Oturum Kaydı hakkında sorular ve cevaplar
“Webvisor” raporunda, diğer raporlara kıyasla daha az ziyaret var
Webvisor, günlük belirli sayıda ziyareti kaydeder. Sistem, gün boyunca ziyaretleri eşit aralıklarla kaydederek temsili bir örneklem sağlar.
Ayrıca, çok kısa ziyaretler kaydedilmeyebilir. Örneğin, kullanıcı Webvisor ziyareti kaydını göndermeden önce sekmeyi kapatmış olabilir.
Bazı ziyaretler, düşük internet hızı gibi ağ sorunları nedeniyle kaydedilmeyebilir veya bazı programlar Webvisor’un çalışmasını engelleyebilir.
Bazı ziyaretler neden boş
Her sitede, bir miktar hiçbir etkinlik yapılmayan ziyaretler bulunmaktadır. Bu durum, ziyaret sırasında sayfada gerçekten hiçbir işlem yapılmadığından veya işlemler kaydedilmediğinden dolayı meydana gelebilir.
Sayfada hiçbir işlemin yer almamasının nedenleri:
- Siteniz robot tarafından ziyaret edilmiştir.
- Sayfa, oturumun geri yüklendiği bir sekmede yüklenmiştir.
İşlemlerin kaydedilmemiş olma nedenleri:
- Sayfada Webvisor'u desteklemeyen kod yüklü olabilir. Sayaç ayarlarında Webvisor seçeneğini etkinleştirin ve site sayfalarındaki sayaç kodunu güncelleyin.
- Ziyaretçi, sayfanın tamamen yüklenmesini beklemeden sayfadan çıkmıştır.
- Ziyaretçi, kaydı desteklemeyen bir tarayıcı kullanmıştır.
- Ziyaretçi, sayfayı görüntülemek için standart olmayan bir cihaz kullanmıştır.
- Ziyaretçinin internet bağlantısı kötü, bu yüzden kayıt Yandex Metrica’ya gönderilmedi.
- Ziyaretçi, Webvisor’un çalışmasını engelleyebilecek programlar kullandı.
Neden bazı ziyaretler görüntülenemiyor
Bazı ziyaretler, sayfa içeriğinin çok ağır olması nedeniyle görüntülenemiyor. Örneğin, sitenin yapısının çok yüklü olması.
Webvisor raporu hangi IP ağı hakkında bilgi içerir
Raporda yalnızca IPv4 protokolü üzerinden veriler görüntülenir.