“Uzun vadeli ilgi alanları”

Uyarı. Raporda, 24 Ağustos 2018 sonrasına ait veriler kullanıma açıktır.

Bu rapor, herhangi bir konunun sitenizin ziyaretçilerine ne kadar ilginç geldiğini gösterir ve ayrıca ilgi alanlarına bağlı olarak ziyaretçilerin sitenizdeki davranışını analiz etme olanağı sağlar.

Ziyaretçilerin ilgi alanları, Crypta teknolojisi sayesinde internetteki davranışları analiz edilmek suretiyle belirlenir. Bu teknolojinin kullanım özelliklerinden dolayı, raporda sunulan ziyaret sayısı diğer servis raporlarından daha az olabilir.

Raporu görüntülemek için Raporlar → Standart raporlar → Ziyaretçi kitlesi → Uzun vadeli ilgi alanları yolunu takip edin.

Raporun nasıl göründüğüne göz atmak için Yandex.Metrica demo sayacındaki örnekten yararlanabilirsiniz.

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor yapısı ve ayarları
  3. Raporun “Uzun vadeli ilgi alanları (eski sürüm)” raporundan farkı

Rapor ne işe yarar?

Sitenin hedef ziyaretçi kitlesinin ilgi alanlarını öğrenmeye

Rapor sayesinde site ziyaretçilerinin ilgi alanları konusunda genel fikir oluşturabilirsiniz.

Ziyaretçilerin özellikle ilgilendiği konuları belirlemeye

İlgi indeksi (affinity index) analizi sayesinde çoğu site ziyaretçisinin ilgilendiği en popüler konuların listesini oluşturabilirsiniz.

Farklı konularla ilgilenen ziyaretçilerin belirli hedeflere ne kadar sıklıkla ulaştığını görmeye

Bunu yapmak için bir hedef oluşturup ayarlayın ve ardından o hedefi raporda kullanın.

Belirli bir gelir getiren ziyaretçilerin ilgi alanlarını öğrenmeye

Rapor, sitenize belirttiğiniz miktar kadar, belirttiğiniz miktardan daha fazla ve daha az gelir getiren ziyaretçilerin ilgi alanlarını gösterir. Örneğin:

  1. Kullanıcılar için koşullar: grubunda simgesine tıklayın.
  2. E-ticaret → Toplam gelir koşulunu seçin.