Uygulama şifreleri

Harici uygulamaların hesabınıza erişimini uygulama şifreleriyle kontrol edebilirsiniz. Örneğin e-posta programı için oluşturacağınız şifre, uygulamanın Disk'inize başvurmasına izin vermez ve hiçbir uygulama şifresi hesabınızın yönetimine erişim izni vermez.

Bu uygulamanın şifrelerini Erişim yönetimi sayfasında oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için Uygulama şifreleri butonunu etkin duruma getirmeniz gerekir (NOT: İki aşamalı kimlik doğrulama özelliği etkin durumdayken bu uygulama şifrelerinin kullanımı zorunludur ve bu şifreler devre dışı bırakılamaz).

Uyarı. İki aşamalı kimlik doğrulama özelliği etkin olmadığında resmi uygulamalar ve Yandex programları genel hesap şifresini ister, İki aşamalı kimlik doğrulamayı kullanıyorsanız tek kullanımlık şifreyi talep eder.

Yandex şifrenizi talep eden her üçüncü parti uygulaması veya programı için ayrı bir şifre oluşturmanız gerekecektir:

  • E-posta programı (Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook, The Bat! vs.),

  • Yandex.Disk için WebDAV istemcisi,

  • Yandex.Takvim için CalDAV istemcisi,

  • Jabber istemcisi (Pidgin, Adium vs.);

  • Başka e-posta servislerinin e-posta aktarıcıları (Mail.ru, Gmail, Outlook.com vs.).

Uygulama şifrelerini oluşturmak için:

  1. Erişim yönetimi sayfasına gidin.

  2. Gerektiğinde Uygulama şifreleri butonunu etkin duruma getirin (NOT: İki aşamalı kimlik doğrulama özelliğini etkinleştirdiyseniz bu düğme gizlenir).

  3. Uygulaması bulunan Yandex servisini seçin.

  4. Şifresini oluşturmak isediğiniz uygulamanın adını belirtin. Şifreniz bu adın altında listede yer alır.

  5. Şifre oluştur butonuna tıklayın. Uygulama şifresi açılan pencerede görüntülenecektir.

Sınırlama. Oluşturulan şifreyi sadece bir kere görebilirsiniz. Şifreyi yanlış girip pencereyi kapattıysanız girdiğiniz şifreyi silip yeni bir şifre oluşturun.

Uygulama şifrelerini sıfırlama

Oluşturduğunuz tüm uygulama şifreleri aşağıdaki durumlarda sıfırlanır:

  • Şifre değiştirdiğinizde (iki aşamalı kimlik doğrulama kapalı olduğunda),

  • İki aşamalı kimlik doğrulamayı açıp kapattığınızda,

  • Kendiniz veya Destek Ekibi aracılığıyla hesabınıza erişimi yenilediğinizde,

  • Pasaport'un ana sayfasında yer alan Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısına gittiğinizde.

Bundan sonra her şifreyi yeniden oluşturmanız gerekecektir.