Telefon numarası ile ilgili sorunlar

  1. Numaranın biçimi geçersiz
  2. Bu numara engellendi
  3. Onay kodu gelmiyor
  4. Numaranın eklenmesi, değiştirilmesi ya da silinmesi ile ilgili bildirim aldıysam ne yapmalıyım?
  5. Doğrulama kodum başkasına ait bir numaraya gönderildi

“Numaranın biçimi geçersiz”

Telefon numarası aşağıdaki formatta girilmelidir (+90 Türkiye'nin kodudur):

“Bu numara engellendi”

Onay kodu gönderildikten sonra numaralar bir süreliğine engellenir. Telefon numarasını ekledikten sonra, kodu içeren SMS'nin elinize ulaşmasını mutlaka bekleyin ya da birkaç saat sonra kodu tekrar istemeyi deneyin.

Onay kodlarının belirli bir geçerlilik süresi yoktur. Kod elinize ne zaman ulaşırsa ulaşsın istediğiniz zaman Telefon numaraları sayfasına geri dönebilir ve kodu girebilirsiniz.

Onay kodu gelmiyor

Olası nedenleri:

  • Sistem SMS'yi henüz işleme alamamıştır (mesajın ulaşması için en uzun süre 24 saattir).

  • Telefonunuz kapalıdır ya da şebekenin çekim alanı dışındadır.

  • Yanlış telefon numarası girdiniz. Ülke kodunu doğru girdiğinizden emin olun: +90 — Türkiye'nin kodu.

    Diğer ülkelerin kodlarını istediğiniz zaman Yandex'ten öğrenebilirsiniz:

  • Yandex, sizin cep telefonu operatörünüze ileti gönderemez.

Cep telefonu kullanmıyorsanız ya da Yandex, cep telefonu operatörünüze SMS gönderimini desteklemiyorsa; unutulan şifreyi değiştirmek için yedek e-posta adresini veya güvenlik sorusu yanıtını kullanabilirsiniz.

Numaranın eklenmesi, değiştirilmesi ya da silinmesi ile ilgili bildirim aldıysam ne yapmalıyım?

Ana telefon numarasını düzenleyen sizseniz işleminize devam edin: Hesabınızın güvenliğini sağlamaya çalışan Yandex bu tür tüm işlemler gerçekleştiğinde böyle bildirimler otomatik gönderir.

Ancak haberiniz olmadan bu bildirimi aldıysanız, biri hesabınıza erişimi elde etmiş olabilir. Korkmayın; ana telefon numarasıyla hesabınıza erişimi kolayca sağlayabilirsiniz. Kötü niyetli kişilerin cep telefonunuza erişimleri yoksa, bağlı numarayı ancak 30 gün sonra değiştirebilir ya da silebilirler. Bu süre zarfında yapabilecekleriniz:

  1. Hesabınıza erişimi yenileyebilir ve şifrenizi değiştirebilirsiniz.

    Şifremi unuttum bağlantısıyla geçerek Yandex.Pasaport'un talimatlarını takip edebilirsiniz; onay kodu alın ve yeni şifre oluşturun (şifre oluştururken önerilerimizi dikkate alın).

  2. Ana numaranın değiştirilmesini ya da silinmesini Telefon numaraları sayfasından iptal edebilirsiniz.

Doğrulama kodum başkasına ait bir numaraya gönderildi

Yanlışlıkla başkasına ait bir numara girmeniz veya kullanıcı hesabınızın, erişemediğiniz ve artık bir başkasının ait olan eski numaranızla bağlantısını sona erdirmek istemeniz durumunda doğrulama kodunuz başkasına gönderilmiş olabilir.

Bu durum kullanıcı hesabınızın güvenliğini hiçbir şekilde riske atmaz: birinin telefon numaranızı ve doğrulama kodunuzu bilmesi buna izinsiz giriş yapılması için yeterli değildir.