Hedeflerle çalışırken karşılaşılan sorunların çözümü

Bu bölüm sayesinde hedef oluştururken karşılaşacağınız sorunları tek başınıza çözebileceksiniz.

1. Adım: Sayacın çalışıp çalışmadığını kontrol edin

Şunların yerine getirildiğinden emin olun:

  • Hedef sayfasına sayacın kurulmuş olması. Site içeriğinin bir bölümü çerçeve içinde görüntüleniyorsa sayaç kodunu aynı çerçevenin içine yerleştirin.
  • Sitedeki sayacın çalışmasının başka komut dosyalarınca (script) bloke edilmiyor olması.
  • Sayacın, Adblock Plus eklentisi tarafından bloke edilmiyor olması.
  • Hedef sayfasını dikkate almayan filtrelerin ayarlanmamış olması.

Sitedeki sayacın çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

Ziyaretçi, sayaç yüklenmeden önce sitenin sayfasından ayrıldığında da hedef gerçekleşmiş sayılmaz.

2. Adım: Sitedeki ayarları kontrol edin

Hedef tipini seçin:

Aşağıdaki hallerde hedef ulaşılmış sayılmaz:

  • reachGoal yöntemi çağrı kodu eksik.
  • reachGoal yöntemi doğru şekilde eklenmiş ama bu yöntemi çağıracak eylem meydana gelmiyor. Örneğin form bilgileri gönderilirken onsubmit eylemi gerçekleşmiyor.
  • reachGoal yöntemindeki sayaç numarası, ayarlarda “JavaScript eylemi” hedefi eklenen sayaçtan farklı.
Ayrıca reachGoal çağrısının doğru yazılıp yazılmadığını kontrol edin. Aşağıdakileri kullanıyorsanız:
  • Yeni ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'goal') formatını kullanıyorsanız sitenize yeni sayaç kodundan kurun (tavsiye edilir).
  • Eski yaCounterXXXXXX.reachGoal('goal') formatını kullanıyorsanız sayaç kodunun herhangi bir versiyonunu kullanabilirsiniz.

    Ayrıca sitenizde sayaç kodunun eski versiyonu varsa ve reachGoal, sayaç kodunun başlatılmasından önce çağrıldıysa, tarayıcı konsolunda “yaCounterХХХХХХ is not defined” hatası görüntülenir. Sayaç koduna triggerEvent parametresini eklemeniz ve sayaç başlatma kontrolünün ardından hedefe ulaşmaya olanak tanımanız önerilir.

3. Adım: Hedef ayarlarını kontrol edin

reachGoal yöntemindeki hedef belirleyicisi ile, sayaç ayarlarındaki belirleyicinin örtüştüğünden emin olun.


Aşağıdaki hallerde hedef ulaşılmış sayılmaz:

  • Sayfada döngüsel yönlendirme var.
  • Site sayfasının URL’si hashmark kullanıyor (örneğin, https://example.com/page/#fragment) ve buna benzer bir adres ziyaret edildiğinde sayfa yenilenmiyor. Sayaç ayarlarında Tarayıcının adres satırında hash'in takip edilmesi seçeneğini çalıştırıp sitenin tüm sayfalarında sayaç kodunu güncellemeniz önerilir.
3. Adım: Hedef ayarlarını kontrol edin

Şunların yerine getirildiğinden emin olun:

  • Hedef sayfası URL’si doğru gösterilmiş.
  • Hedef koşullarında hata yok. Hedef oluşturmak istediğiniz koşulu seçin:

    Amaç koşullarında gösterilen sayfa adresinin amaç sayfası adresiyle (www ibaresinin olup olmadığı önemli değildir) eşleştiğinden emin olun. Örneğin https://www.example.ru/page/ sayfasının ziyaretlerinin takip edilmesi için belirlenecek hedef şöyle görünecektir:
    • https://example.com/page/.
    • https://www.example.com/page/.

    Hedef sayfalarının adresinin, hedef koşullarında belirtilen adres kısmını içerdiğinden emin olun.

    Örneğin https://example.com/catalog sayfası için bunu içeren “url: catalog koşulu çalışırken, bunu içeren “url: catalog/ koşulu çalışmayacaktır; hedef sayfanın adresinin sonunda /simgesi yoktur. Amaç telefon numarasına tıklama ise telefondaki + işareti yerine koşullarda şunu kullanın: %2B. (tel:%2B 90495 111 11 11).


    Hedef sayfalarının URL adreslerinin hedef ayalarında belirtilen adres kısmından itibaren, HTTP / HTTPS protokollerini de kapsayacak şekilde başladığından emin olun. Örneğin https://www.example.com/catalog/koltuk ve https://example.com/catalog/yatak adlı katalog sayfalarındaki ziyaretlerin takip edilebilmesi için hedef şu şekilde görünmelidir: "bununla başlayan url: https://example.com/catalog" veya "bununla başlayan url https://example.com/catalog/").


    Hedef sayfalarının adresinin, hedef yapılandırılırken belirlenen düzenli ifadeyi karşıladığından emin olun. Düzenli ifade koşulları

    Düzenli ifadeyi kontrol etmek

    Kontrol etmek için “Popüler” raporunu açın ve bu raporda düzenli ifade görüntülemesine yönelik segment oluşturun. Örneğin URL'sinde rakamların olduğu sayfanın ziyareti sayısı gerekiyorsa, hedef koşulu şu şekilde görünebilir: “URL: düzenli ifade \d” . Segmentli rapor örneği


Her adımın, bir önceki adımın tamamı yerine getirilmeden atılmamış olduğundan emin olun.

3. Adım: Hedef ayarlarını kontrol edin

Hedef adımlarının doğru şekilde ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin. Koşulları seçin:

Amaç koşullarında gösterilen sayfa adresinin amaç sayfası adresiyle (www ibaresinin olup olmadığı önemli değildir) eşleştiğinden emin olun. Örneğin https://www.example.ru/page/ sayfasının ziyaretlerinin takip edilmesi için belirlenecek hedef şöyle görünecektir:

  • https://example.com/page/.
  • https://www.example.com/page/.

Hedef sayfalarının adresinin, hedef koşullarında belirtilen adres kısmını içerdiğinden emin olun.

Örneğin https://example.com/catalog sayfası için bunu içeren “url: catalog koşulu çalışırken, bunu içeren “url: catalog/ koşulu çalışmayacaktır; hedef sayfanın adresinin sonunda /simgesi yoktur. Amaç telefon numarasına tıklama ise telefondaki + işareti yerine koşullarda şunu kullanın: %2B. (tel:%2B 90495 111 11 11).


Hedef sayfalarının URL adreslerinin hedef ayalarında belirtilen adres kısmından itibaren, HTTP / HTTPS protokollerini de kapsayacak şekilde başladığından emin olun.

Örneğin https://www.example.com/catalog/koltuk ve https://example.com/catalog/yatak adlı katalog sayfalarındaki ziyaretlerin takip edilebilmesi için hedef şu şekilde görünmelidir: "bununla başlayan url: https://example.com/catalog" veya "bununla başlayan url https://example.com/catalog/").


Hedef sayfalarının adresinin, hedef yapılandırılırken belirlenen düzenli ifadeyi karşıladığından emin olun. Düzenli ifade koşulları

Düzenli ifadeyi kontrol etmek

Kontrol etmek için “Popüler” raporunu açın ve bu raporda düzenli ifade görüntülemesine yönelik segment oluşturun. Örneğin URL'sinde rakamların olduğu sayfanın ziyareti sayısı gerekiyorsa, hedef koşulu şu şekilde görünebilir: “URL: düzenli ifade \d” . Segmentli rapor örneği


reachGoal yöntemindeki hedef belirleyicisiyle sayacın ayarlarındaki belirleyici örtüşmelidir.


Hedef ayarlarını (e-posta adresinin doğru belirtildiğini) kontrol edin. E-posta, sitedeki bağlantıda olduğu gibi fakat mailto: olmadan belirtilmelidir. Örneğin mail@example.com.


Hedef ayarlarını (telefon numarasının doğru belirtildiğini) kontrol edin. E-posta, sitedeki bağlantıda olduğu gibi fakat tel: olmadan belirtilmelidir. Örneğin, +901234567890.


Aşağıdaki durumlarda hedef ulaşılmış sayılmaz:

Hedef belirli bir forma göre yapılandırılmış.
Bu durumda şunlardan emin olun:
  • Form parametreleri (kimlik belirleyicisi (id), ad (name) veya DOM öğesi yolu) değişmemiş,
  • Form, iframe'de kurulmamış. Form iframe'de kurulmuşsa, iframe'de siteyle aynı sayaç kodu kurulduğundan emin olun.
Hedef tüm formlara göre yapılandırılmış.

Bu durumda formun iframe'de kurulmadığından emin olun. Form iframe'de kurulmuşsa, iframe'de siteyle aynı sayaç kodu kurulduğundan emin olun.

3. Adım: Hedef ayarlarını kontrol edin
  1. Tarayıcınızın adres satırında sayfa adresine _ym_debug=1 parametresini ekleyin ve sayfayı yeniden yükleyin.
    http://example.com/?_ym_debug=1
  2. Konsolu açın. Bir mesaj görüntülenmelidir:
    Form goal. Counter XXXXXX. Init
    Formun çalıştığını bildirir.
  3. Formu gönderin. Bundan sonra konsolda bir mesaj görürsünüz:
    Form goal. Counter XXXXXX. Form: ? [formunuzun kimlik belirleyicileri]

Hedef ayarlarını kontrol edin; URL'nin mesajlaşma uygulaması bağlantısında doğru olup olmadığını kontrol edin:

Mesajlaşma uygulaması URL
Yandex.Messenger https://yandex.ru/chat/
Facebook m.me, messenger.com, www.messenger.com
Skype skype
Telegram t.me, tg://, telegram.me, tlgg.ru, tele.click
Viber viber://, partners.viber.com/
WhatsApp wa.me, api.whatsapp.com, web.whatsapp.com, whatsapp://
VK vk.me, vk.com/im, vk://