"Arama Motorları" raporu

Bu rapor, ziyaretçileri sayfanıza getiren arama sistemleri hakkında bilgi içerir.

Raporu görüntülemek için: RaporlarKaynaklarArama motorları yolunu takip edin.

Rapor örneğini Yandex Metrica demo sayacında görebilirsiniz.

Bu kaynağı belirlemek için Yandex Metrica yönlendirici (referer) değerini kullanır. Yandex Metrica’nın tanıdığı arama sistemleri.

Kaynağınızı nasıl doğrulayacaksınız

Kaynağı daha kesin bir doğrulukla öğrenmek isterseniz UTM etiketlerini aşağıdaki parametrelerle kullanın:

  • organic değeriyle utm_medium.
  • utm_source. Arama sistemlerinin adlarını değer olarak atayın.
    • yandex: Yandex’ten yapılan aramalar,
    • Google arama motoru için: google,
    • Mail.ru arama motoru için: go.mail.ru.

UTM etiketinde, yukarıdaki listede olmayan utm_source parametresinin değeri belirtilmişse, Yandex Metrica ziyaretleri Diğer arama motoru: Etiketlere göre belirlendi kaynağının altında gösterir.

Rapor ne işe yarar?

En çok ziyaretçiyi sitenize hangi arama sisteminin getirdiğini öğrenmek

En çok ve en az ziyaretçiyi sitenize getiren arama sistemini öğrenebilirsiniz. Böylece sitenizi arama sistemlerinde tanıtma işlemlerini daha hassas hale getirebilirsiniz.

Ziyaretçileri sayfanıza getiren arama sorgularını görmek

Bu işlem için ağaç yapısını genişletmek yeterlidir.

Farklı arama sistemlerinden gelen ziyaretçilerin etkileşimlerini karşılaştırmak

Bunu hemen çıkma oranı göstergesine bakarak öğrenebilirsiniz. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.

Belirli bir sayfaya yapılan ziyaretlerin kaynaklarını incelemek

Bunu yapmak için istediğiniz site sayfanızın adresini içeren segmenti seçmek gerekir:

  1. Ziyaretler için koşullar: adlı koşul grubunda şu butona tıklayın: .
  2. Koşulu seçin DavranışGiriş sayfası.
  3. Alana sayfa adresini yazın.

Marka trafiğini rapor dışında tut

Markadan bahseden verileri rapor dışında tutmak için segmentasyon kullanın ve markanın Rusça ve İngilizce versiyonları için !@markanız görünümünde bir koşul ekleyin:

  • ! başta — koşul reddi,
  • @ başta — satır girişi (büyük-küçük harflere duyarlı değildir).

Örneğin, “Alice Harikalar Diyarında” şirketi için düzenli ifade !@алиса в стране чудес Rusça marka için ve !@alice in wonderland İngilizce için olabilir. Bu yöntemle rapordan en fazla 20 sözcük grubu çıkarılabilir. 20’den fazla ifadeyi çıkarmak için düzenli ifade kullanın !~(marka|marka.rf|marka.ru).

Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler aşağıdaki şekilde gruplanır:

  • Arama motoru: Aramanın yapıldığı servisin genel adıdır. Örneğin: Yandex.

    Arama sistemleri listesi

    Metrica, aşağıdaki sistemleri tanır:

    • 7search.com
    • Alexa Web Search
    • Alhea
    • All.by
    • AltaVista
    • arama.com
    • Ask.com
    • Babylon Search
    • Baidu
    • Biglobe
    • Bigmir.net
    • Bing
    • blekko
    • Coc Coc
    • Conduit
    • Crawler
    • Cuil
    • DAEMON search
    • Daum
    • Dogpile
    • DuckDuckGo
    • Ecosia
    • Exalead.fr
    • Finnerask.com
    • Gigablast
    • GMX Search Engine
    • GoGo
    • goo
    • Google
    • hakia
    • hi.ru
    • HotBot
    • InfoSpace
    • Istella
    • KAZ.KZ
    • Kvasir
    • Live Search
    • Lycos
    • Magna
    • Mail.Ru
    • META
    • Metabot.ru
    • MetaCrawler
    • MSN
    • MyStart
    • My Web Search
    • Najdi.si
    • NAVER
    • NetSearch
    • Nigma
    • Onet
    • Pivim
    • Plusnetwork
    • Poisk.ru
    • Quintura
    • Qwant
    • Rambler
    • Rx24
    • SAPO
    • Scrub The Web Search Engine
    • 1&1 Search Engine
    • search.avg.com
    • Search.com
    • Search HandyCafe
    • search.iminent.com
    • search.incredibar.com
    • search.smilebox.com
    • search.softonic.com
    • search.sweetim.com
    • searchcompletion.com
    • search-results.com
    • searchya.com
    • Seznam
    • Seznam.cz
    • so.360.cn
    • sogou.com
    • start.funmoods.com
    • Startpagina
    • Tut.by
    • Ukr.net
    • v9.com
    • virgilio.it
    • Web.de
    • Webalta
    • Wikia Search
    • wp.pl
    • Yaani
    • Yahoo!
    • yam.com
    • Yippy
    • Zapmeta
    • Aport
    • gde.ru
    • Gyuveç (GBG.BG)
    • Kazah.ru
    • Sputnik
    • Yandex
  • Arama sistemi (detaylı) arama çubuğunun olduğu hizmettir. Örneğin: Yandex Market.

    Yandex hizmetleri listesi
    • Mobil Yandex, sitenin mobil cihazlarda kullanılan versiyonu.
    • Yandex, sitenin masaüstü cihazlarda kullanılan versiyonu.
    • Yandex, mobil uygulama, sitenin mobil cihazlarda kullanılan versiyonu.
    • Yandex çevrimdışı arama, mobil uygulamada çevrimdışı arama opsiyonunun etkinken yapılan arama sonuçları üzerinden ziyaretler.
    • Yandex Auto
    • Yandex Adresler
    • Yandex Görsel
    • Yandex Maps
    • Yandex Katalog
    • Yandex Market
    • Yandex Emlak
    • Yandex Blog Arama: Bloglarda yapılan arama sonuçlarından gelen ziyaretler.
    • Yandex Kariyer
    • Yandex Sözlükler
    • Ürün Arama
    • Yandex Video Arama
  • Arama sorgusu: Ziyaretçilerin yaptığı internet araması sonucu, sitenizi arama sonuçlarından bulup ona girmelerini sağlayan sorgu. Seçilen döneme ait ziyaret sayısı 10'dan az ise ve rapora, ziyaretçileri potansiyel olarak anonimleştiren bir boyut veya segment eklenmişse, arama sorguları raporda görüntülenmeyebilir. Örneğin, “Varış Sayfası”, “Yaş” vb. Ayrıca, arama motoru verileri referer üzerinden iletmezse raporda daha az bilgi görüntülenebilir.

Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.

Yandex Metrica, ziyaretçilerin Yandex arama sonuçlarından siteye gelmesini sağlayan sözcük gruplarını yönlendiriciye ve tarayıcı çerezlerine bakarak belirler. Çerez, ziyaretçinin arama sonuçlarından geldiği alan adına ayarlanır. Çerezlerin geçerlilik süresi sınırlıdır. Yandex Metrica'nın sözcük grubunu belirlememesinin olası nedenleri şunlardır:

  • Çerezin geçerlilik süresi dolmuş olabilir. Ziyaretçinin arama sonuçlarında bağlantıya tıklayarak siteye geldiği, ardından sayfayı uzun süredir açık bıraktığı ve daha sonra sayfayı yeniden yüklediği veya kapattığı bir durum bunun bir örneği olabilir.
  • Ziyaretçinin arama sonuçlarında tıkladığı bağlantı ziyaretçiyi başka bir alan adına yönlendirmiş olabilir.
  • Ziyaretçinin tarayıcısı çerezleri engelliyor olabilir.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.