CRM’den Sipariş Kaynakları Raporu
Bu raporu kullanarak hedef kullanıcıları çekmekte en etkili olan kaynakları belirleyip bunların kârlılığını değerlendirebilirsiniz.
İstatistikler ziyaret verilerine göre oluşturulur. Veriler; tüm sipariş bilgileri, siparişe dönüşüm bilgileri, ödenmiş sipariş bilgileri, ödemeye dönüşüm bilgileri, gelir ve ortalama sipariş tutarı bilgileri ile tamamlanır.
Raporu görüntüle: Uçtan uca analiz → CRM’den Sipariş Kaynakları.
Rapor ne işe yarar?
En çok kâr getiren kaynakların belirlenmesi
Sitenizin kârlılığını daha başarılı bir şekilde tahmin etmek için verileri kullanın.
“Kâr” metriğini rapora eklemek için:
- Metrikler butonuna tıklayın.
- CRM siparişleri → Kâr öğelerini seçin.
Sipariş kaynaklarının verimliliğinin değerlendirilmesi
Bu rapor, sitenin ve belirli sipariş kaynaklarının ne kadar etkili olduğunu gösterir. Sipariş kaynağının etkililiğini değerlendirmek için “Siparişe dönüşümler”, “Ödemeye dönüşümler” ve “Ortalama sipariş tutarı” metriklerine dikkat edin. Bu metriklerin değerleri ne kadar yüksekse sipariş kaynağı o kadar kârlı olur.
Belirli bir süre aralığındaki tüm siparişlerin kârlılığının belirlenmesi
“Kâr” göstergesine dikkat edin. Bu gösterge sitenin karlılığını analiz etmeye yardımcı olur.
“Kâr” metriğini rapora eklemek için:
- Metrikler butonuna tıklayın.
- CRM siparişleri → Kâr öğelerini seçin.
Rapor alma koşulları
Siparişlerin kaynak bilgilerinin elde edilmesi için CRM'den veri aktarımı ayarlanmalıdır.
Rapor yapısı ve ayarları
Rapordaki veriler, siparişleri getiren ziyaretlerin kaynaklarına göre gruplanır.
Rapor, aşağıdaki metriklere göre veri toplar:
Tüm siparişler |
CRM'den aktarılıp Metrica'da ziyaretlerle ilişkilendirilebilen tüm siparişler. Spam siparişleri dikkate alınmaz. |
İşlemdeki siparişler |
Durumu “İşleniyor” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler. |
Ödenmiş siparişler |
Durumu “Ödendi” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler. |
Spam durumunda |
Durumu “Spam” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler. |
İptal edilen siparişler |
Durumu “İptal” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler. |
Siparişe dönüşüm |
CRM'deki sipariş tamamının raporda seçilen dönemdeki site ziyaretlerinin sayısına oranıdır. En çok sayıda sipariş sağlayan trafik kaynağını gösterir. Spam siparişleri dikkate alınmaz. |
Ödemeye dönüşüm |
Ödemesi yapılan siparişlerin tüm siparişlere oranıdır. Değer %100 olarak gözüküyorsa, bu, oluşturulan tüm siparişlerin ödemesinin yapılmış olduğunu gösterir. Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilemeyen siparişler dikkate alınmaz. |
Ortalama sipariş tutarı |
Gelir tutarının tüm ödemesi yapılan siparişlere oranıdır. Yalnızca Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen ödemesi yapılmış siparişler dikkate alınır. |
Gelir |
Tüm siparişlerden elde edilen toplam para miktarı. Yalnızca Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen ödemesi yapılmış siparişler dikkate alınır. |
Kâr |
Gelir ile maliyet arasındaki fark. Kâr miktarı hesaplanırken Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilemeyen siparişler dikkate alınmaz. |
Metriklerin hesaplanma şekli:
Tüm siparişler
Tüm siparişler =
Siparişe dönüşüm
Siparişe dönüşüm =
Ödemeye dönüşüm
Ödemeye dönüşüm =
Kâr
Kâr =
Ortalama sipariş tutarı
Ortalama sipariş tutarı =
Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.