Site ziyareti, reklamsız blog

Ziyaretçilere farklı temalarda içerik sunan küçük bir siteniz varsa ve sitenizde reklam yayınlamıyorsanız Yandex.Metrica’yı aşağıdaki yolu takip ederek ayarlayabilirsiniz:

  1. Yandex.Metrica sayacı oluşturun.
  2. Sitenizdeki önemli eylemleri takip etmek için hedefleri ayarlayın. Örneğin belirli sayfaların görüntüleme sayısı.
  3. Siteniz Yandex.Webmaster’a eklenmişse, Yandex.Metrica sayacı oluşturarak site sayfalarını indeksleme özelliğini ayarlayın.

Sorunlarınızı çözmeye yardımcı olacak aşağıdaki raporlara göz atmanızı öneririz:

Amaç Çözüm
Siteye kaç kişinin geldiğini öğrenmek “Ziyaret oranı” raporu, sitenizi kaç kişinin ziyaret ettiğini ve sitenin ne derece ilgi çektiğini belirlemeye yardımcı olabilir.
Kişilerin siteye nereden geldiğini öğrenmek “Kaynaklar, özet” raporu hangi kanalları kullanarak ziyaretçileri sitenize daha etkili şekilde çekebileceğinizi belirlemenize yardımcı olur: Örneğin başka siteler, reklamlar vb.
Ziyaretçilerin sitenizdeki hangi materyalleri daha çok beğendiği, hangi sayfaları daha sık ziyaret ettiklerini belirlemek
Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz:
  • “Popüler” raporu, ziyaretçi ve görüntüleme sayılarını baz alarak sitenin en popüler sayfalarını gösterir.
  • Tıklama haritası, sitenin sayfalarının en çok hangi alanlarının tıklanabilir olduğunu görmenize yardımcı olur.
  • Bağlantı haritası, sayfalardaki en popüler bağlantı adreslerini belirlemenize yardımcı olur.
  • Kaydırma haritası, ziyaretçilerin sayfanın hangi alanlarını daha sık görüntülediğini gösterir.
Tasarımdaki kusurları tespit etmek

Ziyaretçilerin tam olarak sayfada nasıl hareket ettiğini, hangi eylemleri daha çok yaptığını öğrenmeniz için size aşağıdaki araçlar yardımcı olur:

  • Oturum Kaydı, sitenin sayfalarını görüntülerken ziyaretçilerin nasıl davrandığını gösterir. Örneğin, kullanıcıların site navigasyonunu rahatça kullanıp kullanmadığını öğrenebilirsiniz. Ziyaretçi zorluk yaşıyorsa bağlantı adreslerine tıklamayla ilgili önceden belirlenen senaryoları yerine getiremez, fare imlecinin hareketleri karmakarışıktır.
  • Tıklama haritası, sitenin sayfalarının en çok hangi alanlarının tıklanabilir olduğunu görmenize yardımcı olur.
  • "Çıkış sayfaları" raporu, ziyaretin başından sonuna kadar ziyaretçilerin takip ettiği yolu belirlemeye yardım eder.