Çevrimdışı ürün veya hizmet satan site

Siteniz, ziyaretçilerin inceleyebileceği ya da sipariş edebileceği ama ücretini çevrimdışı ödeyeceği ürün veya hizmetlerle ilgili bilgilerin paylaşıldığı bir siteyse Yandex Metrica’yı aşağıdaki şekilde ayarlamanız gerekir:

  1. Yandex Metrica sayacı oluşturun.
  2. Oturum kaydını ve haritaları yapılandırın.
  3. Sitenizdeki önemli eylemleri takip etmek için hedefleri ayarlayın. Örneğin belirli sayfaların görüntüleme veya butonların tıklanma sayısı.
  4. Yandex Direct’te reklam veriyorsanız, Yandex Direct ayarlarında Yandex Metrica’nın reklam kampanyaları sayacını belirtin.
  5. Arama izleyici (call tracking) hizmeti veren firmalarla çalışıyorsanız arama izleyicinizi ayarlayın. Bu, sitenin dönüşüm oranını analiz etmenizi sağlar.
  6. Siteniz Yandex.Webmaster’a eklenmişse, Yandex Metrica sayacı oluşturarak site sayfalarını indeksleme özelliğini ayarlayın.

Öneri

Sitedeki davranışı ayrıntılı olarak analiz edebilmek için ziyaretlerin ve ziyaretçilerin parametre aktarımlarını ayarlayabilirsiniz. Örneğin, yetkili olan ve olmayan kullanıcıların eylemleri karşılaştırılabilir.

Sorunlarınızı çözmeye yardımcı olacak aşağıdaki raporlara göz atmanızı öneririz:

Amaç

Çözüm

Kişilerin siteye nereden geldiğini öğrenmek

“Kaynaklar, özet” raporu hangi kanalları kullanarak ziyaretçileri sitenize daha etkili şekilde çekebileceğinizi belirlemenize yardımcı olur: Örneğin başka siteler, reklamlar vb.

Hangi içeriğin daha popüler olduğunu tespit etmek

Ziyaretçilerin sitenin hangi sayfalarını daha sık görüntülediğini anlamak.

Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz:

  • “Popüler” raporu, ziyaretçi ve görüntüleme sayılarını baz alarak sitenin en popüler sayfalarını gösterir
  • Tıklama haritası, sitenin sayfalarının en çok hangi alanlarının tıklanabilir olduğunu görmenize yardımcı olur
  • Bağlantı haritası, sayfalardaki en popüler bağlantı adreslerini belirlemenize yardımcı olur
  • Kaydırma haritası, ziyaretçilerin sayfanın hangi alanlarını daha sık görüntülediğini gösterir

Hangi cihaz türlerinden gelen trafiğin daha yoğun olduğunu anlamak

Çapraz cihaz ilişkilendirmesini kullanın

Çevrimdışı faaliyetleri de hesaba katarak sitenin dönüşüm oranını bulmak

Müşterilerin davranışlarını, siteyi ziyaret edişlerinden çağrı gibi çevrimdışı ortamda yapacakları her türlü eyleme kadar yolun her adımında izlemek en iyisidir.

Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz:

Sipariş türünün ne kadar iyi çalıştığını öğrenmek

Böylelikle ziyaretçilerin formda doldurmakta zorlandıkları bir alan olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Bunu ortaya çıkarmak için Form analizini kullanın

Tasarımdaki kusurları tespit etmek

Ziyaretçilerin tam olarak sayfada nasıl hareket ettiğini, hangi eylemleri daha çok yaptığını öğrenmeniz için size aşağıdaki araçlar yardımcı olur:

  • Oturum Kaydı, sitenin sayfalarını görüntülerken ziyaretçilerin nasıl davrandığını gösterir. Örneğin, kullanıcıların site navigasyonunu rahatça kullanıp kullanmadığını öğrenebilirsiniz. Ziyaretçi zorluk yaşıyorsa bağlantı adreslerine tıklamayla ilgili önceden belirlenen senaryoları yerine getiremez, fare imlecinin hareketleri karmakarışıktır
  • Tıklama haritası, sitenin sayfalarının en çok hangi alanlarının tıklanabilir olduğunu görmenize yardımcı olur
  • "Çıkış sayfaları" raporu, ziyaretin başından sonuna kadar ziyaretçilerin takip ettiği yolu belirlemeye yardım eder

Daha etkili reklam kanallarını, kampanyalarını ve ilanlarını belirlemek

Aşağıdaki raporları inceleyebilirsiniz:

Sohbete yaz