Yandex bildirimleri

Yandex, kullanıcılarına otomatik olarak çeşitli hatırlatma, uyarı ve servis bildirimleri gönderir. Bu bildirimlerin bazılarıyla ilgili açıklamalar aşağıda sıralanmıştır. Alımınızın nedenini anlamadığınız bir SMS mesajı veya e-posta iletisi aldıysanız lütfen aşağıdaki bilgileri okuyun.

  1. SMS bildirimleri
  2. E-posta bildirimleri

SMS bildirimleri

“Yandex bildirimleri Yandex adlı göndericiden gelir.”

  1. Doğrulama kodunuz…
  2. Yandex’te bir telefon numarası silinmek üzere

Doğrulama kodunuz…

Yandex’te veya bir uygulamasında kullanıcı kayıt işleminiz sırasında ve Telefonlar sayfasında bir numara sildiğiniz, yenisini eklediğiniz veya bunlarda değişiklik yaptığınız durumlarda Yandex size mutlaka rakamsal doğrulama kodu gönderir. İşlemi doğrulamak için size sunulan bağlantıdan geçiş yaparak açılan sayfadaki özel alana aldığınız doğrulama kodunu yazın.

Doğrulama kodunu şu özel durumlarda da alabilirsiniz:

  • Biri kullanıcı hesabınıza izinsiz giriş yaparak telefon numaranızı silmeye çalışıyor. Bu durumda Telefonlar sayfasındaki şüpheli tüm işlemleri iptal edin ve şifrenizi değiştirin.

  • SMS mesajı çok geç geldiği için Yandex’ten bir doğrulama kodunu talep ettiğinizi unutmuşsunuz.

  • Başka bir Yandex kullanıcısı yanlışlıkla kendi telefon numarasının yerine sizin telefon numaranızı girdi. Bu durumda aldığınız bildirim mesajını yoksayabilirsiniz.

Yandex’te bir telefon numarası silinmek üzere

Bir telefon numarasının Yandex ID ile olan bağlantısı iptal edildiğinde numara sahibine buna dair bir SMS gönderilir. Bu mesajın numaranıza gelmesi, birinin bu numaranın kullanıcı hesabınızla bağlantısını iptal etmeye çalıştığı anlamına gelir.

Yandex ID’den söz konusu iptal işlemini başlatan siz değilseniz Telefonlar sayfasına geçerek işleme gerçekten başlanıp başlanmadığını kontrol edin. İşleme başlandıysa Silme işlemini iptal et butonuna tıklayın.

İptal işlemi başlatılmamışsa bildirimi yok sayabilirsiniz. Muhtemelen bir önceki numara sahibi bu numarayı kendi Yandex ID’sinden ayırmaya çalışıyordur.

E-posta bildirimleri

Yandex e-posta bildirimleri sadece noreply@passport.yandex.com.tr adresinden gönderilir.

  1. Telefon numarası iptali işlemi başlatılmıştır…
  2. Şu uygulama için şifreyi başarıyla oluşturdunuz.
  3. Yandex’teki hesabınıza biri giriş yaptı

Telefon numarası iptali işlemi başlatılmıştır…

Yandex ID’den bir telefon numarasının bağlantısı iptal edilmeye başladığında bildirimler, ilgili kullanıcı hesabıyla bağlantısı olan tüm e-posta adreslerine gönderilir. Bu bildirimi içeren bir e-posta almanız, birinin söz konusu numaranın kullanıcı hesabınızla bağlantısını iptal etmeye çalıştığı anlamına gelir.

Yandex ID’den söz konusu iptal işlemini başlatan siz değilseniz Telefonlar sayfasına geçerek işleme gerçekten başlanıp başlanmadığını kontrol edin. Silme işlemini iptal et butonu aktif durumdaysa bu butona tıklayın. İptal işlemi başlatılmamışsa bildirimi yok sayabilirsiniz.

Şu uygulama için şifreyi başarıyla oluşturdunuz.

Yandex ID’niz için başarılı bir şekilde yeni bir uygulama şifresi oluşturulduğunda Yandex bu bildirimi gönderir (bu işlemi sadece uygulama şifreleri yönetimi sayfasında yapabilirsiniz).

Bildirimde adı geçen uygulama için şifreyi oluşturmadıysanız bu durum bir dolandırıcının hesabınıza izinsiz girip bu işlemi yaptırdığı anlamına gelir. Tüm uygulama şifrelerinizi sıfırlamak için şifrenizi değiştirin. Şifrenizi değiştiremiyorsanız veya hesabınızda tek kullanımlık şifre ile giriş aktifse, lütfen erişimi kurtarın, böylelikle tüm uygulama şifreleriniz otomatik olarak sıfırlanacaktır.

Yandex’teki hesabınıza biri giriş yaptı

Bu bildirim Yandex’teki hesabınıza sıra dışı bir yöntemle giriş yapıldığında her zaman otomatik gönderilir.

Böyle bir e-posta almanız birisinin hesabınızı ele geçirdiği anlamına gelmez; Güvenlik sekmesinde Verilerinize erişim → Erişimi yönet bölümünde tüm başarılı girişler listelenir. Bu listede bir girişin hiç bir zaman kullanmadığınız bir web tarayıcısından veya internete hiç çıkmadığınız bir tarihte yapıldığını görürseniz lütfen söz konusu giriş kaydını içeren satıra, sonra Ben değilim butonuna tıklayın. Ardından bir saldırıdan şüpheleniyorsanız ne yapmanız gerektiğine ilişkin talimatlarımızı izleyin.