CRM’den Sipariş Kaynakları Raporu

Bu raporu kullanarak hedef kullanıcıları çekmekte en etkili olan kaynakları belirleyip bunların kârlılığını değerlendirebilirsiniz.

İstatistikler ziyaret verilerine göre oluşturulur. Veriler; tüm sipariş bilgileri, siparişe dönüşüm bilgileri, ödenmiş sipariş bilgileri, ödemeye dönüşüm bilgileri, gelir ve ortalama sipariş tutarı bilgileri ile tamamlanır.

Raporu görüntüle: Uçtan uca analizCRM’den Sipariş Kaynakları.

Rapor ne işe yarar?

En çok kâr getiren kaynakların belirlenmesi

Sitenizin kârlılığını daha başarılı bir şekilde tahmin etmek için verileri kullanın.

“Kâr” metriğini rapora eklemek için:

  1. Metrikler butonuna tıklayın.
  2. CRM siparişleriKâr öğelerini seçin.
Sipariş kaynaklarının verimliliğinin değerlendirilmesi

Bu rapor, sitenin ve belirli sipariş kaynaklarının ne kadar etkili olduğunu gösterir. Sipariş kaynağının etkililiğini değerlendirmek için “Siparişe dönüşümler”, “Ödemeye dönüşümler” ve “Ortalama sipariş tutarı” metriklerine dikkat edin. Bu metriklerin değerleri ne kadar yüksekse sipariş kaynağı o kadar kârlı olur.

Belirli bir süre aralığındaki tüm siparişlerin kârlılığının belirlenmesi

“Kâr” göstergesine dikkat edin. Bu gösterge sitenin karlılığını analiz etmeye yardımcı olur.

“Kâr” metriğini rapora eklemek için:

  1. Metrikler butonuna tıklayın.
  2. CRM siparişleriKâr öğelerini seçin.

Rapor alma koşulları

Siparişlerin kaynak bilgilerinin elde edilmesi için CRM'den veri aktarımı ayarlanmalıdır.

Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler, siparişleri getiren ziyaretlerin kaynaklarına göre gruplanır.

Rapor, aşağıdaki metriklere göre veri toplar:

Tüm siparişler

CRM'den aktarılıp Metrica'da ziyaretlerle ilişkilendirilebilen tüm siparişler. Spam siparişleri dikkate alınmaz.

İşlemdeki siparişler

Durumu “İşleniyor” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler.

Ödenmiş siparişler

Durumu “Ödendi” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler.

Spam durumunda

Durumu “Spam” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler.

İptal edilen siparişler

Durumu “İptal” olup Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen siparişler.

Siparişe dönüşüm

CRM'deki sipariş tamamının raporda seçilen dönemdeki site ziyaretlerinin sayısına oranıdır. En çok sayıda sipariş sağlayan trafik kaynağını gösterir. Spam siparişleri dikkate alınmaz.

Ödemeye dönüşüm

Ödemesi yapılan siparişlerin tüm siparişlere oranıdır. Değer %100 olarak gözüküyorsa, bu, oluşturulan tüm siparişlerin ödemesinin yapılmış olduğunu gösterir. Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilemeyen siparişler dikkate alınmaz.

Ortalama sipariş tutarı

Gelir tutarının tüm ödemesi yapılan siparişlere oranıdır. Yalnızca Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen ödemesi yapılmış siparişler dikkate alınır.

Gelir

Tüm siparişlerden elde edilen toplam para miktarı. Yalnızca Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilebilen ödemesi yapılmış siparişler dikkate alınır.

Kâr

Gelir ile maliyet arasındaki fark. Kâr miktarı hesaplanırken Yandex Metrica'daki ziyaretlerle ilişkilendirilemeyen siparişler dikkate alınmaz.

Metriklerin hesaplanma şekli:

Tüm siparişler

Tüm siparişler = I˙s\clemdekiSiparis\cler+O¨denmis\cSiparis\cler+I˙ptalEdilenSiparis\cler{İşlemdekiSiparişler + ÖdenmişSiparişler + İptalEdilenSiparişler}

Siparişe dönüşüm

Siparişe dönüşüm = Tu¨mSiparis\clerZiyaretler\frac{TümSiparişler}{Ziyaretler}

Ödemeye dönüşüm

Ödemeye dönüşüm = O¨denmis\cSiparis\clerTu¨mSiparis\cler\frac{ÖdenmişSiparişler}{TümSiparişler}

Kâr

Kâr = GelirMaliyet{Gelir - Maliyet}

Ortalama sipariş tutarı

Ortalama sipariş tutarı = GelirO¨denmis\cSiparis\cler\frac{Gelir}{ÖdenmişSiparişler}

Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.

Sohbete yaz

E-posta yaz