Arama sorguları raporunu okuyun.

Raporda şunlar yer alıyor:

  • kullanıcıların siteyi bulduğu ifadeler;
  • kullanıcıların siteye geçtiği arama motoru.

Raporu açmak için: RaporlarKaynaklarArama sorguları.

Örneği Yandex Metrica demo sayacında görebilirsiniz.

Rapor ne işe yarar?

Hangi arama sorgularının ziyaretçileri sitenize getirdiğini öğrenmek

Rapor, kullanıcıların siteye bağlantı bulduğu ve tıkladığı ifadelerin listesini gösterir.

Belirli arama sistemlerindeki arama sorgularını görmek

Belirli bir sayfanın adresiyle segment seçin:

  1. Ziyaretler, içinde koşulunda simgesine tıklayın.
  2. KaynaklarSon KaynakArama Motoru öğesini seçin.
  3. Listeden arama motorunu seçin ve Uygula öğesine tıklayın.

Belirli bir sayfaya hangi sorgularla ziyaretçilerin geçtiğini öğrenin

Belirli bir sayfanın adresiyle segment seçin:

  1. Ziyaretler, içinde koşulunda simgesine tıklayın.
  2. DavranışGiriş sayfası öğesini seçin.
  3. Sayfa adresini belirtin.

Rapor, seçilen dönemde 10’dan fazla kullanıcının geçtiği sorguları gösterir.

Marka trafiğini hariç tutun

Marka sorguları toplam trafiğin önemli bir kısmını oluşturabilir. Daha doğru veriler elde etmek için şirketinizin adını veya sloganını içeren sorguları kaldırabilirsiniz.

Düzenli ifade kullanın !@markanız, burada:

  • ! — koşul reddi;
  • @ – dize girişi (büyük/küçük harf duyarlılığı yoktur).

Not

Markanın Rusça ve İngilizce adları için düzenli ifade belirtin.

Örneğin, “Alice Harikalar Diyarında” markasını hariç tutmak için:

  • !@алиса в стране чудес – Rusça varyant için;
  • !@alice in wonderland ise İngilizce versiyonu için olacaktır.

Düzenli ifade kullanın !~(marka|marka.rf|marka.ru), burada:

  • ! — koşul reddi;
  • ~ – ters çevirme (ters mantık);
  • | – “veya” operatörü.

Rapor yapısı ve ayarları

Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.

Rapordaki veriler aşağıdaki şekilde gruplanır:

  • Arama ifadesi, kullanıcının bir siteye bağlantı bulup tıkladığı sorgudur. Arama ifadeleri raporda görünmez, eğer:

    • seçilen dönemdeki ziyaret sayısı 10’dan azsa;
    • ziyaretçilerin anonimliğini açığa çıkaran bir gruplama veya segment eklenmişse (örneğin, “Giriş Sayfası”, “Yaş” vb.);
    • arama motoru referer’de veri iletmiyorsa.
  • Arama motoru: Aramanın yapıldığı servisin genel adıdır. Örneğin: Yandex.

Yandex Metrica, ifadeleri referer ve tarayıcı çerezi üzerinden bulur ve aşağıdaki durumlarda belirlemez:

  • çerez süresi dolmuşsa (örneğin, kullanıcı sayfayı uzun süre açık bırakmış, sonra yenilemiş veya kapatmışsa);
  • arama sonuçlarındaki sayfa bağlantısı kullanıcıyı başka bir alana yönlendiriyorsa;
  • kullanıcının tarayıcısı çerezleri engelliyorsa.

Not

Çerez, ziyaretçinin arama sonuçlarından geldiği alan adına ayarlanır.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.