Metrica

Faydalı bağlantılar

Webvisor

Webvisor teknolojisi Yandex.Metrica kullanıcılarının sitelerindeki ziyaretçi davranışını yepyeni bir standartta analiz etmelerine olanak sağlar. Site sahibi, ziyaretçilerin işlemlerini video biçiminde birebir kayıttan oynatılabilir ve her bir sayfada neler yaptıklarını, nasıl gezindiklerini, fare işaretçisini nasıl hareket ettirdiklerini ve bağlantıları nasıl tıkladıklarını öğrenebilir.

Ziyaretçi davranışının ayrıntılı analizi gezinti, mantık ve kullanılabilirlik sorunlarını ortaya çıkarmaya yardımcı olarak, sonuçta sitenin dönüşüm oranını yükseltir.

Bütün bu verilere erişebilmek için Webvisor'ı çalıştırıp ayarlamak gerekir.

Site nasıl analiz edilir?

Webvisor sisteminin topladığı verilere basitçe bir göz atılması bile ziyaretçilerin siteyi nasıl kullandıkları, ne tür güçlüklerle karşılaştıkları ve herhangi bir işlemi neden yaptıkları hakkında çok fazla bilgi edinilmesini sağlar. Çok fazla sayıda ziyaret biriktiğinde, bunların tümünü incelemenin hiçbir anlamı yoktur. Odak ziyaretçi grupları oluşturulması, bunlar arasında seçim yapılması ve her grup içindeki davranışın analiz edilmesi gerekir. Bunun için gerekli tüm araçlar mevcuttur:

  • Her ziyaret için son derece ayrıntılı bilgiler: Trafik kaynağı, reklam kampanyası, arama sorgusu, önceki ziyaretten bu yana geçen süre vs.
  • Güçlü filtre sistemi, ziyaretleri herhangi bir parametreye veya bir parametre kombinasyonuna göre segmentlere bölümlemeyi sağlar.
  • Hedef ayarlama mekanizması, dönüşümü olan ziyaretleri diğerlerinden ayırmayı sağlar.

Analiz edilecek hususlar

İlk olarak, sitenin en önemli sayfalarındaki ziyaretçi davranışlarına dikkat edin. Bu sayfalar, ziyaretçinin anahtar eylemleri gerçekleştirdiği veya önemli bir karar verdiği sayfalardır. Aşağıdakiler bu tür sayfalardır:

  • Giriş sayfaları:

    Reklamların verildiği sayfalara özellikle dikkat etmek gerekir.

  • Kayıt sayfaları:

    Ziyaretçilerin kayıt formlarıyla nasıl bir etkileşimde bulunduklarını ve alanlara hangi verilerin girilmesi gerektiğini doğru anlayıp anlamadıklarını öğrenin.

  • Arama formu bulunan sayfa (parametrelerle ürün veya seçenek arama)
  • Ürün kataloğu sayfası
  • Ürün kartı
  • Alışveriş sepeti sayfası
  • Sipariş teyidi sayfası
  • Ödeme sayfası

Kayıt veya sipariş verme süreçlerine de özellikle dikkat edilmesi gerekir. Örneğin, sitenin müşteriyi hangi kayıt adımında kaybettiği veya sipariş teyit edilirken gezinti deneyiminin saydam olup olmadığı Webvisor yardımıyla öğrenilebilir.

Not. 

Ziyaretçi davranışları analizini tıklama ve bağlantı haritalarıyla tamamlayarak, kullanıcıların sitede nasıl bir davranış sergilediğini tam olarak kavrayabilirsiniz.