HTTP durum kodları referansı
3xx kodları (yönlendirme)
Sorgu yönlendirmesi için kullanılan HTTP durum kodlarının listesi (3xx kodları).
Kod |
Hata |
Nasıl düzeltilir |
300 |
Birden fazla seçenek |
İstenen URL birden fazla kaynağa karşılık geliyor ve endeksleme botu URL’nin hangi sayfayla ilişkili olduğunu belirleyemedi (kod Başlıkları düzeltin ve kaynağı doğru bir şekilde belirtin, böylece robot sayfayı endeksleyebilir. |
301 |
Kaynak kalıcı olarak taşındı |
Belge artık sunucu tarafından kullanılmıyor ve bağlantı başka bir sayfaya yönlendiriliyor (kod Kullanıcılar bu tür belgeleri görmeyeceği için, aramada göstermenin bir anlamı yoktur, bu yüzden robot onları endekslemez. Ancak, robot yönlendirme hedef sayfasını endeksleyecektir, eğer mevcutsa. Bir sayfayı kalıcı olarak yeni bir URL’ye taşıdığınızda bu kodu kullanın. Arama motorları tarafından doğru işlenmesini sağlamak için yönlendirmeyi en az 6 ay aktif tutun. |
302 |
Kaynak geçici olarak taşındı |
İstenen kaynak geçici olarak farklı bir adreste bulunuyor (kod Kullanıcılar bu tür belgeleri görmeyeceği için, aramada göstermenin bir anlamı yoktur, bu yüzden robot onları endekslemez. Ancak, robot yönlendirme hedef sayfasını endeksleyecektir, eğer mevcutsa. Bu kodu yalnızca geçici yönlendirmeler için kullanın:
Yönlendirmeyi kalıcı hale getirecekseniz, |
303 |
Başka bir kaynağa bakın. |
İstenen kaynak farklı bir adreste bulunuyor ve Form gönderiminden sonra kullanıcıyı yönlendirmek için bu kodu kullanın. |
304 |
Kaynak değiştirilmedi |
Kod Statik kaynaklar için bu kodu kullanın:
Bu, endekslemeyi hızlandıracak ve trafiği azaltacaktır. |
305 |
Ara sunucu kullan |
İstenen kaynağa yalnızca Bu kod artık kullanılmıyor ve güvenlik endişeleri nedeniyle kullanılmamalıdır. Bunun yerine:
|
307 |
Geçici yönlendirme |
İstenen kaynak geçici olarak farklı bir adrese taşındı. Bu adresi Yönlendirmeyi korumanız gereken geçici yönlendirmeler için bu kodu kullanın:
|
308 |
Kaynak kalıcı olarak taşındı |
Belge artık sunucu tarafından kullanılmıyor ve bağlantı başka bir sayfaya yönlendiriliyor (kod Kullanıcılar bu tür belgeleri görmeyeceği için, aramada göstermenin bir anlamı yoktur, bu yüzden robot onları endekslemez. Ancak, robot yönlendirme hedef sayfasını endeksleyecektir, eğer mevcutsa. Kalıcı yönlendirmeler için bu kodu kullanın, burada korumanız gerekenler:
|
4xx kodları (istemci hatası)
İstemcinin isteğinde olası hatalar için kullanılan HTTP durum kodlarının listesi (4xx kodları).
Kod |
Hata |
Nasıl düzeltilir |
400 |
Geçersiz istek/Kötü İstek |
Sunucu, yanlış sözdizimi nedeniyle isteği anlayamıyor. İsteğin ve parametrelerinin geçerli olduğundan emin olun. Tüm istek başlıkları ve parametreler HTTP spesifikasyonuna uygun olmalıdır. |
401 |
Yetkisiz istek |
Belgeye erişim için bir parola gereklidir veya kullanıcı kayıtlı olmalıdır. Sunucu kimlik doğrulama ayarlarınızı kontrol edin. Yetkilendirmenin beklendiği gibi çalıştığından ve erişim kapsamlarının doğru bir şekilde ayarlandığından emin olun. |
402 |
İstek için ödeme gereklidir |
Sunucuda dahili bir hata veya yapılandırma hatası. Sunucuda doğru ödeme işlemlerini ayarlayın. Ödeme sisteminin çalıştığından ve sitenizle düzgün bir şekilde entegre edildiğinden emin olun. |
403 |
Kaynağa erişim yasaklandı |
Belgeye erişim yasaklandı. Sayfanın dizine eklenmesi için erişime izin verin. |
404 |
Kaynak bulunamadı |
Belge mevcut değil. Sitenin bir bölümünü sildiyseniz, robotun erişimini engellemek için robots.txt kullanabilirsiniz. Sitede böyle bir sayfa hiç yoksa, bu hatayı görmezden gelin, belki birisi sitenize yanlış bir bağlantı koymuştur. |
405 |
Geçersiz yöntem |
İstek (Request-Line) içinde tanımlanan yöntem belirtilen kaynak için uygulanamaz, bu yüzden robot onu dizine ekleyemedi. Sunucunuzu uygun HTTP yöntemlerini destekleyecek şekilde ayarlayın. Gerekirse CORS ayarlarınızı kontrol edin. |
406 |
Kabul edilemez istek |
Gerekli belge mevcut, ancak format yanlış (dil veya kodlama robot tarafından desteklenmiyor). Sunucunuzu içeriği çeşitli formatlarda sunacak şekilde yapılandırın. Tüm gerekli içerik türlerinin desteklendiğinden emin olun. |
407 |
Ara sunucu veya güvenlik duvarı tanımlaması gerekiyor |
Proxy sunucusunda kayıt gereklidir. Proxy sunucusunun amaçlandığı gibi çalıştığından emin olun veya ihtiyacınız yoksa devre dışı bırakın. |
408 |
İstek zaman aşımına uğradı |
Site belirtilen süre içinde isteği tamamlayamadı ve robot bağlantıyı kesti. Sunucuda istek işleme sürelerini optimize edin. Sunucu yapılandırmanızda uygun zaman aşımı sürelerini ayarlayın. |
409 |
Çakışma |
İstek, başka bir istekle veya sunucu yapılandırmasıyla çakışıyor. Sunucunuzun eşzamanlı istekleri nasıl işlediğini düzeltin. Paralel işlemler için çatışma çözüm mekanizmaları uygulayın. |
410 |
Kaynak kullanılamıyor/Gitti |
İstenen kaynak siteden kalıcı olarak silindi. Kalıcı olarak silinen kaynaklar için |
411 |
Uzunluk Gerekiyor |
Sunucu, belirli bir Content-Length başlığı olmadan isteği kabul etmeyi reddediyor. Sunucunuzdaki başlıkları düzeltin, böylece dizinleme botu bir dahaki sefere sayfayı tarayabilir. |
412 |
Önkoşul Başarısız |
Sunucu, bir veya daha fazla istek başlık alanında bir uyumsuzluk buldu (önkoşul işleme sırasında bir hata veya başarısızlık). Sunucunuzun koşullu istekleri nasıl işlediğini kontrol edin. Önbelleklemenin beklendiği gibi çalıştığından emin olun. |
413 |
İstek Varlığı Çok Büyük |
Sunucu, isteği işleme almayı reddediyor çünkü istek sunucunun işleyebileceğinden daha büyük. Sunucu yapılandırmanızda uygun istek boyutu sınırlarını ayarlayın. Büyük dosyaları parça parça yüklemek için bir mekanizma uygulayın. |
414 |
İstek-URI Çok Uzun |
Sunucu, robot tarafından istenen URI (Request-URI) sunucunun işleyebileceğinden daha uzun olduğu için isteği işleme almayı reddediyor. Sunucuda URI uzunluk sınırını artırın veya URL yapısını optimize edin. |
415 |
Desteklenmeyen MIME Türü |
Sunucu, istek gövdesinin desteklenmeyen bir biçimde olması nedeniyle isteği işlemeyi reddediyor. Sunucunuzun tüm gerekli veri formatlarını desteklediğinden ve tüm içerik işleyicilerinin doğru bir şekilde ayarlandığından emin olun. |
416 |
Range işlenemiyor |
Sunucu, istek başlığındaki Sunucunuzu, |
417 |
Beklerken başarısız oldu |
Sunucu, istek başlığındaki Sunucunuzun |
422 |
İşlenemeyen Varlık |
Sunucu, bir (veya daha fazla) istek öğesini işleyemiyor. Sunucuda gelen verilerin doğrulamasını iyileştirin. İstemcilerin, isteklerinin neden reddedildiğini açıklayan net mesajlar aldığından emin olun. |
423 |
Kilitli |
Sunucu, gerekli kaynaklardan birinin engellenmesi nedeniyle isteği işlemeyi reddediyor. Sunucunuzun kaynak kilitlemeyi nasıl ele aldığını gözden geçirin. İşlemler tamamlandıktan sonra kilitlerin düzgün bir şekilde serbest bırakıldığından emin olun. |
424 |
Yanlış bağımlılık |
Sunucu, bağımlı kaynaklardan birinin engellenmesi nedeniyle isteği işlemeyi reddediyor. Tüm bağımlı servislerin kullanılabilirliğini ve çalışabilirliğini kontrol edin. Bağımlı bileşenler kullanılamadığında uygun hata işleme ayarlayın. |
426 |
Yükseltme gerekli |
Sunucu, SSL’ye bağlantı yükseltmesi talep etti, ancak istemci SSL’yi desteklemiyor. Sunucunuzu, protokol güncellemelerinin ne zaman gerektiğini doğru bir şekilde belirleyecek şekilde yapılandırın. Doğru SSL veya TLS yapılandırmasını sağlayın. |
429 |
Çok fazla istek gönderildi |
Kısa sürede çok fazla istek gönderildi. Bu, örneğin bir DDoS saldırısı girişimini gösterebilir. Yanıt, isteğin ne zaman tekrarlanabileceğini belirten bir Retry-After başlığı ile birlikte gelebilir. Yandex bu başlığı dikkate almaz. Sunucuda hız sınırlarını yapılandırın. Farklı kullanıcı türleri için bir kota sistemi uygulayın. Çok sayıda isteği işlemek için altyapınızı optimize edin. |
5xx kodları (sunucu hatası)
Olası sunucu hataları için kullanılan HTTP durum kodlarının listesi (5xx kodları).
Kod |
Hata |
Nasıl düzeltilir |
500 |
Dahili sunucu hatası |
Sunucu, isteği tamamlamasına izin vermeyen beklenmedik bir durumla karşılaştı. Bu hatanın neden oluştuğunu öğrenmek için sunucu günlüklerini kontrol edin. Sunucu tarafı kodunuzdaki hataları düzeltin. Uygun istisna işleme yapılandırın ve bilgilendirici hata kaydı sağlayın. |
501 |
Yöntem desteklenmiyor |
Sunucu, isteği yürütmek için gereken işlevselliği desteklemiyor. Bu yanıt, sunucunun istek yöntemini tanımadığını ve herhangi bir kaynak için sağlayamayacağını belirtir. Sunucunuzun tüm gerekli HTTP yöntemlerini desteklediğinden emin olun veya istekleri doğru şekilde işlemek için yapılandırmasını ayarlayın. |
502 |
Ağ geçidi hatası |
Geçit veya proxy sunucu olarak hareket eden sunucu, isteği yerine getirmeye çalışırken eriştiği bir iç sunucudan geçersiz bir yanıt aldı. İstek işleme zincirindeki tüm sunucuların durumunu ve ayarlarını kontrol edin. Proxy sunucunuzun veya yük dengeleyici ayarlarınızın doğru olduğundan emin olun. |
503 |
Hizmet kullanılamıyor |
Geçici aşırı yüklenme veya sunucu bakımı nedeniyle bir hata oluştu. Sunucunuzun kapasitesini artırın veya mevcut yükü işlemek için ayarlarını optimize edin. Planlı bakımdan sonra sunucunuzu hızlı bir şekilde çevrimiçi hale getirdiğinizden emin olun. |
504 |
Ağ geçidi zaman aşımı |
Geçit veya proxy olarak hareket eden sunucu, isteği tamamlamak için erişmesi gereken bir üst sunucudan zamanında yanıt almadı. Proxy sunucunuzda veya geçit ayarlarınızda zaman aşımı değerlerini artırın. Üst sunucuların performansını kontrol edin ve optimize edin. |
505 |
HTTP sürümü desteklenmiyor |
Sunucu, robot istek mesajında kullanılan HTTP protokol sürümünü desteklemiyor veya desteklemeyi reddediyor. Gerekli HTTP sürümünü desteklemek için sunucu yazılımınızı güncelleyin veya sunucunuzu desteklenen protokol sürümünü kullanacak şekilde yapılandırın. |
507 |
Yetersiz alan |
Sunucu, disk alanı yetersizliği nedeniyle isteği işleyemiyor. Sunucunun diskinde alan açın. Kritik eşikler aşıldığında otomatik uyarılarla boş alan izlemeyi yapılandırın. |
510 |
Genişletilmedi |
Sunucu, istenen uzantıyı desteklemediği için isteği işleyemiyor. Sunucuda uygun uzantıları yükleyin ve yapılandırın veya uygulamanın mantığını mevcut uzantıları kullanacak şekilde değiştirin. |