Online ürün ve hizmet sunan site

İnternet mağazanız varsa ya da sayfanızdan sipariş verilebiliyor ve hizmet karşılığı ödeme yapılıyorsa Yandex Metrica’yı aşağıdaki şekilde ayarlamanız gerekir:

  1. Yandex Metrica sayacı oluşturun.

  2. Aşağıdaki özellikleri yapılandırın:

  3. Toplam hedef aracılığıyla sipariş hunilerinin takip edilmesi için JavaScript eylemi türünde bir hedef oluşturun.

  4. Çevrimdışı dönüşüm iletiminin yanı sıra arama izleyicilerle çalışıyorsanız aramaları da yapılandırın. Bu sayede ziyaretçilerin çevrimiçi gerçekleştirdikleri eylemleri, çevrimdışı eylemleriyle ilişkilendirebilirsiniz. Örneğin böylece müşterilerin sitenizdeki bir hizmete baktıktan sonra aynı hizmeti fiziksel mağazanızdan satın alması gibi durumları takip edebilirsiniz.

  5. Yandex Direct’te reklam veriyorsanız, Yandex Metrica sayacını Yandex Direct’teki kampanyanın parametrelerine göre yapılandırın.

  6. Siteniz Yandex.Webmaster’a eklenmişse, Yandex Metrica sayacı oluşturarak site sayfalarını indeksleme özelliğini ayarlayın.

Öneri

Sitedeki davranışı ayrıntılı olarak analiz edebilmek için ziyaretlerin ve ziyaretçilerin parametre aktarımlarını ayarlayabilirsiniz. Örneğin, yetkili olan ve olmayan kullanıcıların eylemleri karşılaştırılabilir.

Sorunlarınızı çözmeye yardımcı olacak aşağıdaki raporlara göz atmanızı öneririz:

Amaç

Çözüm

Kişilerin siteye nereden geldiğini öğrenmek

“Kaynaklar, özet” raporu hangi kanalları kullanarak ziyaretçileri sitenize daha etkili şekilde çekebileceğinizi belirlemenize yardımcı olur: Örneğin başka siteler, reklamlar vb.

Çevrimdışı faaliyetleri de hesaba katarak sitenin dönüşüm oranını bulmak

Müşterilerin davranışlarını, siteyi ziyaret edişlerinden çağrı gibi çevrimdışı ortamda yapacakları her türlü eyleme kadar yolun her adımında izlemek en iyisidir.

Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz:

Sipariş türünün ne kadar iyi çalıştığını öğrenmek

Böylelikle ziyaretçilerin formda doldurmakta zorlandıkları bir alan olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Bunu ortaya çıkarmak için Form analizini kullanın

En popüler ürün, marka ve ürün pozisyonu kategorilerini belirlemek

Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz:

Hangi cihaz türlerinden gelen trafiğin daha yoğun olduğunu anlamak

Çapraz cihaz ilişkilendirmesini kullanın

Daha etkili reklam kanallarını, kampanyalarını ve ilanlarını belirlemek

Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz:

Sohbete yaz