeniyle aramadan hariç tutulan sayfaları öğrenmek için:
Yandex.Webmaster’da, Aranabilir sayfalar sayfasına gidin ve Hariç tutulan sayfalar seçimini yapın.
simgesine tıklayın ve “Silindi: Yinelenen” durumunu seçin.
Arşivi de indirebilirsiniz. Bunu yapmak için, sayfanın alt kısmında dosya biçimini seçin. Dosyada, yinelenen sayfalar DUPLICATE durumuna sahiptir. Durumlar hakkında daha fazla bilgi edinin
Yinelenenler, URL’ye GET parametreleri eklendiği için oluşturulduysa, bu konuda bir bildirim Yandex Webmaster’daki Sorun giderme sayfasında görünecektir.
Not
Yinelenen bir sayfa, normal bir site sayfası veya AMP sayfası gibi hızlı bir sürümü olabilir.
Yinelenen sayfalardan nasıl kurtulunur
Belirli bir sayfanın arama sonuçlarında kalmasını sağlamak için Yandex’in botunu ona yönlendirmeniz gerekecek. Sayfanın URL türüne bağlı olarak bunu birkaç şekilde yapabilirsiniz.
Normal bir site için örnek:
http://example.com/page1/ ve http://example.com/page2/
AMP sayfaları olan bir site için örnek:
http://example.com/page/ ve http://example.com/AMP/page/
Bu durumda:
Bir yinelenen sayfadan diğerine bir 301 yönlendirmesi ayarlayın. Bu durumda, yönlendirmenin hedefi arama sonuçlarına dahil edilecektir.
Yinelenen sayfanın dizinlenmesini önlemek için Disallow direktifini robots.txt dosyasına ekleyin.
Bu tür bağlantıları robots.txt dosyasında kısıtlayamıyorsanız, noindex meta etiketi kullanarak dizinlenmelerini önleyin. Bunu takiben arama botu, sayfalar yeniden dizinlendikçe veritabanından sayfaları hariç tutabilecektir.
Diğer sayfa türlerinden içerik kopyalayan AMP sayfalarını da kısıtlayabilirsiniz.
Hangi sayfanın aramada kalması gerektiğini belirlemek için, sitenizin ziyaretçileri için kolaylığa odaklanın. Örneğin, benzer ürünler içeren bir bölümse, kök veya katalog sayfasını arama sayfası olarak seçebilirsiniz. Bu şekilde, ziyaretçi diğer sayfaları da görebilecektir. Birbirini yineleyen normal HTML ve AMP sayfaları olması durumunda, normal HTML’lerin aramada kalmasını öneririz.
https://example.com ve https://example.com/index.php
Bu durumda:
Bir yinelenen sayfadan diğerine bir 301 yönlendirmesi ayarlayın. Bu durumda, yönlendirmenin hedefi arama sonuçlarına dahil edilecektir.
İç sayfalardan ana sayfaya yönlendirme ayarlamanızı öneririz. Eğer https://example.com/ adresinden https://example.com/index.php adresine bir yönlendirme ayarlarsanız, https://example.com/index.php içeriği https://example.com/ adresinde görüntülenecektir (yönlendirme işleme kurallarına göre).
http://example.com/page/ ve http://example.com/page
Bu durumda, bir yinelenen sayfadan diğerine 301 yönlendirmesi ayarlayın. Sonra, kurulan yönlendirmenin hedefi aramaya dahil edilecektir.
Bu durumda rel=canonical özniteliğini kullanmanızı önermiyoruz, çünkü göz ardı edilebilir. Bir yönlendirme ile, kullanıcılar hemen sayfanın doğru URL’sine yönlendirilecektir.
Sorun ana sayfadaysa, herhangi bir yapılandırma gerekmez. Arama motoru http://example.com ve http://example.com/ adreslerini aynı sayfalar olarak tanır.
Yandex, bağlantıları sonuna eğik çizgi eklenmiş veya eklenmemiş olarak eşit şekilde dizinler. Aramada tutulacak URL’yi seçerken, bir yönlendirme henüz ayarlanmadıysa sayfaların şu anda hangi adres altında dizinlendiğini göz önünde bulundurun. Örneğin, eğik çizgi olmadan sayfalar zaten aramada yer alıyorsa, eğik çizgili sayfalardan eğik çizgisiz bağlantılara yönlendirme ayarlamak faydalı olacaktır. Bu, arama sonuçlarındaki sayfa adreslerinde ek değişikliklerden kaçınmanıza yardımcı olacaktır.
http://example.com/page////something/
Bu durumda, arama motoru yinelenen karakterleri kaldırır. Sayfa, http://example.com/page/something/ adresinde dizinlenecektir.
URL \ içeriyorsa (örneğin, http://example.com/page/something/\\\\), arama motoru böyle bir sayfayı ayrı olarak değerlendirir. Bu durumda, sayfa http://example.com/page/something/\\\\ adresinde dizinlenecektir.
Bu durumda:
Bir sayfadan diğerine HTTP 301 yönlendirmesi ayarlayın. Bu durumda, yönlendirmenin hedefi arama sonuçlarına dahil edilecektir.
Bu tür bağlantıları robots.txt dosyasında kısıtlayamıyorsanız, noindex meta etiketi kullanarak dizinlenmelerini önleyin. Bunu takiben arama botu, sayfalar yeniden dizinlendikçe veritabanından sayfaları hariç tutabilecektir.
Farklılıklar içeriği etkilemeyen parametrelerde ise, önerileri kullanın. Örneğin, bu tür parametreler UTM etiketleri olabilir:
Bazı parametreler, UTM parametrelerinin çoğu dahil olmak üzere, arama motoru tarafından otomatik olarak kaldırılır. Daha fazla bilgi için Otomatik olarak kaldırılan parametreler sayfasına bakın.
Bu durumda, botun URL parametrelerini dikkate almaması için robots.txt dosyasına Clean-param direktifini ekleyin. Yandex Webmaster, GET parametreleri nedeniyle sayfa çoğaltılması hakkında bir bildirim gösteriyorsa, bu yöntem hatayı düzeltecektir. Robot değişiklikleri öğrendiğinde bildirim kaybolacaktır.
Öneri
Clean-Param direktifi kesişimseldir, dolayısıyla dosya içinde herhangi bir yerde belirtilebilir. Yandex botu için özel olarak başka direktifler tanımlarsanız, buna dair tasarlanmış tüm kuralları tek bir bölümde listeleyin. Bu durumda, User-agent: * dizesi göz ardı edilecektir.
Kopyalandı
Clean-param direktifi örneği
#adresler için:
https://example.com/page?utm_source=link&utm_medium=cpc&utm_campaign=new
#robots.txt şunları içerecek:
Kullanıcı temsilcisi: Yandex
Clean-param: utm_source&utm_medium&utm_campaign /page
#böylece bota https://example.com/page adresini aramada tutması gerektiğini söylüyoruz
#herhangi bir adresteki sayfalardaki parametrelere direktifi uygulamak için adres belirtmeyin:
Kullanıcı temsilcisi: Yandex
Clean-param: utm_source&utm_medium&utm_campaign
http://example.com/page/ ve http://example.com/page?AMP
Bu durumda, robotun URL’deki parametreleri görmezden gelmesi için robots.txt dosyasına Clean-param direktifini ekleyin.
AMP sayfaları GET parametresiyle değil de /AMP/ dizin biçimi kullanılarak oluşturuluyorsa, bunlar normal içerik kopyaları olarak değerlendirilebilir.
Robot, bir sonraki site ziyaretinde değişiklikleri öğrenir. Bu gerçekleşir gerçekleşmez, aramada yer almaması gereken sayfa üç hafta içinde aramadan çıkarılacaktır. Sitede çok sayıda sayfa varsa, bu daha uzun sürebilir.
Değişikliklerin etkili olup olmadığını kontrol etmek için Yandex Webmaster’daki Aranabilir sayfalar sayfasına gidin.
Gruplamayı kaldırma
Arama kalitesini artırmak için gruplamayı kaldırma mekanizması uygulanabilir. Bu, şu durumlarda gerçekleşir:
Kullanıcının sorununu en iyi şekilde çözen sayfalar aynı etki alanında yer alırken, diğer kaynaklar daha az ilgili olduğunda. Örneğin, bir sorgu belirli bir siteyi belirttiğinde. Bu durumda, arama bu sitenin farklı sayfalarına birkaç bağlantı gösterebilir.
Sonuçlar, büyük bir web portalının farklı alt alan adlarını içerir, yani birkaç bilgi kaynağı ve hizmeti birleştiren bir site. Genellikle bunlar, farklı işletmelere ve sahiplerine ait olan alt alan adları barındıran sitelerdir ve içerik çeşitli hizmetlerle ilgilidir. Arama, web portalının her bir alt etki alanını birbirinden bağımsız olarak sıralar. Örneğin, bu tür bir gruplama, büyük ekosistem platformları ve blog platformları için uygulanır.
Arama sonuçlarında sıkça üst sıralarda yer alan bir sitenin sahibi, alan adlarını bir web portalı olarak yeniden sınıflandırmayı önermek için Yandex Webmaster’ı kullanabilir. Bunu yapmak için, alt alan adlarındaki hizmetlerin ve sahiplerinin bir açıklamasını sağlamanız gerekir. Bundan sonra, kullanıcı sinyallerini bağımsız olarak biriktiren bağımsız siteler olarak sıralanabilirler. Kullanıcı sinyallerindeki değişiklikler, alt alan adlarının arama sonuçlarındaki konumlarını hem olumlu hem de olumsuz etkileyebilir.