"Sosyal Ağlar" raporu
Bu rapor sosyal ağlardan yapılan geçişlerle ilgili verileri içermekte olup, bu tür ziyaretçilerin davranışlarını izleme ve dönüşüm göstergelerini ölçme olanağı sağlar.
Raporu görüntüle: Raporlar → Kaynaklar → Sosyal ağlar.
Rapor örneğini Yandex Metrica demo sayacında görebilirsiniz.
Bu kaynağı belirlemek için Yandex Metrica yönlendirici (referer) değerini ve UTM etiketlerini kullanır.
Rapor ne işe yarar?
Hangi sosyal medya sitelerinin daha fazla ziyaretçi çektiğini öğrenmek
Bu rapor, hangi sosyal medya sitelerinin daha fazla ziyaretçi çektiğini gösterir.
Sosyal medya sitelerinden gelen ziyaretçilerin girdiği etkileşimleri belirlemek
Bunu hemen çıkma oranı göstergesine bakarak öğrenebilirsiniz. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.
Rapor yapısı ve ayarları
Rapordaki veriler ziyaretçileri siteye getiren sosyal medya sitelerine göre gruplandırılmıştır. Yönlendirici değerine bağlı olarak bazı sosyal medya siteleri için istatistikler ziyaretçinin söz konusu siteden geldiği topluluk veya gruba kadar detaylandırılabilir.
Kaynağın daha hassas şekilde belirlenebilmesi için URL’ye UTM etiketi ekleyin ve elde ettiğiniz bağlantı adresini sosyal medya sitelerinde kullanın. UTM etiketlerinde kullanmanızı tavsiye ettiğimiz değerleri aşağıda listeledik.
UTM etiketlerinde kullanılabilecek değerler
Parametre |
Zorunlu |
Değerler |
|
Evet |
UTM etiketindeki |
|
Evet |
|
Kaynak sitede bir JavaScript yönlendirmesi varsa veya geçiş HTTPS sitesinden HTTP sitesine yapılıyorsa utm_referrer etiketini kullanmanız önerilir.
Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.