Uygulama sorunlarının çözülmesi

Yandex Navi ile çalışılırken ortaya çıkabilecek en tipik sorunların çözüm yolları bu bölümde açıklanır.

Konumum belirlenemiyor

Uygulama açılmıyor veya herhangi bir eylem yapıldıktan sonra kendiliğinden kapanıyor

Uygulama kurulamıyor veya güncellenemiyor

Uygulama cihazda önceden kurulu fakat silinemiyor

Uygulamada hesaplanan rota kötü düzenleniyor ve ok işareti titriyor

Uygulama kilitleniyor ve yavaş çalışıyor

Yandex Navi'deki bağlantılar tarayıcıda nasıl açılır?

Harita, trafik durumu bilgileri veya rotalar yüklenmiyor

Konumum belirlenemiyor

Konumumu Bul bölümündeki ipuçlarına göz atın.

Uygulama açılmıyor veya herhangi bir eylem yapıldıktan sonra kendiliğinden kapanıyor

  1. Uygulamanın en son sürümünü indirip kurun.
  2. Android tabanlı bir cihaz kullanıyorsanız önbelleğinin yeterli olup olmadığını kontrol edin. Önbellek yeterli değilse diğer uygulamaları kapatın.

Bu işe yaramadıysa Destek Ekibi'ne başvurun.

Uygulama kurulamıyor veya güncellenemiyor

Cihazınızın, uygulamanın kullanılabilmesi için aranan teknik koşulları karşılayıp karşılamadığını kontrol edin.

Cihazınız aranan koşulları karşılıyorsa:

Cihazın menü öğeleri farklılık gösterebilir.

Kablosuz (Wi-Fi) veya mobil internet bağlantınızı kontrol edin
  • Ağ sinyalinin yeterince güçlü olduğundan emin olun.
  • Mümkünse kablosuz ağa (Wi-Fi ağına) bağlanın.
Cihazda boş alan olup olmadığını kontrol edin

Cihazda 1 GB'tan az boş alan olduğunda uygulama indirmede ve yüklemede hatalar yaşanabilir.

Boş alanı kontrol etmek için Настройки → Depolama yolunu izleyin.

Boş alan kalmadıysa, gereksiz dosyaları silin.

Android işletim sisteminin güncelliğini kontrol edin

Güncelleme durumunu görmek için Настройки → Sistem → Yazılım güncellemesi → Sistem güncellemesi yolunu izleyin. Gerekirse eksik olan güncellemeleri indirip kurun.

Tarih ve saat ayarlarınızı kontrol edin

Ayarların doğru olduğundan emin olun. Bunun için:

  1. Настройки → Sistem → Tarih ve saat öğelerini seçin.
  2. Otomatik saat ve saat dilimi belirlemenin etkin olup olmadığını kontrol edin. Özellik devre dışıysa, etkinleştirin.
  3. Birkaç dakika bekleyip uygulamayı tekrar indirmeyi deneyin.

Olası sorunları düzelttikten sonra cihazınızı kapatıp yeniden başlatın ve uygulamayı tekrar kurmayı deneyin.

Cihazın menü öğeleri farklılık gösterebilir.

Kablosuz (Wi-Fi) veya mobil internet bağlantınızı kontrol edin
  • Ağ sinyalinin yeterince güçlü olduğundan emin olun.
  • Mümkünse kablosuz ağa (Wi-Fi ağına) bağlanın.
Cihazın veri deposu durumunu kontrol edin
  1. Ayarlar → Основные → iPhone depolama alanı yolunu izleyin.

  2. Boş alan kalmadıysa, gereksiz dosyaları silin.

Tüm önerileri yerine getirmenize rağmen uygulama hâlâ kurulamıyor veya güncellenemiyorsa, Destek Ekibi'ne başvurun.

Uygulama cihazda önceden kurulu fakat silinemiyor

Bazı üreticiler Yandex Navi uygulamasını cihazlarına varsayılan olarak yükler. Kurulu gelen uygulamalar silinemez fakat devre dışı bırakılabilir. Devre dışı bırakılan uygulamalar kendi kendine başlatılmaz, güncellenmez ve cihazınızın kaynaklarını kullanmaz.

Uygulamada hesaplanan rota kötü düzenleniyor ve ok işareti titriyor

Konum belirlenemezse veya yanlış belirlenirse uygulama kilitlenebilir. Konum belirlenmiyor veya yanlış belirleniyor bölümündeki önerileri izleyin.

Bu işe yaramadıysa Destek Ekibi'ne başvurun.

Uygulama kilitleniyor ve yavaş çalışıyor

Cihazınız çok eski veya ön belleği yetersiz olabilir.

Cihazı hızlandırmak için üzerindeki diğer uygulamaları kapatın.

Varsayılan olarak tüm bağlantılar Yandex Navi uygulamasında açılır. Android kullanıyorsanız uygulamadaki bağlantıları tarayıcıda da açtırabilirsiniz. Bunun için:

  1. Cihazınızın ayarlar menüsünü açın.
  2. Uygulamalar → Uygulamalar yönet bölümüne gidin.
  3. Sağ üst köşede image/svg+xmldotsdotsCreated with Sketch. öğesine tıklayın ve Varsayılan uygulamalar seçeneğini seçin.
  4. Bağlantılari açma üzerine tıklayın.
  5. Yandex Navi öğesini bulun ve Desteklenen bağlantıları aç maddesinde Her zaman sor öğesini seçin.
Cihazım Samsung
  1. Cihazınızın ayarlar menüsünü açın.
  2. Uygulamalar bölümüne gidin.
  3. Yandex Navi öğesini bulup seçin.
  4. Parametreleri Varsayılan kullanım seçin.
  5. Desteklenen bağlantıların açılması öğesini seçin.
  6. Her zaman sor veya Başka uygulamada aç öğesini seçin.

Harita, trafik durumu bilgileri veya rotalar yüklenmiyor

Cihazın internet bağlantısında bir sorun var. Şu adımları izleyin:

  • Cihazın güç tasarrufu modunda olmadığından emin olun,
  • İnternet bağlantınızı kontrol edin,
  • Cihazın internete erişebildiğinden emin olun,
  • Konum belirlemeyi kontrol edin,
  • VPN'i kapatın,
  • Kullandığınız antivirüs ve reklam engelleyici yazılımların bağlantıyı engellenmediğinden emin olun.

Bu işe yaramadıysa Destek Ekibi'ne başvurun.

Destek Ekibi'ne yaz
Önceki