Servis kilidi ve güvenlik resmi

Servis neden engellendi?

Kullanıcı veya programlardan çok sayıda benzer sorgunun geldiği bir Yandex servisi engellenebilir. Örneğin, birkaç kişinin aynı IP adresinden internete bağlı olan birkaç cihazdan, bir Yandex servisini kullandığını düşünelim. Bu durumda Yandex tüm bu kullanıcıları tek bir kullanıcı olarak algılar ve ek kimlik doğrulama ister.

“Ben robot değilim”'e tıkladığımda ayrıca bir kod girmem isteniyor. Neden?

“Ben robot değilim” seçeneğinin tıklanması, gerçek kişiyi bir programdan ayırt etmek için bazen yeterli olmayabilir. Algoritmalarımızı sürekli geliştiriyor olmamıza karşın bazen ek kontrol işlemlerine ihtiyaç duyabiliriz.

Böyle durumlarda arama sayfasına geri dönmek için görüntülenen güvenlik görselinde gördüğünüz karakterleri girip Gönder butonuna tıklayın.

Güvenlik görselini yenilemek için simgesine tıklayın.

Güvenlik resmindeki karakterler yerine ses kaydındaki rakamları girebilirsiniz. Bunun için  → Seslendir yolunu takip edin ve ses kaydını dinleyin.

Uyarı. Her zaman yalnızca resimdeki karakterlerin girilmesini isteyen Yandex, hiçbir zaman bir telefon numarası belirtilmesini, bir SMS mesajı gönderilmesini veya kullanıcı adı ile şifrenizin tekrar girilmesini istemez. Bu tür istekler aldığınızda sahte bir sayfaya girmiş olduğunuzu bilin. Böyle bir durumla karşılaştığınızda, konuyu geri bildirim formu üzerinden bize bildirin.

Karakterleri doğru girdiğinizde Yandex, tarayıcınızı güvenilir olarak kaydeder (dosyaların tarayıcınızda sürekli kaydedilmesi kaydıyla).

Yandex'e otomatik sorgular göndermeniz gerekiyorsa lütfen şu servisi kullanın: Yandex.XML.

Çok sayıda ek kontrol işlemi isteği nedeniyle servise uzun bir süre giremezseniz lütfen durumu Destek Ekibi'ne bildirin.

IP adresimi kullanarak başka biri nasıl internete girebilir?

IP adresinizden gelen sorguların hepsinin mutlaka sizin cihazınızdan gönderilmiş olması şart değildir. İnternet servis sağlayıcıları bazen aynı IP adresi altında birkaç aboneyi birleştirirler.

Halka açık bir kablosuz ağ üzerinden internete bağlanırsanız (örneğin bir kafedeyseniz) IP adresiniz aynı WiFi bağlantı noktasını kullanan herkesle aynı olur

Güvenlik resmini göremiyorum

“Ben robot değilim” seçeneği seçildikten sonra güvenlik resmi veya ses kaydı butonu görüntülenmiyorsa tarayıcı ayarlarınızda görselleri yükleme özelliğinin etkin olduğundan emin olun. Yandex logosunu görüp de güvenlik görselini göremiyorsanız tarayıcı eklentilerinin veya güvenlik duvarı ayarlarının, verilerin yüklenmesini engellemediğinden emin olun. Bu sorunla iş yerinizde karşılaştıysanız ağ yöneticinize başvurun.

Destek Ekibi'ne yaz

Lütfen, bu servisin Destek Ekibi'ne doğrudan başvurun. Bunu yapmak için ilgili servisin geri bildirim formunu kullanın. Genellikle geri bildirim formları web sayfasının alt kısımında bulunur veya bu forma içindekiler listesi üzerinden erişilebilir. Böylece başvurunuz ilgili uzmanlara hemen ulaşır ve daha hızlı yanıt alırsınız.