Reklam içeren ve bilgilendirici siteler

Haber sitesi gibi sık güncellenen içeriklere sahip pek çok sayfadan oluşan bir siteniz varsa ve bu sitenin sayfalarına reklam yerleştiriyorsanız Yandex Metrica’yı aşağıdaki şekilde ayarlamanız gerekir:

  1. Yandex Metrica sayacı oluşturun.

  2. Aşağıdaki özellikleri yapılandırın:

  3. Sitenizdeki önemli eylemleri takip etmek için hedefleri ayarlayın. Örneğin belirli sayfaların görüntüleme veya butonların tıklanma sayısı.

  4. Sitenizden Yandex reklam ağı aracılığıyla para kazanıyorsanız raporları etkinleştirin.

  5. Siteniz Yandex.Webmaster’a eklenmişse, Yandex Metrica sayacı oluşturarak site sayfalarını indeksleme özelliğini ayarlayın.

Öneri

Sitedeki davranışı ayrıntılı olarak analiz edebilmek için ziyaretlerin ve ziyaretçilerin parametre aktarımlarını ayarlayabilirsiniz. Örneğin, yetkili olan ve olmayan kullanıcıların eylemleri karşılaştırılabilir.

Sorunlarınızı çözmeye yardımcı olacak aşağıdaki raporlara göz atmanızı öneririz:

Amaç

Çözüm

Kişilerin siteye nereden geldiğini öğrenmek

“Kaynaklar, özet” raporu hangi kanalları kullanarak ziyaretçileri sitenize daha etkili şekilde çekebileceğinizi belirlemenize yardımcı olur: Örneğin başka siteler, reklamlar vb.

Hangi ziyaretçilerin sitenizin adresini ezberden bildiğini öğrenmek

Bu konuda size Kaynaklar, özet raporu yardımcı olabilir

En popüler yazıları öğrenmek

Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz:

Ziyaretçilerin sayfanızın materyallerini nasıl okuduğunu anlamak

Sayfada kaydırma, sayfayı sonuna kadar okuma ve yayın içeriği için harcanan süre gibi içerik istatistiği göstergelerini inceleyin

Tasarımdaki kusurları tespit etmek

Ziyaretçilerin tam olarak sayfada nasıl hareket ettiğini, hangi eylemleri daha çok yaptığını öğrenmeniz için size aşağıdaki araçlar yardımcı olur:

  • Oturum Kaydı, sitenin sayfalarını görüntülerken ziyaretçilerin nasıl davrandığını gösterir. Örneğin, kullanıcıların site navigasyonunu rahatça kullanıp kullanmadığını öğrenebilirsiniz. Ziyaretçi zorluk yaşıyorsa bağlantı adreslerine tıklamayla ilgili önceden belirlenen senaryoları yerine getiremez, fare imlecinin hareketleri karmakarışıktır
  • Tıklama haritası, sitenin sayfalarının en çok hangi alanlarının tıklanabilir olduğunu görmenize yardımcı olur
  • "Çıkış sayfaları" raporu, ziyaretin başından sonuna kadar ziyaretçilerin takip ettiği yolu belirlemeye yardım eder

Gelir elde etmek için yeni fikirler bulmak

Sitenizdeki reklamları Yandex reklam ağı aracılığıyla alıyorsanız size aşağıdaki raporlar yardımcı olur:

Hangi cihaz türlerinden gelen trafiğin daha yoğun olduğunu anlamak

Çapraz cihaz ilişkilendirmesini kullanın

Sohbete yaz