Webmaster

Siteniz hangi sorulara cevap veriyor

Yandex arama sisteminin temel amacı soruları yanıtlamaktır. Siteniz kullanıcının sorusunu diğer sitelerden daha iyi yanıtlayabilirse, ilgili arama sorgusu için arama sonuçlarında özellikle birinci sırada yer alma olasılığı en üst düzeyde olur. Sizin veya şirketinizin, herhangi bir bölgede insanların talep ettiği hizmetleri gösterdiğinizi varsayalım. Bu durumda sitenizi, kullanıcılara bu hizmetleri anlatacak ve reklamınızı yapacak şekilde oluşturabilirsiniz ve Yandex araması da sitenizin sayfalarından alınan bilgileri kullanarak, ilgilendikleri sorularının yanıtlarını bulmalarında kullanıcılara yardımcı olur. Siteyi oluştururken, kullanıcıların gereksinimlerini arama sorguları biçiminde nasıl formüle ettiklerini anlamanız yararlı olacaktır. Buradaki mesele, bir sayfadaki metin ile sorgu ifadesi arasındaki eşleşme derecesinin (yani, “metin eşleşmesi”), bu sayfanın ilgili sorgu için arama sonuçlarındaki yerini çok fazla etkilemesidir. Örneğin, kullanıcı herhangi bir terimi arıyorsa ve bu terim sitenizin sayfalarında hiç kullanılmıyorsa, arama sisteminin sitenizde kullanıcı sorgusuna iyi bir yanıt bulunduğunu değerlendirme olasılığı düşüktür.

Not. 

Sitenizin sayfalarındaki metinlerin, potansiyel müşterilerinizin sorgularına uygun olmasına dikkat edin.

Kullanıcının faaliyet gösterdiğiniz hizmet alanıyla ilgilendiğini tasavvur edin. Sorgusunu Yandex'e nasıl ifade eder? Hangi sözcükleri kullanır? Gereksinimini ne kadar ayrıntılı açıklar? Kullanıcıların Yandex'e tam olarak neleri ve nasıl sorduklarını analiz etmenizde, “Anahtar sözcük istatistikleri” (EN) servisi size yardımcı olacaktır.

Ticari ürününüzü veya hizmetinizi ifade eden sözcük veya sözcük grubunu girin ve “Tahmin Et” düğmesine basın. Verdiğiniz sözcük veya sözcük grubunu içeren kullanıcı sorgularını (solda) ve kullanıcıların bu sözcüğü veya sözcük grubunu ararken girdiği ilişkili sorguları (sağda) göreceksiniz. Sağdaki sütun, incelenen hizmet alanıyla ilişkili bariz olmayan sorguları ilk bakışta bulmanıza yardımcı olur. Örneğin, kullanıcılar kaynak sorguyu daha açık belirten veya bağlamını genişleten eşanlamlı sözcükler ya da diğer sözcükler kullanabilirler. Her sorgunun yanındaki sayılar, Yandex'e yöneltilen ilgili sorguların aylık nicelik değerini verir. Böylece, “telefon” sözcüğünün yanına, “telefon” sözcüğünü içeren tüm sorgular (“telefon satın al”, “cep telefonu”, “cep telefonu satın al”, “yeni benek desenli cep telefonu satın al” vb.) için gösterim sayısı getirilir.

Bölgelere göre sorgu istatistiklerini arayarak, arama sorgusunun bulunduğunuz şehir veya bölgedeki popülerliğine bakabilirsiniz.

Sorgunun popülerliği pek çok etmene bağlıdır ve oldukça fazla değişkenlik gösterebilir. Örneğin, yılın mevsimi veya faaliyetlerinizin yönelimiyle herhangi bir şekilde ilişkili olarak dünyada gelişen olaylar sorgunun popülerliğini etkiler. Durumun izlemek ve analiz etmek için Yandex.Webmaster ve Yandex.Metrica servislerinden yararlanın.

Not. 

Sağladığınız hizmetleri karakterize etmek için kullanılabilecek birkaç anahtar tümce seçin. Bir sayfanın üst sıralarda yer alabilmesi için, kullanıcının sorusuna Internet ortamındaki en iyi yanıtı vermesi gerekir.

Sonraki bölüm

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!