Webmaster’da oluşturulan Turbo sayfalardaki amaçlar

Bilgilendirici siteler için hedefler

Ziyaretçilerin Turbo sayfa öğeleriyle etkileşimlerini takip etmek için «JavaScript eylemi» türü hedefi kullanın.

  1. RSS kanalının içeriğine turbo:goal öğesini ekleyin:
    ...
    <turbo:goal type="yandex" turbo-goal-id="goal-link" name="TARGET" id="12345" />
    <turbo:content>
       <![CDATA[
           ...
       ]]>
    </turbo:content>
    Burada:
    • name: Hedef kimlik belirleyicisi;
    • id: Sayaç numarası;
    • turbo-goal-id; Turbo sayfasının içeriğine ilişkilendirilmesi gereken kimlik belirleyicisidir.
  2. Kimlik belirleyiciyi, istatistiğini takip etmek istediğiniz içeriğe data-goals özellik değeri olarak ekleyin. Virgülle ayırarak birden fazla değeri belirtebilir; başka bir deyişle, bir Turbo sayfası öğesine birden fazla hedef bağlayabilirsiniz.
    <turbo:content>
        <![|||UNTRANSLATED_CONTENT_START|||CDATA[
            <p><a href="http://example.com/" data-goals="goal-link,goal-link2">Текст</a></p>
        ]]>
    </turbo:content>|||UNTRANSLATED_CONTENT_END|||

Verilerin Yandex'e aktarılmaya başlaması için robotun bekleyin.

Oluşturulan hedefi Yandex.Metrica raporlarının çoğunluğunda kullanabilirsiniz. Ayrıca hedefin dönüşümlerini takip etmek için "Dönüşümler" raporunu da kullanabilirsiniz.

İnternet mağazası için hedefler

Примечание. Siteniz e-ticaret için yapılandırılmışsa, Turbo sayfaların Ecommerce istatistiklerinin toplanması için hedeflerin ayarlanması zorunlu değildir. Alışveriş (sepetteki veya siparişteki ürünler) otomatik olarak takip edilir. Ek olarak, verilen siparişler için takip hunileri de oluşturabilirsiniz.

İnternet mağazanızın şunları takip edebilirsiniz:

Ziyaretçilerin eylemleri

Sipariş hunisi

Ziyaretçilerin eylemleri

Yandex.Metrica’da eylemleri takip etmek için «Java-Script eylemi» türünde hedef ve kimlik belirleyiciler kullanmak gerekir Böylece aşağıdakileri izleyebilirsiniz:

Eylem Kimlik belirleyici
Sepetle ilgili eylemler
Sepete ekle butonuna tıklama add-to-cart
Sepete git butonuna yapılan tıklamalar (Sepete ekle butonunun yerine görüntülenen) open-cart-from-product
Sayfa başlık çubuğundaki Sepete git butonuna tıklama open-cart-from-header
Sepette sipariş türlerinin açılması open-check-out-form-from-cart
Sepetteki sipariş formu üzerinden bilgi gönderme send-check-out-form-from-cart
«Siparişiniz için teşekkürler» mesajının görüntülenmesi check-out-form-success-from-cart
Tek tıkla alışveriş
Tek tıkla alışveriş formunun açılması open-check-out-form
Tek tıkla alışveriş formu üzerinden bilgi gönderme send-check-out-form
«Siparişiniz için teşekkürler» mesajının görüntülenmesi check-out-form-success
Ürün listesiyle ilgili eylemler
Arama sorgusunun gönderilmesi products-search-submit
Ürün kategorisinin seçilmesi open-category
Ürünleri sıralama sort-products
Ürün haritasının açılması open-product-item
Filtre uygulama (filtre seçiminden sonra Göster butonuna tıklanması) apply-filters
  1. Webmaster'da istenilen eylemi .
  2. Metrica'da soldaki menüden Ayarlar sayfasına gidin ve Hedef ekle butonuna tıklayın.
  3. Oluşturulan hedefin adını İsim alanına yazın.
  4. JavaScript eylemi hedef türünü seçin.
  5. Eylemin kimlik belirleyicisini yukarıdaki tabloda gösterildiği şekilde belirtin.

  6. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.

Sipariş hunisi

Sipariş hunisini takip etmek için «Toplam Hedef» kullanılır. Toplam Hedef için uygulanan koşulları inceleyin.

Metrica'nın hedefe ulaşmaları takip edebilmesi için Turbo sayfalar ile site sayfalarınız için aynı sayacı kullanın.

Turbo sayfasının görüntülenmesiyle

Sitenizde sipariş verme adımlarının belirlendiği bir Toplam Hedef oluşturun. Siparişini tamamlayan ziyaretçi ziyareti süresince Turbo sayfayı görüntülediyse, Yandex.Metrica bu ziyareti Turbo sayfalar istatistiğine dahil eder.

Turbo sayfaları istatistiklerini görüntülemek için aşağıdaki özellikleri kullanın:

  1. Ziyaretler için koşullar: adlı koşul grubunda şu butona tıklayın: .
  2. Şu koşulu seçin: Davranış → Turbo sayfa → Turbo.
  3. Uygula butonuna tıklayın.
«Sepete ekle» butonuna basarak
  1. Yandex.Webmaster'da Sepete ekle butonunu .
  2. Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
  3. Hedef ekle butonuna tıklayın.
  4. Oluşturulan hedefin adını İsim alanına yazın.
  5. Hedef türünü Toplam hedef olarak seçin.
  6. Gerekli adımları ekleyin. Adımları ayarlamak için aşağıdakileri kullanın:

    «Sepete ekle» butonuna tıklamaların takibi için hedef kimlik belirleyicisini (zorunlu koşul)
    1. «sitedeki yararlı eylem: hedefin kimlik belirleyicisi» koşulunu seçin.
    2. Alanda add-to-cart değerini belirtin.
    İstenen Java Script eylemini

    Hedef oluşturma sırasında hedefin tanımlayıcısı belirtilir. Hedefe ulaşıldığında ID'nin iletilmesi için reachGoal yöntemi çağrılır.

    1. Site sayfalarında reachGoal yöntemi kullanılır.

    2. «sitedeki yararlı eylem: hedefin kimlik belirleyicisi» koşulunu seçin.
    3. Hedef belirleyicisini belirtin. Kimlik belirleyiciyi içeren alanın altında Site için hedef kodu satırı görüntülenir. Kodu kopyalayın. Sitenizde reachGoal yöntemini ayarlamak için bu kod gereklidir.
    Sayfa ziyaretlerini izleme koşulları
    Koşul Açıklama
    buna benzer url:. Hedef sayfanın tam URL adresi belirtilir.
    bunu içeren url:
    URL adresinin bir kısmı belirtilir. Bu seçeneği ortak bir koşulla birleştirilebilen birden fazla hedef sayfa olduğu durumlarda kullanın. Hedefe sadece istediğiniz sayfalarda ulaşılmasını sağlamak için URL'nin mümkün olduğunca büyük kısmını belirtin.
    Örnek
    /abc şeklindeki koşul belirtildiğinde hedefe ulaşımlar example.com/abc-1, example.com/abc/2, example.com/abcd sayflarında gerçekleşecektir.
    bununla başlayan url:.
    URL adresinin sadece baş kısmı belirtilir. Alt dizin ziyaretlerini takip etmek istiyorsanız bu koşulu kullanın.
    Örnek
    Koşul olarak https://example.com/abc/ belirtilmişse, bu durumda hedefin gerçekleşmesi https://example.com/abc/1, https://example.com/abc/2, https://example.com/abc/1/2/3 sayfalarına yapılan ziyaretlerle mümkün olacaktır.
    url: düzenli ifade. Serbest şablonlara uygun URL'leri izlemeye gerek olduğu durumlarda kullanılır.

    Hedefe ulaşımın URL'lerinin + simgesini içeren sayfalar için de çalışmasını istiyorsanız şablona + yerine %2B simge grubunu yazın.

    «url:» türündeki koşulların kullanım örneklerine bakın.

  7. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.
Form açılışı ve bilgi gönderimiyle

Tek tıkla alışverişin nasıl takip edildiğine dair aşağıda örneklenmiştir. Başka eylemleri de takip edebilirsiniz.

  1. Webmaster'da Tek tıkla alışveriş formunu .
  2. Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
  3. Hedef ekle butonuna tıklayın.
  4. Oluşturulan hedefin adını İsim alanına yazın.
  5. Hedef türünü Toplam hedef olarak seçin.
  6. Gerekli adımları ekleyin. Koşul olarak «sitedeki yararlı eylem: hedefin kimlik belirleyicisi» seçin. Örneğin:
    • 1. Adım: Formun açılışı. Kimlik belirleyici olarak open-check-out-form ibaresini belirtin.
    • 2. Adım: Bilginin gönderilmesi. Kimlik belirleyici olarak send-check-out-form ibaresini belirtin.
  7. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.

Sayacın çalışma kontrolünü kendiniz yapamadıysanız lütfen aşağıdaki önerilerden yararlanın.

Bu, şu birkaç nedenden dolayı olabilir:

  • Sayacın yanlış ayarlanmış olması. Örneğin, CMS'in sayaç kodunda değişiklikler yaptığı durumda. Sayacı yeniden yüklemeniz veya CMS destek ekibinizle iletişime geçmeniz gerekir.
  • Sitedeki Yandex.Metrica sayacının çalışması, doğru çalışmayan komut dosyaları tarafından engelleniyor. Bu tespit, tarayıcı konsolu yardımıyla doğrulanabilir.

Bu, bilginin Yandex.Metrica'ya gönderildiği anlamına gelir. Bu durumda, veriler aşağıdaki nedenlerden dolayı raporlarda görüntülenmeyebilir:

  • Veriler, farklı bir numara ile sayaca gönderiliyordur.
  • Sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde çok katı filtreler bulunmaktadır. Gereksiz filtreleri kaldırın.
  • Sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde, Ziyaretlerimi dikkate alma filtresi aktiftir. Bu, sayacın ziyaretlerinizi hesaba katmadığı anlamına gelir; «Incognito (gizli)» modunda siteyi ziyaret etmeyi deneyin.