Webmaster

Kullanıcı davranışların analizi

Sipariş, satın alma ve arzu edilen diğer ziyaretçi işlemlerinin sayısını artırmak için, ziyaretçilerin sitedeki davranışlarına dikkat etmek gerekir: Hangi sayfalarda daha uzun kalıyorlar? Sitenin sayfalarında dolaşmak için hangi yolları kullanıyorlar? Hedef sayfalara (örneğin, ürün siparişi sayfasına) neden ulaşamıyorlar? Sitede bilgi aramayı zorlaştıran sayfalar hangileri? Hangi sayfalar daha çok dikkat çekiyor? vs. Kullanıcı davranışının analiz edilmesi için genellikle ziyaret sayaçları kullanılır. Yandex.Metrica servisini kullanmanızı öneririz. Ayrıca, sunucunun çalışması hakkında sistem bilgilerini ve sitedeki birçok kullanıcı işleminin protokolünü içeren web sunucusu günlükleri'nin düzenli olarak analiz edilmesi de yarar sağlar.

Dikkat edilmesi gerekenler:

  • Ziyaret kaynakları. Ziyaretçilerin sitenize nerelerden ulaştığı, sitenize kullanıcı akını (trafik) sağlayan kaynak türlerini anlamaya yardımcı olacaktır. Bu rapordaki değişimlerin izlenmesi gerekir; hem herhangi bir varolan siteyle ilgili problemler hakkında, hem de yeni kaynakların ortaya çıkışı hakkında fikir verebilir. Sitenizde yeni ziyaretçi kaynakları ortaya çıkmışsa, ziyaretçilerin sitedeki davranışlarını analiz edin. Yeni ziyaretçilerin belirli özellikleri sitede başka değişikliklerin uygulanmasını gerektirebilir.

  • Arama sorguları. Kullanıcıların sitenize ulaştığı yeni arama tümcelerinin izlenmesi için bu raporu kullanın.

  • Hedef sayfaları, yani kullanıcın uğrayarak sepete ürün ekleme, sipariş verme veya form doldurma gibi beklediğiniz bir işlemi gerçekleştirdiği sayfaları ayırın. İşlemi gerçekleştiren kullanıcıların yüzdesine 'dönüşüm oranı' adı verilir. Dönüşümü artırma hakkında birçok kitap yazılmıştır; biz burada sadece, değişikliklerin sonucunu sürekli olarak denemenin ve analiz etmenin önemli olduğunu söyleyelim. Önemli bağlantıların görsel sunumunu değiştirin, kullanıcının hedefe giden yolu bulmasını sağlayın ve analiz edin.

  • Kullanıcı bilgisayarının ekran çözünürlüğü, tarayıcı sürümü, işletim sistemi gibi teknik parametreleriyle ilgili istatistikler. Site çoğu zaman, farklı tarayıcılarda ve farklı çözünürlüklerde hiç de sizin sandığınız gibi görünmez. Bunu göz önünde bulundurmaya ve mümkün olduğunca denetlemeye çalışın.

Ayrıca, Yandex.Metrica servisinde (SMS dahil) barındırma sorunları hakkında bildirim oluşturmanızı öneririz. Bazı içerik yönetim sistemleri (CMS, content management system) benzer olanakları da destekler.

Ayrıca, kullanıcıların Internet'e erişim hızının sizin hızınızdan çok daha farklı olabileceğini aklınızdan çıkarmayın. Sitenize çevirmeli (dial-up) bağlantı gibi yavaş bağlantısı olan kullanıcıların da uğrayacağını değerlendiriyorsanız, site sayfalarının boyutunu en küçüğe indirmenizi öneririz. Örneğin, tasarım öğeleri olarak megabaytlarca büyüklükte görüntüler kullanmanın bir anlamı yoktur.

Not. 

Yandex.Metrica servisinin yardımıyla sitenizdeki kullanıcıların davranışlarını analiz edin. Siteyi, kullanıcılar açısından kullanışlı hale getirin.

Sonraki bölüm

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!