Online ürün ve hizmet sunan site
İnternet mağazanız varsa ya da sayfanızdan sipariş verilebiliyor ve hizmet karşılığı ödeme yapılıyorsa Yandex Metrica’yı aşağıdaki şekilde ayarlamanız gerekir:
-
Aşağıdaki özellikleri yapılandırın:
- Oturum kaydı ve haritalar;
- E-ticaret. Ürünlerin görüntülenme ve alışveriş istatistiklerini takip etmenize yardımcı olur.
-
Toplam hedef aracılığıyla sipariş hunilerinin takip edilmesi için JavaScript eylemi türünde bir hedef oluşturun.
-
Çevrimdışı dönüşüm iletiminin yanı sıra arama izleyicilerle çalışıyorsanız aramaları da yapılandırın. Bu sayede ziyaretçilerin çevrimiçi gerçekleştirdikleri eylemleri, çevrimdışı eylemleriyle ilişkilendirebilirsiniz. Örneğin böylece müşterilerin sitenizdeki bir hizmete baktıktan sonra aynı hizmeti fiziksel mağazanızdan satın alması gibi durumları takip edebilirsiniz.
-
Yandex Direct’te reklam veriyorsanız, Yandex Metrica sayacını Yandex Direct’teki kampanyanın parametrelerine göre yapılandırın.
-
Siteniz Yandex.Webmaster’a eklenmişse, Yandex Metrica sayacı oluşturarak site sayfalarını indeksleme özelliğini ayarlayın.
Öneri
Sitedeki davranışı ayrıntılı olarak analiz edebilmek için ziyaretlerin ve ziyaretçilerin parametre aktarımlarını ayarlayabilirsiniz. Örneğin, yetkili olan ve olmayan kullanıcıların eylemleri karşılaştırılabilir.
Sorunlarınızı çözmeye yardımcı olacak aşağıdaki raporlara göz atmanızı öneririz:
Amaç |
Çözüm |
Kişilerin siteye nereden geldiğini öğrenmek |
“Kaynaklar, özet” raporu hangi kanalları kullanarak ziyaretçileri sitenize daha etkili şekilde çekebileceğinizi belirlemenize yardımcı olur: Örneğin başka siteler, reklamlar vb. |
Çevrimdışı faaliyetleri de hesaba katarak sitenin dönüşüm oranını bulmak |
Müşterilerin davranışlarını, siteyi ziyaret edişlerinden çağrı gibi çevrimdışı ortamda yapacakları her türlü eyleme kadar yolun her adımında izlemek en iyisidir. Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz: |
Sipariş türünün ne kadar iyi çalıştığını öğrenmek |
Böylelikle ziyaretçilerin formda doldurmakta zorlandıkları bir alan olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Bunu ortaya çıkarmak için Form analizini kullanın |
En popüler ürün, marka ve ürün pozisyonu kategorilerini belirlemek |
Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz: |
Hangi cihaz türlerinden gelen trafiğin daha yoğun olduğunu anlamak |
Çapraz cihaz ilişkilendirmesini kullanın |
Daha etkili reklam kanallarını, kampanyalarını ve ilanlarını belirlemek |
Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz: |