“Uzun vadeli ilgi alanları”

Uyarı. Raporda, 24 Ağustos 2018 sonrasına ait veriler kullanıma açıktır.

Bu rapor, herhangi bir konunun sitenizin ziyaretçilerine ne kadar ilginç geldiğini gösterir ve ayrıca ilgi alanlarına bağlı olarak ziyaretçilerin sitenizdeki davranışını analiz etme olanağı sağlar.

Ziyaretçilerin ilgi alanları, Crypta teknolojisi sayesinde internetteki davranışları analiz edilmek suretiyle belirlenir. Bu teknolojinin kullanım özelliklerinden dolayı, raporda sunulan ziyaret sayısı diğer servis raporlarından daha az olabilir.

Raporu görüntülemek için Raporlar → Standart raporlar → Ziyaretçi kitlesi → Uzun vadeli ilgi alanları yolunu takip edin.

Rapor örneğini Yandex.Metrica demo sayacında görebilirsiniz.

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor yapısı ve ayarları
  3. Raporun “Uzun vadeli ilgi alanları (eski sürüm)” raporundan farkı

Rapor ne işe yarar?

Sitenin hedef ziyaretçi kitlesinin ilgi alanlarını öğrenmeye

Rapor sayesinde site ziyaretçilerinin ilgi alanları konusunda genel fikir oluşturabilirsiniz.

Ziyaretçilerin özellikle ilgilendiği konuları belirlemeye

İlgi indeksi (affinity index) analizi sayesinde çoğu site ziyaretçisinin ilgilendiği en popüler konuların listesini oluşturabilirsiniz.

Farklı konularla ilgilenen ziyaretçilerin belirli hedeflere ne kadar sıklıkla ulaştığını görmeye

Bunu yapmak için bir hedef oluşturup ayarlayın ve ardından o hedefi raporda kullanın.

Belirli bir gelir getiren ziyaretçilerin ilgi alanlarını öğrenmeye

Bu amaçla e-ticaret verilerini Metrica'ya aktarmanız gerekir.

Rapor, sitenize belirttiğiniz miktar kadar, belirttiğiniz miktardan daha fazla ve daha az gelir getiren ziyaretçilerin ilgi alanlarını gösterir. Örneğin:

  1. Kullanıcılar için koşullar → E-ticaret → Toplam gelir yolunu takip edin.
  2. Daha fazla seçeneğini işaretleyip istediğiniz miktarı belirtin.


Rapor yapısı ve ayarları

İlgi alanı kategorileri

Rapordaki veriler ziyaretçilerin ilgi alanlarına göre gruplanır. Ayrıca bazı kategorilerin maksimum iki alt kategorisi de olabilir.

Bir ziyaretçinin o alt kategorilerden hangisine ait olduğunu belirleyemediği durumlarda servis o ziyaretçiyi otomatik olarak bu alt kategorileri içeren ana kategoriye dahil eder. Böylece, ana kategoriye atfedilen ziyaretçilerin sayısı ilgili alt kategori(ler)deki toplam ziyaretçi sayısına eşit olmayabilir.



İlgi İndeksi (Affinity Index)

Rapordaki her bir konu için, internetteki tüm kullanıcı kitlesine kıyasla ilgili konunun site ziyaretçilerinin ne kadar ilgisini çektiğini gösteren ilgi indeksi (affinity index) hesaplanır:

  • %100'e yakın bir değer, ziyaretçilerin bu konuya duyduğu ilginin internet ortalamasından hiç farklı olmadığını anlatır.
  • İlgi indeksi %100'ü belirgin bir düzeyde aşacak olursa bu konu ziyaretçi kitleniz için ilgi çekici olabilir. Örneğin, otomobiller için bu indeksin %200 olması, site ziyaretçilerinin otomobil temasıyla genel internet kullanıcılarından iki kat daha fazla ilgilendiği anlamına gelir.

İlgi indeksini analiz ederek ziyaretçi kitlenizin birbirine yakın ilgi alanlarını ortaya çıkarabilir Örneğin, hedef ziyaretçilerinizin yalnızca otomobillerle değil, finans konularıyla da ilgilendiğini öğrenebilirsiniz.

İlgi indeksini ziyaretler, hemen çıkmalar ve dönüşümlerle ilgili bilgiler gibi diğer rapor göstergeleriyle karşılaştırmak suretiyle en iyi dönüşüm sağlayan ziyaretçi tercihlerini belirleyebilirsiniz.

İlgi indeksi metriğini başka bir Yandex.Metrica raporuna eklemek gerekirse o rapora önce İlgi alanı kategorileri boyutunu ve ardından söz konusu metriği ekleyin. Boyut eklenmeden metrik de kullanılamaz.

Rapor Yandex.Metrica'da kullanılabilen ayarları destekler.

Raporun “Uzun vadeli ilgi alanları (eski sürüm)” raporundan farkı

“Uzun vadeli ilgi alanları” raporu, ziyaretçi ilgi alanlarını belirleyebileceğiniz daha geniş bir konu yelpazesi sağlar. Bu sayede ziyaretçi ilgi alanları daha ayrıntılı bir şekilde analiz edilebilir.

Böylelikle, örneğin ulaşımla ilgili kategori eskisine göre genişletildi: