Webmaster’da oluşturulan Turbo sayfalardaki amaçlar

Bilgilendirici siteler için amaçlar

Ziyaretçilerin Turbo sayfa öğeleriyle etkileşimlerini takip etmek için "JavaScript eylemi" türü hedefi kullanın.

  1. RSS kanalının içeriğine turbo:goal öğesini ekleyin:

    ...
    <turbo:goal type="yandex" turbo-goal-id="goal-link" name="TARGET" id="12345" />
    <turbo:content>
       <![CDATA[
           ...
       ]]>
    </turbo:content>
    

    Burada:

    • name: Hedef kimlik belirleyicisi;
    • id: Sayaç numarası;
    • turbo-goal-id; Turbo sayfasının içeriğine ilişkilendirilmesi gereken kimlik belirleyicisidir.
  2. Kimlik belirleyiciyi, istatistiğini takip etmek istediğiniz içeriğe data-goals özellik değeri olarak ekleyin. Virgülle ayırarak birden fazla değeri belirtebilir; başka bir deyişle, bir Turbo sayfası öğesine birden fazla hedef bağlayabilirsiniz.

    <turbo:content>
        <![CDATA[
            <p><a href="http://example.com/" data-goals="goal-link,goal-link2">Metin</a></p>
        ]]>
    </turbo:content>
    
  1. RSS kanalının içeriğine turbo:goal öğesini ekleyin:

    ...
    <turbo:goal type="yandex" turbo-goal-id="goal-link" name="TARGET" id="12345" />
    <turbo:content>
    <![CDATA[
    ...
    ]]>
    </turbo:content>
    

    Burada:

    • name: Hedef kimlik belirleyicisi;
    • id: Sayaç numarası;
    • turbo-goal-id; Turbo sayfasının içeriğine ilişkilendirilmesi gereken kimlik belirleyicisidir.
  2. Kimlik belirleyiciyi, istatistiğini takip etmek istediğiniz içeriğe data-goals özellik değeri olarak ekleyin. Virgülle ayırarak birden fazla değeri belirtebilir; başka bir deyişle, bir Turbo sayfası öğesine birden fazla hedef bağlayabilirsiniz.

    <turbo:content>
    <![CDATA[
    <p><a href="http://example.com/" data-goals="goal-link,goal-link2">Metin</a></p>
    ]]>
    </turbo:content>
    
  3. Metrica'da soldaki menüden Ayarlar sayfasına gidin ve Hedef ekle butonuna tıklayın.

  4. İsim alanına oluşturulan hedefin adını yazın.

  5. JavaScript eylemi hedef türünü seçin.

  6. İstenilen koşulu ve hedef ID'sini belirtin. Kimlik belirleyiciyi içeren alanın altında Site için hedef kodu satırı görüntülenir. Kodu kopyalayın. Sitenizde reachGoal yöntemini ayarlamak için bu kod gereklidir.
    Sitenin sayfalarında reachGoal yönteminin kullanım örnekleri:

    ...
    <form action="">
        ...
        <input type="button" onclick="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET_NAME'); return true;" value="Sipariş et" />
    </form>
    ...
    
    ...
    <form action="" method="get" onsubmit="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET_NAME'); return true;">
        ...
    </form>
    ...
    
    ...
    <form action="">
        ...
        <input type="button" onclick="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET_NAME', {order_price: '1000.35', currency: 'RUB'}); return true;" value="Sipariş et"/>
    </form>
    ...
    
    Seçici özniteliği kullanarak gelir nasıl aktarılır?

    Geliri, seçici öznitelik ile belirlenmiş tüm site sayfalarından order_price olarak iletmek için (örneğin, class veya id), gelir verileriyle birlikte Yandex Metrica’ya seçici adını iletin.

    1. Sitenizin kodunda benzer bir seçicinin belirlendiği bölümü bulun. Örnek:

      <div class="ORDER">Sipariş tutarı: <div class="PRICE">110</div> ruble</div>
      
    2. Hedefe göre geliri Yandex Metrica’ya iletecek olan elementin koduna seçici adını ekleyin. Örnek:

      <input type="button" onclick="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'BUY', {order_price: document.querySelector('.PRICE')?.textContent}); return true;" value="Sipariş ver" />
      
    • XXXXXX: Sayacınızın numarasıdır.
    • TARGET_NAME, hedef tanımlayıcısıdır.
    • order_price – hedefe göre gelir. Geliri para biriminde veya varsayılan birimlerde belirtebilirsiniz.
    • currency – hedef gelir para birimi. Yandex Metrica döviz türünü 3 harfli ISO 4217 döviz koduna göre algılar.
  7. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.

Verilerin Yandex'e aktarılmaya başlaması için robotun RSS kanalını dolaşıp değişiklikleri algılamasını bekleyin.

Oluşturulan hedefi Yandex Metrica raporlarının çoğunluğunda kullanabilirsiniz. Ayrıca hedefin dönüşümlerini takip etmek için "Dönüşümler" raporunu da kullanabilirsiniz.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Sayacın çalışma kontrolünü kendiniz yapamadıysanız lütfen aşağıdaki önerilerden yararlanın.

Bu, şu birkaç nedenden dolayı olabilir:

  • Sayaç yanlış ayarlanmıştır. Örneğin, CMS'in sayaç kodunda değişiklikler yaptığı durumda. Sayacı yeniden yüklemeniz veya CMS destek ekibinizle iletişime geçmeniz gerekir.
  • Sitedeki Yandex Metrica sayacı hatalı çalışan komut dosyaları tarafından engelleniyor. Bu tespit, tarayıcı konsolu yardımıyla doğrulanabilir.
Öneriler işe yaramadı

Bu durum, bilginin Yandex Metrica'ya gönderildiği anlamına gelir. Bu durumda, veriler aşağıdaki nedenlerden dolayı raporlarda görüntülenmeyebilir:

  • Veriler, farklı bir numara ile sayaca gönderiliyordur.
  • Sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde çok katı filtreler bulunmaktadır. Gereksiz filtreleri kaldırın.
  • Sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde, Ziyaretlerimi dikkate alma filtresi aktiftir. Bu, sayacın ziyaretlerinizi hesaba katmadığı anlamına gelir; “Incognito (gizli)” modunda siteyi ziyaret etmeyi deneyin.
Öneriler işe yaramadı