Yandex.Display

Gösterim koşulları

İçerik bazlı sözcük grupları nedir?

İçerik bazlı sözcük grupları aynı konuda olan sözcük gruplarının paketidir.

Yandex uzmanları, sorgu istatistiğinin analizine göre reklam kampanyasında kullanılabilecek hazır içerik paketleri geliştirdiler. Hem geniş tüketici kitlelerinin hem de belirli konuda uzmanlaşmış tüketicilerin yaptığı sorgular hazır içerik paketlerine dahildir. Böylelikle hazılladığımız hazır tematik paketler ilgili hedef kitlenin tümünü kapsar.

Hazır içerik paketi düzenlenebilir mi?

Evet, seçtiğiniz içerik paketini ihtiyacınıza uygun bir şekilde düzenleyebilirsiniz.

İçerik paketlere değişiklikler yaparken lütfen içerik paketler için uygulanan genel koşullara dikkat edin (İçerik paketleri için koşullar. Medya İçerik Bannerı).

Reklam kampanyası devam ettiğinde içerik paket düzenlenebilir mi?

Evet, paketi istediğiniz zaman düzenleyebilirsiniz.

Sözcük grubu paketini ikiye bölüp her bir bölüm için ayrı banner oluşturulabilir mi?

Hayır, maalesef mümkün değildir. Reklam materyallerinin sıralaması değişebilir fakat anahtar sözcük grubu paketi bölünmez ve bir bütün olarak kullanılmalıdır.

Bana uyan bir paket bulamadım. Yeni bir paket oluşturabilir miyim?

Evet, mümkün. İçerik bazlı sözcük gruplarını kendiniz seçebilirsiniz veya Yandex uzmanlarının hizmetini kullanabilirsiniz.

Tematik paketlerin oluşturulması veya bunlarda değişiklikler yapılması için belli kurallar olduğuna dikkat etmeniz gerekir:

  • Anahtar sözcük içeren sorguların aylık sayısı, coğrafi hedefleme hariç olmak üzere 10.000'den az olmamalıdır.

  • “İç içe konmuş” sorguların kullanımına izin verilmez.

  • Paketteki tüm anahtar sözcük grupları aynı konuya ait olmalılar.

  • Paketin toplam boyutu 16 KB'ı aşmamalıdır.

  • Anahtar sözcük gruplarında Türkçe, İngilizce, Rusça, Ukraynaca ve Kazakça harfler, rakamlar, +, -, ! ve boşluk işaretleri kullanılabilir.

Kurallar hakkında daha ayrıntılı bilgi için İçerik paketleri için koşullar. Medya İçerik Bannerı.

Anahtar sözcükleri içeren sorguların aylık sayısının 10.000'den az olamamasının anlamı nedir? Beni ilgilendiren kesit çok spesifik ve dar ise ne yapmalıyım?

Görüntülü Arama Reklamı'nın en önemli özelliği, reklam mesajının belirli bir konuyla ilgilenen bir hedef kitleye gösterilmesidir. Belli bir konu üzerindeki sorguların aylık minimum sayısının 10.000 adet olarak belirlememiz yaptığımız istatistik analizine dayalı olup

Aylık sorgu sayısı bu kısıtlamanın altında olan kesitler Display'ın kullanımı için çok küçüktür. Bu tür küçük kesitler için Display'i değil Yandex.Direct'i kullanmanızı öneriyoruz.

Negatif anahtar sözcükler nedir?

Negatif anahtar sözcük içeren sorguya yanıt olarak reklam gösterilmez. Böylece tematik paketinizde “sözcük1 −sözcük2” ibaresinin bulunması, reklamınızın ancak bir kullanıcı sorgusunun belki diğer sözcükler arasında “sözcük1”'i içerip “sözcük2”'yi içermediğinde gösterileceği anlamına gelmektedir.

Başka bir deyişle negatif sözcüklerin kullanılması sayesinde o negatif olarak belirttiğimiz anahtar sözcükleri içeren sorguları reklamımızla yanıtlamayı önleyerek kaynak sorgunun anlamsal kapsamını istediğimiz gibi daraltabiliyoruz. Örneğin, reklamınızdaki anahtar cümle olan “oto tamiri”'ne bir negatif anahtar sözcük olarak “kitaplar” sözcüğü eklendiğinde reklamınız, “oto tamiri kitapları” şeklindeki sorgulara yanıt olarak görüntülenmez.

Seçilen içerik bazlı sözcük grupları reklam yayınlama maliyetini etkiler mi?

Görüntülü Arama Reklamı'nın yayınlama ücreti sabittir ve seçilen sözcük grupları bunu hiçbir şekilde etkilemez.