Yandex.Display

Servis hakkında

Görüntülü Arama Reklamı nedir?

Görüntülü Arama Reklamı, belli bir ilgi alanına sahip ziyaretçi kitlesini çekmek için en kullanışlı yollardan biridir. Görüntülü Arama Reklamı, Yandex arama sonuçları sayfasında gösterilir.

Reklamda geniş formatlı ve kolay görünür grafik öğeler bulunması kullanıcının zihninde reklamı yapılan ürünün görsel anlamda oluşmasını sağlar. Grafik öğeler büyük fontta ve ilgi çekici olabilir. Web sayfasına giriş yapan bir kullanıcı, “ilk ekrana” yerleştirilmiş banner sayesinde reklamı hemen görür ve reklama tepki verebilir.

Görüntülü Arama Reklamı girilen sorguya yanıt olarak gösterildiği için her zaman kullanıcının ilgi alanıyla bağlantılıdır. Bunun bir diğer avantajı ise Görüntülü Arama Reklamı sayesinde hedef kitlenin maksimum şekilde kapsanmasıdır; böylece reklam, konuyla o anda ilgilenen en yüksek sayıda kullanıcıya gösterilmiş olur.

Görüntülü Arama Reklamı nerede gösterilir?

Medya içerik bannerı Yandex arama sonuçları sayfasında gösterilir. Kullanıcılar Yandex'e hergün binlerce konuda sorgu gönderir. Gelen sorguların istatistiklerini analiz ederek belirli bir konuya özgü bir sorgu listesini oluşturmak ve bu sorguları bunlara uygun bir reklam bannerının gösterimiyle yanıtlamak mümkündür.

Görüntülü Arama Reklamı ne işe yarar?

Görüntülü Arama Reklamı'nı kullanarak ulaşabileceğiniz başlıca hedefler:

  • Hedef kitleniz arasında markanızın bilinirliğinin artışı

  • Yeni bir ürünün piyasaya sunulması

  • Geniş veya özel bir hedef kitleye yönelik reklam kampanyalarının yürütülmesi

  • Bayilerin ve toptan alıcıların ilgisi ve/veya desteği

  • Markanızın son kullanıcılar arasında cazibesinin artırılması

Bu çözüm ne tür müşteriler için uygun?

Bu çözüm, genellikle orta ve büyük işletmeler için geliştirilmiştir. Görüntülü Arama Reklamı'nın en önemli özelliği, reklam mesajının belirli bir konuyla ilgilenen bir hedef kitleye gösterilmesidir. Oldukça geniş anlamlı bir terim olan konu veya özel temaları, belirli bir anahtar sözcük seti (veya tematik paket) kullanılarak tanımlanabilen bir çalışma sahası olarak algılıyoruz. Bu anahtar sözcükleri içeren arama sorgularının aylık minimum sayısı, coğrafi hedefleme hariç olmak üzere 10.000 olmalıdır.

Reklamın bir kullanıcıya, 28 günde en fazla 3 kere gösterilmesi kısıtlaması niçin uygulanıyor?

Reklam uzmanlarının görüşü, normal şartlarda bu gösterim sayısının bir kullanıcının o reklamı fark etmesi ve kendisini ilgilendirip ilgilendirmediği konusunda karar verebilmesi için yeterli olduğu yönündedir. Bannerın bu süre içinde gösterim sayısı 3'ten az olduğunda kullanıcının dikkati o reklamın konusu üzerinde odaklanmayarak onu kaçırabilir. Gösterim sayısı 3'ün üstüne çıkarıldığında ise kullanıcının dikkati “yorgunluğun” etkisiyle o reklamın konusunu kavrayamaz hale gelir. Gösterim sayısı için uygulanan kısıtlama gereksiz gösterimlere ayrıca para harcamayı önleyerek reklam bütçenizi optimize etmenize de olanak sağlar.